راهنمای آنجلینا جولی برای خرید کتاب رژیم غذایی کتوژنیک

مشکلات رژیم کتوژنیک رژیم کتو، کیتو، کتون زا یا کتوژنیک (Ketogenic diet) چیست و چگونه عمل 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد می کند. به کاهش کلسترول بد کمک می کند. از آنجایی که در این نوع رژیم، چربی کمتری بکار میرود، میزان بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن افزود و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و پر چرب است که برای کاهش وزن به کار می رود. بررسی 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم، برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چرب است، علاوه بر این در کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید نیز نقش دارد. این اغلب به سطح گلوکز خون بالاتر تبدیل می شود و با گذشت زمان می تواند منجر به دیابت شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. در نتیجه ، اغلب توصیه می شود شش ماه پس از شروع رژیم کتوژنیک صبر کنید تا پانل های چربی خود را آزمایش کنند یا صبر کنید تا کاهش را تجربه کنند. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد.

 C ontent h​as  be​en cre᠎ated  by GSA​ C᠎onte᠎nt ​Generato᠎r DEMO​!

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

در رژیم کتوژنیک، میزان قند و کربوهیدرات را کاهش می دهید، بنابراین به طور طبیعی از افزایش و افت شدید قند خون جلوگیری می کنید. با استمرار و رعایت رژیم کتوژنیک، ناتوانی عضلات و اختلالات حرکتی آغاز و ریزش موی شدید و ناگهانی بروز می کند. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند. حتی افرادی که مقاومت به انسولین دارند از رژیم کتوژنیک بهره مند می شوند. چه اندام متناسب داشته باشید، چه کمی از فرم و چاق باشید، یک رژیم کتوژنیک می تواند چیزی بیش از یک کمک برای رسیدن تناسب اندام یا کاهش وزن از طریق رژیم غذایی باشد. گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست.

قیمت رژیم کتوژنیک این رژیم معمولا در اکثر افراد باعث کاهش وزن می شود. رژیم های کتوژنیک، مانند اکثر رژیم های کربوهیدراتی، با تجزیه گلوکز عمل می کنند. بپردازیم. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، در حالت کلی، اساس رژیم کتوژنیک ایجاد حالت کتوزیس، تبدیل مولکول های چربی به کتون و تبدیل کتون به انرژی (به جای مصرف گلوکز) می باشد. زیرا مصرف بیش از اندازه ی پروتئین باعث می شود بدن به جای چربی از پروتئین برای تبدیل به گلوکز استفاده کند. آنچه رژیم کتو را جذاب ساخته، آن است که در این رژیم هیچ محدودیتی در میزان کالری مصرفی وجود ندارد و میتوانید هر اندازه دوست دارید، غذا خورید. رژیم کتوژنیک ممکن است در مدت کوتاهی مثلا برای آمادگی در زمان مسابقات کمک کننده باشد ، ولی در طولانی مدت ، مانند سایر رژیم های متعادل نمی تواند سطح کارایی ورزشکار را افزایش دهد . وقتی مردم به رژیم های غذایی پرچرب فکر می کنند، تقریباً بلافاصله به سطح کلسترول بالا نیز فکر می کنند. این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود.

رژیم روزانه کتوژنیک

در مقابل برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که به دنبال افزایش حجم عضلات و ماهیچه و افزایش وزن هستند، انتخاب خیلی خوبی نخواهد بود. با این رژیم بدن به چربیسوزیِ بیشتر قبل از حذف کامل کربوهیدرات عادت می کند.نکته ی مهم دیگر توجه به حجم غذای مصرفی است. در آغاز رژیم کتو بهتر است حجم غذا را خیلی کم نکنید و به اندازه ی نیاز بدن غذا بخورید. نیز به همان اندازه مؤثر است. علت اصلی یبوست، کمبود آب در بدن است بنابراین بهتر است برای درمان یبوست از این مشکل مقدار آبی که در طول روز می نوشید را افزایش دهید. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. اما چه غذاهایی در این رژیم مجاز است و چه غذاهایی توصیه نمی شود.

This conte​nt h​as be en ᠎do​ne with the help of GSA Content Gen᠎erat​or Demov​ersion!

علاوه بر نوروبلاستوما، قوی ترین دلیل اثبات سرکوب تومور در رژیم کتوژنیک در مورد گلیوبلاستوما (تومور مغزی)، پروستات، روده بزرگ، لوزالمعده و سرطان ریه گزارش شده است. با اینکه همچنان به تحقیقات بیشتری برای تایید تاثیر این رژیم بر بیماری ها نیاز است اما برخی از مطالعات نشان می دهد که این برنامه ی غذایی ممکن است بتواند برای بهبود بیماری های صرع و مشکلات زیر در بدن مفید باشد:آلزایمر: این رژیم ممکن است باعث کاهش علائم بیماری های آلزایمر و کند شدن پیشرفت آن شود.بیماری پارکینسون: مطالعه ای نشان داده رژیم کتو می تواند به بهبود علائم این بیماری کمک کند.سرطان: برای این بیماری نیاز به تحقیقات بیشتری است اما بعضی تحقیقات نشان داده ممکن است از این رژیم بتوان به عنوان درمانی مکمل در کنار سایر درمان های سرطان برای کاهش سرعت رشد تومورها استفاده شود.سندرم تخمدان پلی کیستیک: این رژیم می تواند باعث کاهش سطح انسولین شود. توصیه می شود بیماران دیابتی که رژیم کتوژنیک را شروع می کنند با پزشکان و متخصصین در این حوزه مشورت کنند تا بتوانند در صورت لزوم داروی خود را تنظیم کنند در حالی که سطح گلوکز پایین و تثبیت می شود. هر دو گروه میزان زیادی پروتئین و همچنین در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از کالری هایشان را هم از منابع چربی مصرف کردند. ᠎Th is a᠎rt​ic᠎le w as gen​erated with t​he help ​of GSA C on᠎tent Gener at᠎or  DE MO᠎!

رژیم کتوژنیک و دیابت

علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود. در انتهای این تحقیق، گروه کم کربوهیدرات میزان عضله بیشتری نسبت به گروه پر کربوهیدرات حفظ کرده بود. علاوه بر این، فشار خون سیستولیک در گروه کتوژنیک کاهش یافته است (که برای کاهش فشار خون بالا مفید است). چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند. با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه مدت. تعداد انگشت شماری از مطالعات انجام شده است که رابطه بین رژیم کتوژنیک و میگرن را بررسی کرده است.

غذای کتوژنیک چیست

در کل کالری شماری به عنوان یک رژیم جداگانه نیز در نظر گرفته می شود. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. همانطور که پیشتر بارها به آن

اشاره کردیم، با تغییر سوخت بدن از گلوکز به چربی، وارد حالت کتوزیس میشوید. هنگامی که رژیم کتو دارید و به طور منظم در حالت کتوز قرار دارید، بدن شما کتون تولید می کند، به ویژه BHB (ß-هیدروکسی بوتیرات)، که یک ماده شیمیایی ضد التهاب قوی است. اگر تردید دارید که آیا رژیم کم کربوهیدرات را در پیش بگیرید یا رژیم کتوژنیک بهتر است با پزشک مشورت کنید. هر روز با یک رژیم غذایی کتو، از غذاهای مغذی (کلان) با کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات استفاده می کنید. به طور کلی مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا در رژیم کتوژنیک را باید محدود کنید. پ هنگامی که بدن شما در رژیم غذایی قرار گرفت، با کارایی بیشتری کار می کند، چربی های موجود در غذای شما و بدن شما را می سوزاند .بدون مصرف قند، ولع مصرف غذا از بین می رود و شما احساس رضایت می کنید. بیشتر بدانید: چگونه رژیم غذایی 7 روزه جنرال موتورز بگیریم؟ این رژیم معمولا بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود.

انواع رژیم کتوژنیک

امروزه با مهم تر شدن مبحث سلامت و همچنین اهمیت دادن

افراد به داشتن تناسب اندام، بحث داغ انواع رژیم های لاغری بسیار رایج شده است. با وجود اینکه رژیم غذایی کتوژنیکژنیک فواید اثبات شده زیادی دارد اما هنوز هم بحث برانگیز است. این اثر ممکن است به دلیل تغییر در هورمون های گرسنگی مانند گرلین و لپتین و همچنین انسولین باشد. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. حذف گلوکز از غذاهای کربوهیدراتی باعث می شود که بدن برای تامین انرژی، چربی بسوزاند. شواهد معتبری وجود دارد که رژیم کتوژنیک باعث کاهش تشنج در کودکان می شود. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. از رژیم های کم کالری گرفته تا رژیم های گیاه خواری همگی یک هدف را دنبال می کنند و آن تناسب اندام و سلامتی است. به طور معمول 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 25-50 گرم کربوهیدرات خالص (یا کمتر) می خورید. به طور همزمان، همین افراد پیرو رژیم کتو دارای نتایج قابل مقایسه ای در کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید بودند.

رژیم کتو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، از جمله کلسترول بالا و تری گلیسیرید را کاهش دهد. در یک برنامه غذایی کتوژنیک، بسیاری از افراد کاهش کلسترول ، کاهش تری گلیسیرید و افزایش HDL را تجربه می کنند. چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم. اما باید توجه کنید که چربی های دریافتی از وعده های غذایی باید چربی های سالم مثل روفن زیتون، روغن نارگیل، آووکادو، ماهی چرب و… همه ما می دانیم که کاهش وزن، تاثیر بسزایی در بهبود کبد چرب دارد. های وگان همه محصولات حیوانی را حذف می کند و آن ها باعث کاهش وزن به دلیل جذب کالری کم تر و کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری می شوند. به علت کتونمی، استون موجود در بدن گاهی اوقات توسط الکل دهیدروژناز کبدی به ایزوپروپانول کاهش می یابد که می تواند نتیجه آزمایش تنفس الکل مثبت را ایجاد کند.