یک ادعا: دو سوم افراد حاضر در جشن امام حسن افغانستانی بوده اند!


برترین‌ها نوشت: روز گذشته محفل قرآنی امام حسنی‌ها با حضور گسترده مردم همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ورزشگاه آزادی برگزار شد.  آنچه مورد توجه برخی کاربران فضای مجازی قرار گرفته، آن دسته از تصاویری است که افغانستانی‌های حاضر در مراسم را نشان می‌دهد. برخی از همدلی افغانستانی‌ها با مراسمات مذهبی خوشحالند اما در عین حال نگران افزایش جمعیت آن‌ها در ایران هستند، منتقدان اعتقاد دارند، افزایش جمعیت افغانستانی‌ها می‌تواند مسبب برخی معضلات فرهنگی و اقتصادی شود. 

حضور اتباع در ورزشگاه ملی؛ خوشحال باشیم یا ناراحت؟

خبرگزاری مهر متعلق به سازمان تبلیغات با اشاره به برگزاری «محفل بزرگ قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه یک صد هزار نفری آزادی تهران» نوشت: روز گذشته در میان حاضران و شرکت کنندگان در مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها حضور افغانستانی‌های مقیم تهران با پرچم فلسطین در ضیافت امام حسنی‌ها به چشم می‌خورد که در نوع خود بی نظیر بود. بر اساس گزارش این خبرگزاری، «محفل بزرگ قرآنی امام حسنی‌ها با حضور گسترده اقشار مختلف در محل ورزشگاه یک صد هزار نفری آزادی تهران با برنامه های بسیار متنوعی برگزار شد.»

حضور اتباع در ورزشگاه ملی؛ خوشحال باشیم یا ناراحت؟

در ادامه واکنش متفاوت برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در این رابطه را بخوانید:

* هادی کسایی‌زاده، روزنامه‌نگار: روز گذشته جمع زیادی از افغان ها در همایش دولتی با هزینه صدها میلیاردتومانی که هیچ حساب و کتاب شفافی هم ندارد در استادیوم آزادی خوش گذشتند. خط کشی میان مردم افتخار نیست.

* علی اکبر رائفی‌پور، فعال سیاسی اصولگرا در توئیتی معنادار و قابل تامل نوشت: خب یهو مغرضان بگن برای اینکه ورزشگاه رو‌ به هر پر بکنند رفتن از کره آدم آوردن برای آدم دروغگو چه فرقی میکنه که چی بگه!

* مهشید هم با رائفی پور هم نظر شد و با انتشار عکس زیر نوشت: حتی از دور دستا هم خودشون رو برای جشن دیروز ورزشگاه آزادی رسونده بودن. حضور داود کیم در جشن محفلی ها.

حضور اتباع در ورزشگاه ملی؛ خوشحال باشیم یا ناراحت؟

* کاربر دیگری به نام مسعودهم توئیت زد: به اسم جشن میلاد هزاران افغانستانی  را در استادیوم آزادی جمع کردند مایه تاسف است.

* مژگان هم در واکنش به این رویداد گفت: حضور اتباع افغان در ورزشگاه آزادی اشکالی نداره به شرط اینکه دو سوم جمع حاضر نباشند باز هر طور صلاحه.

* دانیال اما در پاسخ به منتقدان و دردفاع از حضور اتباع دیگر کشورها در این جشن می‌گوید:  درست همان زمانی که ۱۲۰ هزار نفر در استادیوم آزادی جمع شده بودند تا بزرگ‌ترین محفل قرآنی ایران تشکیل شود، هزاران نفر هم به بلوار کشاورز رفته بودند تا کیک ۲۰۰ متری تولد امام حسن(ع) را ببرند و جشن بگیرند. خب، داشتید می‌گفتید که مردم دین ندارد و یا با برادران و خواهران افغان مساله دارند. زهی خیال باطل.

* کامران هم نظری متفاوت گفته است: دیروز توی مراسم میلاد امام حسن مجتبی داخل استادیوم آزادی کمتر از سه درصد افراد حاضر اتباع افغان بودن. اگر اخلاق ندارین لااقل و رعایت کنین.

* مشکات هم اینگونه نظر داده است: ما ورزشگاه آزادی نمی‌تونیم بریم بعد دیگران بدون هیچ مشکلی میتونن برن و بیان و کسی هم برخورد نمیکنه. سکوت میکنم!

* کاربر پرسشگر در توییتی نوشت: داستان چیه ورزشگاه دیروز تکمیل بود ولی برای بازی دربی فقط ۴۵هزار نفر راه می‌دهند.

* مشتی ماشالا هم نوشت: قسمت‌هایی از استادیوم آزادی که به بهانه بازسازی، بلیت فروشی در آن انجام نمی‌شود، دیشب پر شده بود!!

* کریم اما در پاسخ به انتقادات نوشت: دیروز بعضیا خیلی سوختن از مراسم ورزشگاه آزادی. گفتم اینو یادآوری کنم.

* اکانت توئیتری گرگ سیاه هم گفت: یک‌نما و دو تصمیم‌! به‌فاصله دو هفته سکوهای که برای دربی خالی بود سالم و پُر شده. اونم توسط برخی اتباع.

* کاربر دیگری به نام علی هم نوشت: توی ورزشگاه آزادی زن و مرد کنار هم نشستن مشکلی وجود نداره؟ یا برای فوتبال فرق داره؟

* رضا در جواب توئیت علی گفت: یعنی یک بار نشد یک کار فرهنگی داخل ورزشگاه آزادی برگزار بشه اینا یک عیب نذارن روش واقعا چشم ندارین ببینید این مردم هنوز پای کشورشان ایستادن لطفا چشماتون رو باز کنید.



Source link