چرا رژیم کتوژنیک ده روزه تنها مهارتی است که واقعاً به آن نیاز دارید

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که رژیم کتوژنیک را نیز دنبال می کنند ممکن است نیازشان به مصرف داروها کاهش پیدا 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد کند. عصاره گوشت پر از مواد مغذی و الکترولیت است که انرژی زیادی هم تولید می کند. سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید. با این حال نیاز به مطالعات طولانی مدت تری برای بررسی تاثیر های رژیم کتوژنیک بر روی افراد داریم. برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است . نکته جالب در رژیم کتوژنیک این است که بر اساس تحقیقات، مواد غذایی استفاده شده در این رژیم، سبب میشوند که مادهای شیمیایی در مغز که سبب تنظیم بهبود خواب است به نام آدنوزین، عملکرد مناسبتر یا بهتری داشته باشد. این اتفاق تنها در ۳ یا ۴ روز اول میافتد. مواد غذایی اصلی در این رژیم ۷۰ درصد چربی و ۲۵ درصد پروتئین دارند و تنها ۵ درصد از آنها به کربوهیدرات اختصاصیافته است. Data has ᠎be en c reated by G SA​ Content  Gener ator D​emoversion᠎.

اگر تحرک کمی دارید، ۸/۰ گرم پروتئین در ازای هر کیلو وزن از بدن شما کافی است. و اگر یک ورزشکار ورزش حرفهای با حجم سنگینی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱. در رژیمهای کم کربوهیدرات، مغز مجبور است با استفاده از کتونهای چربیهای هضم شده، انرژیاش را تامین کند. در حالی که تحقیقات تا کنون در مقیاس های کوچک انجام شده است ، شواهد نشان می دهد که رژیم بسیار کم کربوهیدرات (مانند رژیم کتو) ممکن است به کاهش A1C و بهبود حساسیت به انسولین تا 75 درصد کمک کند. معمولا رعایت رژیم کتوژنیک کار ساده ای نیست و نیاز به دقت بالایی برای تعیین غذاهای مصرفی وعده های مختلف دارد. اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. معمولا در تمام قسمتهای این رژیم ۲۰ الی ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه خواهد شد. در رژیم کتوژنیک میزان دریافت کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، از آنجایی که بسیاری از غذاهایی که ما مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات است محدودیت کربوهیدرات میتواند یک چالش به شمار رود.

در ادامه مواردی که باید محدود شوند آورده شده است.

رژیم غذایی کتوژنیک مناسب چه کسانی است؟ ولی هر چه این کربوهیدراتها با گلوکز کمتری باشند، شما نتیجه بهتری خواهید گرفت. بیش از بحث در مورد این که در رژیم کتوژنیک چه باید خورده شود و چه چیزی نباید استفاده شود، بهتر است با این رژیم و نحوه عملکرد آن آشنا شویم. در ادامه مواردی که باید محدود شوند آورده شده است. همگی از جمله موادی هستند که باید در این رژیم رعایت شوند. دانشمندان معتقدند که رژیم کتو تاثیر زیادی در کاهش وزن، درمان دیابت نوع ۲ و صرع دارد. شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است.همانطور که از اسم این نوع رژیم کتوژنیک مشخص است پروتئین زیادی دارد. بقیه مراحل شامل ورود مجدد کربوهیدراتهای سالم به رژیم غذایی در حالی است که به هدفتان برای کاهش وزن نزدیک میشوید. و ثابت قدوم بودن و دنبال کردن آن برای طولانی مدت، باعث اثر بخشی آن می شود. مطالعه جدید به دنبال بررسی این موضوع است که چگونه یک رژیم غذایی با تأکید بر کربوهیدرات کمتر و حتی قند کمتر میتواند به کاهش وزن، بهبود سلامت روانی و حتی کاهش علائم بیماریهای خاص کمک کند. رژیم غذایی کِتو یا همان کتوژنیک یک برنامه غذائی معروف و جهانی محسوب میشود که لاغری معجزهآسا، محصول معتبر و شناخته شده آن است و افراد زیادی در دنیا خصوصا بازیگران و سلبریتیها بهواسطه استفاده از این رژیم، لاغر شدهاند.

همانگونه که پیش تر عنوان کردیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات به مقدار ناچیز رسیده و یا به کل حذف میشود. رژیم کتوژنیک میتواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و باعث از دست دادن چربی شود که منجر به مزایای سلامتی قابل توجهی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت میشود. رژیم کتو به ویژه برای از بین بردن چربی های اضافی بدن ، کاهش احساس گرسنگی و بهبود دیابت نوع ۲ یا سندرم متابولیک بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده است که رژیم کِتون فعالیت آدنوزین را تقویت کرده و سبب ایجاد آرامش در سیستم عصبی افراد میشود. رژیم کتوژنیک در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های سیستم اعصاب مرکزی مثل: صرع مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا مطالعاتی هم صورت گرفته که تاثیر رژیم کتوژنیک را بر روی کاهش سرعت رشد تومور های سرطانی و یا پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون اثبات کرده است. جالب ترین بخش این است رژیم کتو حاوی پروتئین به طور مثبت روی احساس سیری تاثیر می گذارد. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا با میزان پروتئین مصرفی متوسط میباشد.

نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید. اما در عین حال ممکن است برای ورزشکارانی که به دنبال افزایش حجم عضلات و وزنشان هستند، مناسب نباشد. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود. هیچ کربوهیدرات تصفیه شده ای مانند گندم (نان، پاستا، غلات و حبوبات)، نشاسته (سیب زمینی، لوبیا، حبوبات) یا میوه نخورید. آووکادو که نیمی از آن حاوی 3.7 گرم کربوهیدرات خالص است نیز در رژیم کتوژنیک بسیار توصیه می شود. عملکرد اصلی رژیم کتوژنیک به اینگونه است که شما از طریق چربیها و پروتئینها کالری زیادی دریافت میکنید و در عوض میزان مصرف کربوهیدراتها برای شما کمتر است. رژیم کتوژنیک کربوهیدراتهای مصرفی (که در بدن تبدیل به قند میشود) را کاهش داده و در عین حال به بدن اطمینان میدهد که انرژی مورد نیازش به طور کامل از چربیها تامین میشود. یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد. This  po st has  be en created ​by GSA C ontent G᠎ener᠎ator  DEMO.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آوواکادو. مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. اگر بتوانید ماهی صید شده و وحشی پیدا و مصرف کنید بهترین کار را کرده اید. ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند. زمانی که ۵ الی ۱۰ درصد از وزن خود را از دست بدهید موجب میشود که دیدی خوب و مثبت به این رژیم پیدا کنید، اما عجول نباشید. ضمن اینکه بههیچعنوان نگران چربیهای دریافتی نباشید. پس بهتر است که میزان پروتئین دریافتی شما متناسب باشد. فراموش نکنید که کربوهیدراتها باید محدود شوند و بر اساس وزن بدن شما دریافتی این مواد انجام شود. همانطور که تا کنون متوجه شدید کربوهیدراتها در این رژیم غذایی باید کم شوند. آسیب های مغزی:برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی مغزی را بهبود بخشد.

کتوژنیک یعنی چه

حذف کربوهیدرات ها: برچسب های مواد غذایی را بررسی کنید و روزانه ۳۰ گرم کربوهیدرات یا کمتر مصرف کنید. غلات یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، ماکارونی، غلات و … غلات یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، پاستا، غلات کامل و غیره. برخی از چاشنیها یا سسها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند. همانطور که میدانید؛ در رژیم کتوژنیک مصرف برخی از مواد محدود خواهند شد. تخم مرغ دارای مواد مغذی متعددی است و در حفظ سلامت چشم و قلب مفید است.12. به طور طبیعی بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود در طول روز به سراغ گلوگز و قندها میرود زیرا سوخت و ساز آنها آسانتر و تبدیلشان به انرژی سریعتر است. به عبارتی در این برنامه کاهش وزن، مقدار زیادی عضله از بین میرود. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد. عملکرد رژیم کِتون به اینگونه است که برای کاهش وزن، غذاهای کربوهیدرات دار به کل باید حذف شوند. مطالعات علمی که بر رژیم کِتون انجام شده، نشان میدهند که میزان کاهش توده عضلانی افراد در این رژیم در مقایسه با سایر رژیمها اندک و ناچیز است.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

با استناد به مطالعات انجام شده، سس مایونز میتواند به درمان پوست آفتاب سوخته نیز کمک کند. با این حال که دریافت کربوهیدرات در رژیم کتو به شدت محدود میشود و بسیاری از غذاها باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند باز هم غذاهایی وجود دارند که با خیال راحت میتوانید آنها را مصرف کنید و از رژیم کتوژنیک خودتان لذت ببرید. در عوض غذاهایی که کربوهیدرات کمی دارند اما چربی آنها بالا است جزء حجم اصلی خوراکیهای شما در وعدههای غذایی هستند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. در نهایت به چند نکته اشاره میکنیم که اگر تصمیم به رعایت این رژیم داشتید، بدون شک برای شما مفید هستند. آیا رژیم کتو برای دیابت مفید است؟ چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود.

کتوژنیک و بدنسازی

اما نکته جالب اینجاست که در رژیمهایی که پروتئین دارند، این میزان ازدسترفتن عضله خیلی بیشتر است. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. همچنین کمبود خواب میتواند بهراحتی باعث ازدستدادن بافت عضله شما بشود که توصیه میکنیم حتما خواب و استراحت خود را نیز در طول این رژیم رصد کرده و بهبود ببخشید. نکات و مطالب قید شده همگی بر اساس تحقیقات و پژوهشهای استاندارد برای شما ارائه شدند تا شما بهراحتی و با دیدی واضح بتوانید این رژیم را انتخاب کنید. همچنین التهاب و درد را کاهش داده و بهبود خواب را برای شما به ارمغان میآورد. همچنین اگر از بیماری خاصی رنج می برین که در اثر تغییر رژیم غذایی ممکنه وضعیتش بدتر بشه، حتما با مشورت پزشک متخصص اقدام به شروع این برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن کنید. در ادامه اصول کار، نحوه شروع کردن این رژیم و همچنین تمام اطلاعاتی را که برای انجام آن نیاز دارید در اختیار شما قرار خواهیم داد. افرادی که از رژیم Z217 زیر نظر کارشناس های زیبیتو استفاده میکنن، نیازی به داشتن مقدمه و آماده سازی برای رژیم ندارن.