چهار هک شگفت‌انگیز کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

متخصص کتوژنیک به شما کمک میکند که در این مسیر به آسیب کمتری 10 رژیم کتوژنیک

چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد دچار شوید. حتی مقدار کاهش

وزن به واسطه رژیم غذایی و ورزش می تواند کنترل گلیسمی، سلامت کلی و توزیع انرژی در طول روز را در افراد دیابتی بهبود ببخشد. رژیم کتوژنیک هم از آن رژیمهای سخت است. وقتی شما از این رژیم به منظور چربیسوزی و یا سبک زندگی تبعیت میکنید، مغز کتون را بیشتر از گلوکوز برای تامین انرژی ترجیح میدهد. اهداف شما از تغییر در سبک زندگیتان چیست؟ بخشی از نیاز روزانه به ویتامین سی را تامین میکند. اما چیزی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که هر بدن هر فرد شرایط و طبع خاص خود را دارد و نمی تواند به صورت خودسرانه و نا آگاهانه رژیم های غذایی گوناگون را استفاده نمود. اگر به دیابت مبتلا هستید برای هر نوع تغییر در سبک زندگی، حتماً باید با پزشک معالج خود صحبت کنید. باید موارد مجاز و غیرمجاز سبک کتو رو کاملاً رعایت کنید. اما وقتی رژیم لاغری جدیدی مثل نمونه رژیم کتو را شروع میکنید باید حتماً چند خوراکی کتو در هر لحظه همراهتان داشته باشید. سوال دوم: رژیم کتو چند نوع است؟ به همین دلیل افرادی که این نوع رژیم را می گیرند بعد از مدتی که آزمایش می دهند، ph خونشان پایین تر و اسیدی تر است.

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

روش کتوژنیک یا این که به کل هدفتان از گرفتن رژیم افزایش توده عضلانی است! طبق نتایج به دست آمده کاهش وزن افرادی که از رژیم پنج دو پیروی کردند با میزان کاهش وزن افرادی که در هفت روز هفته رژیم بودند برابر بود. این علائم معمولا در عرض یک هفته از بین میروند. در این رژیم فرد می تواند 80 درصد مواد خوراکی سالم و 20 درصد از مواد خوراکی دیگر استفاده کند. پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد. برخی از تحقیقات نشان میدهد که استفاده از چربی و پروتئین زیاد، بر سلامتی قلب تاثیر منفی دارد. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟ نشان داده شده که رژیم کتوژنیک در موشهای صحرایی خواص آنتی اپیلپتوژنز ازخود بروز دادهاست. تحقیقات نشان داد که پیروان یک رژیم گیاهی کمچرب در روز 700 کالری کمتر مصرف کردهاند. این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. ᠎This  da​ta h as been generated with t​he he lp ᠎of GSA Conte nt​ Generat​or DEMO.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

منبعی غنی از ویتامین B6 بوده که در واکنشهای آنزیمی بدن نقش مهمی دارد. در سال ۱۹۹۸، موج عظیمی از علاقمندی علمی به این رژیم درمانی پدیدار گشت. متخصصان تغذیه اروپا و آمریکا هر ساله نظریات علمی گوناگونی را در رابطه با رژیم های غذایی عنوان می کنند. سلول های سالم می توانند از کتون برای انرژی استفاده کنند، اما برخی از انواع سلول های سرطانی نمی توانند از کتون استفاده کنند. میتوانید آنها را از داروخانه بخرید. شما می توانید با مصرف آب و نمک کافی، این علائم را کاهش دهید. شما می توانید دو دسته از گیاهان را انتخاب کنید، دسته اول آن دسته از گیاهانی هستند که روی خاک رشد کرده، و در نتیجه کربوهیدرات کمی دارند و برای رژیم کتوژنیک مناسبند. اگر خودتان را خوب میشناسید و اطمینان دارید که پایبندی دائمی به این محدودیتها از دایره توانایی شما خارج است، احتمالاً کتوژنیک انتخاب مناسبی برایتان نیست. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال یک رژیم مناسب برای لاغری خود میگردید مطلب مناسبی را باز کردهاید. در رژیم غذایی کتوژنیک می توانید از سبزیجات هم استفاده کنید؛ به خصوص سبزیجات برگ دار و سبز مثل گل کلم، کلم، آووکادو، کلم بروکلی و کدو سبز.

اگر شما از آن دسته افراد هستید که میوه ها و سبزیجات، بخش های جدایی ناپذیر وعده های روزانه تان هستند، برای از سر گرفتن رژیم کتو، باید آن دسته از سبزیجات مانند هویج، کلم بروکلی و اسفناج که میزان کربوهیدرات آنها ناچیز است استفاده کنید تا برنامه غذایی شما به هم نریزد. تاثیر رژیم کتو روی سلامتی باید هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت بررسی شود. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. منبعی عالی از اسیدهای چرب غیراشباع و مفید برای سلامتی قلب. محصولات سویا، از جمله توفو، سویای سبز و سویای سرخ شده. اما مسئله اصلی در محصولات دیگر گوجه فرنگی است. این محصولات معمولا دارای کربوهیدرات بسیار هستند. هر عدد تخم مرغ دارای 77 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 6 گرم پروتئین، 5 گرم چربی است. هر عدد خیار متوسط شامل 8 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی است. پروتئین باید به میزان متوسط مصرف شود.

رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی 200 کالری از این تعداد باید صرف کربوهیدرات شود. در تغذیه شهودی به احساس سیری و گرسنگی اهمیت داده می شود تا احتمال ابتلا به اختلالات ناشی از دنبال کردن برنامه های غذایی دشوار کاهش یابد. پایبندی به آن برای تمام عمر دشوار است. من و رژیم با برخورداری از آن دانسته ها به بهترین و مناسب ترین مرجع برای شما تبدیل شده و خیلی زود شما را به هدفتان می رساند. از برخی میوه ها با کربوهیدرات کم استفاده کنید. وقتی شما کربوهیدرات را تقریباً از برنامه غذایی خود حذف میکنید در واقع حجم عظیمی از کالری را کم کردهاید. برخی از کسانی که این رژیم را استفاده می کنند، علائم آنفولانزای کتو را تجربه خواهند کرد. در رژیم کتوژنیک، فرد مصرف کربوهیدرات را محدود میکند. در این حالت، سطح انسولین بسیار پایین می آید و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش می یابد. نیاز به کالری شماری ندارد. مقدار کالری ۷۵ درصد مقدار توصیه شده روزانه برای وزن بیمار بود و مایعات به ۸۰ درصد مقدار توصیه شده محدود میشد.رژیم وایلدر با دستورالعمل مورد استفاده در مرکز پزشکی جان هاپکینز در حال حاضر هم خوانی دارد. بقیهی کالری مجاز شما با چربی و پروتئین پر میشود.

شما می توانید نمک، فلفل و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون سهان و ادویه جات مختلف را مصرف نمایید. شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … شامل دستور غذاهای کتویی و ویژگیهای رژیم کتو. وعده غذایی شما با این رسپی غذای کتویی به همین سادگی آماده است. طرز تهیه نان پوآچا ترکیه ای به شیوه ای آسان برای اینکه سفره صبحانه بی نظیری داشته باشید! یا اینکه برای مسابقات آماده میشود. خب این برای کسی که چاق و خوشاشتهاست خبر بسیار خوبی است. بزرگترین مزیت تبلیغاتی رژیم کتوژنیک همین کاهش وزن سریع است. ورزش و فعالیت بدنی اجباری در این رژیم غذایی وجود ندارد. مطالعهای در سال 2019 نشان داد که رژیمهای یویو شکل، خصوصاً در زنان منجر به بیماریهای قلبی و عروقی میشود. تحقیقات نشان داده است که مصرف روغن کانولا میتواند کلسترول بد را کاهش دهد. رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل کاهش سطح کلسترول بد یا همان HDL برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون مناسب است. برای رفع بوی بد دهان آب زیاد بنوشید یا آدامسهای بدون قند استفاده کنید. وقتی میزان کربوهیدرات مصرفی محدود میشود، میزان قند خون کم شده و کربوهیدرات کمتری در اختیار سلولهای سرطانی قرار میگیرد.

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک

رژیمهای کتوژنیک چرخشی یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتاً

توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. افرادی که یک مدت رژیم میگیرند. البته توجه داشته باشید که در مثال رژیم کتوژنیک یک مثال کامل و کامل آورده ایم که این عوارض هرگز برای شما پیش نخواهد آمد. HbA1c گلوکز خون را در ۲−۳ ماه گذشته در بیماران دیابتی منعکس می کند.گزارش شده است که هنگامی که HbA1c تنها یک درصد کاهش می یابد، خطر سکته قلبی و عوارض عروقی به ترتیب ۱۴٪ و ۳۷٪ کاهش می یابد. خطری که رژیم های کتو ممکن است در رابطه با سلامت سیستم قلبی عروقی در استفاده طولانی مدت ایجاد کند همچنان مورد بررسی است . فراموش نکنید که از مصرف نوشیدنی های حاوی شکر جدا خودداری کنید. رژیم کتوژنیک کمک میکند تا چربیهای اضافی بدن که یکی از عوامل دیابت نوع ۲ است، از بین برود. برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که رژیم کتوژنیک را نیز دنبال می کنند ممکن است نیازشان به مصرف داروها کاهش پیدا کند. اما این رژیم برای کسانی که قصد لاغری هم دارند مناسب است. مقدار محدودی پروتئین در رژیم کتوژنیک مجاز است.

هر چقدر رژیم دقیقتر رعایت شود، وزن بیشتری از دست میرود. رژیم کتوژنیک نیز یک روش لاغری سریع است و می تواند به دلیل کاهش کربوهیدرات مصرفی، برای کبد مفید باشد، اما نباید از میزان بالای چربی در این رژیم غافل شد. توصیه می شود رژیم کتو را برای

مدتی طولانی دنبال نکنید. او به بیمارانش توصیه میکرد که به مدت ۱۸ الی ۲۵ روز، پرهیز شدید از غذا داشته باشند تا این سم از خون پاک شود. امروز مردم ترجیح میدهند که از داروهای ضدتشنج استفاده کنند و سراغ رژیم غذایی نروند. شاید بهتر است افراد روی چنین مواردی تمرکز کنند: دنبال کردن رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با دریافت مقدار زیاد میوهها و سبزیهای تازه، تقسیم نمودن مصرف کربوهیدرات به صورت متعادل در طول روز، خوردن چندین وعده غذایی کوچک در طول روز به جای یک وعده بزرگ، دنبال کردن توصیههای متخصص تغذیه که میتواند توصیههای فردی برای رژیم غذایی ارائه دهد.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

به دلیل تولید مواد کتونی و دفع آن توسط کلیه ها ، بار کلیوی زیاد می شود و ممکن است به کلیه ها فشار وارد شود . انسولین همچنین می تواند به تولید و ترشح هورمون های دیگری که منجر به ایجاد آکنه می شوند نیز کمک کند . مطالعات فعلی رژیم کتوژنیک و رژیم های کم کربوهیدرات در زنان مبتلا به PCOS بررسی کرده اند و دریافتند که آن ها قادر به کاهش سطح انسولین و کاهش توده بدن هستند. در رژیم کتوژنیک بسیار کم یا اصلاً هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی شود و بدن را به حالت کتوز می برد. با رژیم کتوژنیک چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ روزهداری (یا اجتناب از غذاخوردن) به صورت متناوب و مستمر هم میتواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوزیس شوید. بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. که با در نظر گرفتن همه عوامل به طور جامع، مطالعه فوق، کاهش ایده آل HbA1c را نشان داد.