چگونه کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بدست آوریم

لیست خرید رژیم کتوژنیک اگر می دانید که تا مدت ها نمی توانید از چنین محدودیت های شدید کربوهیدرات پیروی کنید، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد انتخاب مناسبی برای 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد شما نیست. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک و اتکینز که احتمالا زیاد درباره آنها شنیدید، رژیمهایی هستند که کربوهیدرات در آنها حذف یا مقدار کم مصرف میشود و به جای آن باید میوه، سبزیجات و پروتئین و لبنیات مصرف کنید. متخصصان تغذیه این رژیم را به خاطر اساس دقیق و پژوهشی آن یکی از موثرترین رژیمهای غذایی میدانند. دلیل این مسئله هم به خاطر رژیم غذایی مدیترانهای است. سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، یک بیماری هورمونی است که موجب افزایش هورمونهای مردانه و اختلالات قاعدگی در زنان میشود. این بدان معناست که احتمال ابتلا به فشار خون بالا، سخت شدن شریان ها، نارسایی قلبی و سایر بیماری های قلبی کمتر است.

مدل استاندارد آن (SKD)، مدلی است که بیشترین مطالعه درباره آن انجام شده و به واسطه پژوهشهای بسیار در آن، بیشتر از دیگر ورژنها، توصیه میشود. در این رژیم مصرف خوراکی های پر چرب، پروتئین متوسط و مقدار کمی کربوهیدرات توصیه می شود. مروری بر این شکل از غذا خوردن نشان می دهد که ممکن است این رژیم به کاهش اشتها کمک کند، اما اینکه چگونه این اتفاق می افتد باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد. نشان داده شده است که از هر 7 شرکت کننده، 7 نفر تا 21 نفر توانسته اند تمام داروهای دیابت خود را متوقف کنند. اما، بسته به عادات غذایی فعلی شما، این رویکرد غذایی ممکن است صورتحساب غذای شما را افزایش دهد. بنابراین اگر مستعد سنگ کلیه هستید نباید سراغ این برنامه غذایی بروید. در این هنگام است که شما متوجه می شوید بدن به سراغ سلول های چربی رفته و چربی موجود در این سلول ها را تجزیه می کند تا از انرژی آنها برای بدن استفاده کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. This c on​te​nt h as  been done by G SA Conte nt Gen᠎er​ator Demoversi​on.

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

رژیم کتوژنیک یا کتو The Ketogenic Diet یک رژیم کم کربوهیدرات ، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که می تواند به فرد کمک کند تا چربی سوزی در بدن او به طور موثرتری انجام شود. ترکیبات این کیک شامل: آرد بادام، آرد نارگیل، خامه، کره، شکلات تلخ 90 درصد، تخم مرغ، صمغ زانتان، بیکینگ پودر، شیرین کننده ترکیبی استویا و اریتریتول است. چیز کیک کتویی، یک کیک تهیه شده از آرد بادام و نارگیل و رویه پنیر و خامه است. خوراکیهای حاوی آرد گندم و نان، برنج، پاستا، جو پرک، ذرت و … نوشابهها، نوشیدنیهای انرژیزا، کیک، بیسکویت و آبنبات حاوی قند ساده هستند و در صورت زیادهروی به سرعت وزن شما را بالا میبرند. علارغم باور عموم درباره ی اثربخشی رژیم های کم چربی، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتو با وجود چربی بالا همچنان می تواند به اندازه ی رژیم کم چربی موثر واقع شود.

مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند. گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه SKD است؛ اما پروتئین بیشتری دارد. در رژیم کتوژنیک چه عوارض جانبی باید انتظار داشته باشید؟ رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب است؟ در مقالهی متخصصان چه نوشیدنی توصیه میکنند؟ آووکادو که نیمی از آن حاوی 3.7 گرم کربوهیدرات خالص است نیز در رژیم کتوژنیک بسیار توصیه می شود. از آنجایی که بسیاری از غذاهای فرآوری شده برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب نیستند، تغییر به سمت خرید غذاهای کامل و فرآوری نشده ممکن است گران به نظر برسد، به خصوص با تاکید بر غذاهای پرچرب و غنی از پروتئین. شام برای اولین بار به کودک وعده کتوژنیک غیر از مخلوط شیر و زرده تخممرغ داده میشود.روز پنجم؛ به بعد از یک صبحانه کامل کتوژنیک نسخه تجویزی به کودک دوباره بازنگری میشود.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

روغن امسیتی را با دستکم دو برابر حجمش از شیر رقیق (شیر خامهگرفته) مخلوط و سپس سرد میکردند و هنگام غذا به کودکان میخوراندند یا با غذایشان قاطی میکردند. برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید. رژیم غذایی که برای شما کارساز است، تنها باید پایدار باشد و نتایجی که به دنبال آن هستید را به شما بدهد. کارشناسان نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز را توصیه میکنند تا بدن شما بتواند با رژیم غذایی سازگار شود و در پایان روز به نتایجی که میخواهید برسید. نوشیدنی های ورزشی، آب ویتامین دار و آب میوه ها سرشار از قند بوده و به همین دلیل نباید مصرف شوند. به این ترتیب در اوایل رژیم، میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بستگی به میزان آب دفع شده در بدن شما دارد.

کدام اسید آمینه کتوژنیک است

هر غذایی که درصد کربوهیدرات بالایی باشد، در این رژیم ممنوع است. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. کاهش کربوهیدرات در رژیم غذایی کتو به کاهش سطح انسولین و درمان این بیماری کمک میکند؛ با این حال، برای اینکه پیروی از این رژیم به عنوان یک درمان به همه بیماران توصیه شود، باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد. برای اینکه صرع را تا حدودی کنترل کنید باید برنامه غذایی خود را تغییر دهید. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی بیماری های مغزی و حتی آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه ها انجام شود. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن نیز تنها کافی است به طور متوسط، حدود ۱۱۲ گرم گوشت، مرغ یا ماهی مصرف کنید. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. نتایج نشان داد که میزان کاهش وزن گروه اول بعد از ۶ ماه تقریبا ۲ کیلوگرم بیشتر بوده است. برای درمان چاقی رژیمهای غذایی زیادی وجود دارد که یکی از آنها رژیم کتوژنیک است.

فروشگاه کتوژنیک

اگر فرد در گذشته رژیمهای مختلفی را تجربه کرده باشد، احتمالا بدن او در برابر کاهش وزن مقاوم شده و دیرتر وارد مرحله کتوزیس میشود. اگر هنگام شروع رژیم کتوژنیک احساس می کنید سطح انرژی شما بسیار کاهش می یابد، کاهش کربوهیدرات ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که این کار را بهجای یک باره، به تدریج انجام دهید. معمولا در برنامه های معمول کتوژنیک توصیه می شود، 70 تا 80 درصد رژیم از چربی، 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات و 10 تا 20 درصد از پروتئین تامین شود. توجه: رژیم کتوژنیک می تواند جایگزین خوبی برای اکثر رژیم های کاهش وزن باشد، اما پایبندی به آن سخت است. چراکه سال ها به ما گفته شده است که رژیم کم چربی برای قلب مفید است و رژیم غذایی پرچرب چنین نیست. دنبال کردن رژیم غذایی کتو، یکی از موثرترین راهها برای هل دادن بدن به سوی حالت کتوزیس است. چیز کیک کتویی، شیرین شده با استویا و بدون قند است.

دسر های کتوژنیک

مبنای رژیم کتوژنیک برای کم کردن وزن این است که اگر بدون شما کمبود گلوکز یا قند که منبع اصلی انرژی سلول هاست داشته باشد، یک سوخت جایگزین به نام کتون ها از چربی های ذخیره تولید می کند. مکمل غذایی دریافت کنید: یکی از عوارض بلند مدت رژیم غذایی کتو، کمبود ویتامینها و مواد معدنی است. در طی فرآیند تطبیق با رژیم کتو، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیف و خاصی را تجربه کنند. افزایش ادرار؛ در فرآیند کتوزیس، ماده ای به نام اسید استواستیک در ادرار یافت می شود. در رژیم کتو با کاهش میزان کربوهیدرات، انرژی مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز، تأمین نمی شود، بنابراین باید یک جایگزین مناسب و مفید برای آن انتخاب کرد تا هم آسیبی به بدن وارد نشود و هم به چرخه سوخت و ساز لطمه ای وارد نشود. این رژیم برای بدن فوایدی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان و افزایش عمر دارد. اگرچه برای همه اینطور نیست، برخی از افراد علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه میکنند که اغلب آنفولانزای کتو نامیده میشود، که معمولاً در عرض چند هفته از بین میرود. برخی این رژیم را به ورزشکاران نیز توصیه می کنند.

هر کسی که این دارو را مصرف می کند، باید از رژیم کتو اجتناب کند. در این نوع رژیمها معمولا باید به جای کربوهیدراتهای فرآوری شده و قندی از میوه و سبزیجات و گوشت استفاده کنید. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد. مصرف الکترولیت خود را افزایش دهید، اما از نوشیدنی های ورزشی با قند بالا اجتناب کنید. همچنین به صورت ایکوزاپنتانوئیک اسید و ایکوزاپنتانوئیک اسید در روغن ماهی و مکمل های ماهی های چرب یافت می شود. علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه، کاهش یافت.