گفتگوی رسانه نزدیک به زاکانی با یک نماینده نزدیک به زاکانی برای تایید اقدام زاکانی در پارک قیطریه!


گفتگویی با فاطمه قاسم پور در وبسایت اصولگرای جهان نیوز به رسانه نزدیک به زاکانی معروف است منتشر شده است که در حمایت از ساخت مسجد در پارک قیطریه است. این نماینده در شبکه اجتماعی ایکس «توییتر» سابق از زاکانی برای انصراف به نفع «آیت الله» رئیسی در انتخابات تقدیر کرده بوده است. همچنین با سرچ نام این نماینده و زاکانی به خبری در مشرق نیوز می رسیم که زاکانی و قاسم پور در جلسه ای در تقدیر از «بانوان مدال آور» شرکت کرده بودند!

به گزارش نیوز، پایگاه خبری اصولگرای جهان نیوز، نزدیک به زاکانی در خبری با تیتر «دوگانه سازی بین مسجد و محیط زیست، سیاست بازی است/ طراحی مسجد در پارک قیطریه با ملاحظات زیست محیطی صورت خواهد گرفت» نوشت:

نماینده مردم تهران گفت: دوگانه مسجد و محیط زیست، دوگانه‌ای ناصواب است که دامن‌زدن به آن در فضایی غیرکارشناسی و عملاً سیاست‌زده صورت گرفته است.

دوگانه سازی بین مسجد و محیط زیست، سیاست بازی است/ طراحی مسجد در پارک قیطریه با ملاحظات زیست محیطی صورت خواهد گرفت

گروه سیاسی جهان نيوز: فاطمه قاسم‌پور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز در خصوص ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: پارک قیطریه یکی از پارک‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای شهر تهران است که با توجه به رفت و آمد مردم به این پارک از مناطق مختلف تهران، احداث مسجد در آن از ضروریات توجه به نیازهای مردم است.

وی تشریح کرد: اهمیت طراحی جایگاه عبادت در فضاهای عمومی با کارکرد تفریحی و فراغتی، بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اهمیت ایفای مناسک برای مردم، از الزامات است. ضمن آن‌که این فضا علاوه بر محلی برای عبادت، در توسعه فعالیت‌های اجتماعی مسجدمحور نیز نقش مهمی می‌تواند ایفا کند و موجب پویایی اجتماعی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که خلق فضای عبادی در فضاهای تفریحی و فراغتی به معنای تخریب فضای سبز نیست، خاطرنشان کرد: دوگانه مسجد و محیط زیست، دوگانه‌ای ناصواب است که دامن‌زدن به آن در فضایی غیرکارشناسی و عملاً سیاست‌زده صورت گرفته و پرواضح است که طراحی مسجد در پارک قیطریه با ملاحظات زیست‌محیطی صورت خواهد گرفت. ضمن آن‌که شهردار تهران و اعضای شورای شهر هم بر این مهم تأکید کرده‌اند و حلقه‌های مردمی نیز می‌توانند در فرآیند طراحی و ساخت مسجد به عنوان ناظر مردمی فعال باشند.

قاسم‌پور ادامه داد: بایستی جریان‌های سیاسی در منازعات خود به روحیه دینداری جامعه ایرانی متعهد باشند. مسجدسازی و توسعه فضاهای عبادی و فرهنگی بازیچه منافع سیاسی نیست و نباید با تحرکات غیرکارشناسانه و جریان‌سازی‌های مخرب سیاسی افکار عمومی را نسبت به جایگاه مسجد بدبین کرد.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسجد صرفاً محلی برای عبادت نبوده و فعالیت‌های برخی مساجد در محلات تهران نشان داده که این فضاهای عبادی می‌توانند در فعالسازی اجتماعی و خلق کنش مؤثر مردمی در حل مسائل اجتماعی مثمرثمر باشند.




Source link