راهنمای آنجلینا جولی برای در مورد رژیم کتوژنیک

یکی از فاکتورهایی که میتواند تأثیرات بسزایی در روند کاهش وزن شما در رژیم کتوژنیک داشته باشد، خواب مناسب 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد است. در رژیم کتوژنیک میزان دریافت کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، از آنجایی که بسیاری از غذاهایی که ما مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات است محدودیت کربوهیدرات میتواند یک چالش به شمار رود. علاوه بر اینها رژیمتان باید طوری باشد تا انرژی روزانهتان را تامین کند و شما را در طول روز گرسنه رها نکند. که همگی مواد بالا باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. در این مطلب از رژیم غذایی کتوژنیک گفتیم و تمام اصول و قواعدی که باید در این رژیم رعایت شوند را بررسی کردیم. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. در ادامه اگر اهل حجم متوسطی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، ۱. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم رژیم کتوژنیک با کاهش کربوهیدرات، اضافهکردن چربیهای سالم و غیراشباع، سبب میشود که شما کاهش وزن مناسبی داشته باشید. همان طور که گفته شد، از مزیت های این رژیم می توان به سلامت و کاهش وزن اشاره کرد.

نان کتوژنیک چیست مرحلهی پنجم: وقتی سطح کتون بهمرورزمان بالا برود، شما کاهش وزن پایدار و سریعی را تجربه میکنید که سبب میشود، سلامت بدن شما را تضمین کند و در نهایت وزنی پایدار و سالم خواهید داشت. رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید. در طول روز برای شما که قرار است رژیم کِتون را اجرایی کنید ممکن است بارهاوبارها احساس گرسنگی داشته باشید که در ادامه ما میان وعدههای مناسبی را برای شما توصیه خواهیم کرد. به طور کلی، اگر قصد دارید از رژیم کتوژنیک پیروی کنید، باید کمتر از 10 درصد از کل کالری خود را از کربوهیدرات ها در روز دریافت کنید. برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. تحقیقات نشان داده است که رژیم کِتون فعالیت آدنوزین را تقویت کرده و سبب ایجاد آرامش در سیستم عصبی افراد میشود. درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است.

صبحانه های کتوژنیک

This c ontent w as written with GSA​ Content G ener ator D​emoversi on.

2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. گوشت: انواع گوشت شامل گوشت قرمز، استیک، ژامبون، سوسیس، بیکن، مرغ، بوقلمون و … گوشت ارگانها مانند جگر در هر ۱۱۵ گرم خود حدود ۳ گرم کربوهیدرات دارد. همچنین می توانید یک یا دو بار در روز، یک فنجان آب گوشت مصرف کنید. ضمن اینکه حتما از مکملهای تغذیهای برای حفظ ویتامین و مواد معدنی بدن خود استفاده کنید. چون پروتئین در حفظ عضلهها نقش بسیار زیادی دارد. به این صورت موادی چون چربیها در بدن استفاده نشده و در بدن ذخیره میشود و باعث چاقی فرد میشود. شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. کتوژنیک یا رژیم کِتونزا در اصل یک رژیم و برنامه غذایی است که در آن از چربی بالا استفاده میشود. پس بهتر است که میزان پروتئین دریافتی شما متناسب باشد. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا با میزان پروتئین مصرفی متوسط میباشد. این رژیم یک رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا میباشد.

1) رژیم کتوژنیک استاندارد( SKD) : این یک رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. مدل استاندارد آن (SKD)، مدلی است که بیشترین مطالعه درباره آن انجام شده و به واسطه پژوهشهای بسیار در آن، بیشتر از دیگر ورژنها، توصیه میشود. سسها و طعم دهندهها، چرا که میتوانند حاوی مقدار زیادی قند و چربیهای مضر باشند. اما این مطالعات قدیمی را به سختی میتوان با مطالعات امروزی مقایسه کرد؛ مطالعات قدیمی اغلب دچار سوگیری گزینش بودند، چرا که بیمارانی را که قادر به آغاز یا ادامهٔ این رژیم نبودند از مطالعه حذف میکردند و در نتیجه فقط افرادی در مطالعه لحاظ میشدند که میتوانستند نتایج نهایی آن را بهبود بخشند. به عبارتی کربوهیدراتهایی که هضم آسانی دارند؛ مانند نوشابه، شکر، نان سفید و شیرینیها در این رژیم حذف شدهاند. این مطالعه نشان داد که در حالی که هر دو رژیم غذایی، تری گلیسیرید را کاهش میدهند، رژیم کتو تاثیر بیشتری داشت؛ اما هو گفت که کاهش تری گلیسیرید به اندازه افزایش کلسترول LDL مهم نیست. عملکرد رژیم کِتون به اینگونه است که برای کاهش وزن، غذاهای کربوهیدرات دار به کل باید حذف شوند. بدن و مغز ما برای زنده ماندن به گلوکز نیاز خواهند داشت و حتی زمانی که شما رژیم کِتون را رعایت میکنید باید گلوکز کافی برای تغذیه شدن سلولهای تخصصی، خصوصا سلولهای مغزی را به بدن خود برسانید. Po st w᠎as g enerat​ed  by GSA Con tent G enerat​or D᠎emover​sion​.

مطالعات علمی که بر رژیم کِتون انجام شده، نشان میدهند که میزان کاهش توده عضلانی افراد در این رژیم در مقایسه با سایر رژیمها اندک و ناچیز است. رژیم غذایی کِتو یا همان کتوژنیک یک برنامه غذائی معروف و جهانی محسوب میشود که لاغری معجزهآسا، محصول معتبر و شناخته شده آن است و افراد زیادی در دنیا خصوصا بازیگران و سلبریتیها بهواسطه استفاده از این رژیم، لاغر شدهاند. رژیم کتوژنیک به یکی از محبوب ترین رژیم های دنیا تبدیل شده است. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد. پس با توجه به میزان وزن آب بدن هر فرد، اندازه کاهش وزن افراد در دوران رژیم کتو هم ممکن است متفاوت باشد. اگر تحرک کمی دارید، ۸/۰ گرم پروتئین در ازای هر کیلو وزن از بدن شما کافی است. و اگر یک ورزشکار ورزش حرفهای با حجم سنگینی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱.

مزاج}

افزایش تمایل به مصرف غذاهای آماده ونیمه آماده، روی برگردانی از ورزش های روزانه و مداوم باعث می شود علاوه بر داشتن یک اندام نامتناسب سلامتی جسمانی نیز به خطر افتد. نکته جالبی که در رژیم کتوژنیک باید به آن اشاره کنیم این بوده که این رژیم بر ورزش تأثیرات فراوانی دارد. تحقیقات خاصی در مورد رژیم کتوژنیک و بروز آکنه هنوز منتشر نشده است، اما مطالعاتی انجام شده است که رژیم کتوژنیک را در رابطه با تعادل هورمونی، به ویژه PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بررسی کرده اند. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. عملکرد اصلی رژیم کتوژنیک به اینگونه است که شما از طریق چربیها و پروتئینها کالری زیادی دریافت میکنید و در عوض میزان مصرف کربوهیدراتها برای شما کمتر است. البته به خاطر داشته باشید که این وزن کم شده اغلب از آب ذخیره شده در بدن شماست، نه وزن چربیها. همانطور که میدانید؛ در رژیم کتوژنیک مصرف برخی از مواد محدود خواهند شد. در این مقاله ۱۵ نوع ماده غذایی مختلف که میتوانید به آسانی در رژیم کتوژنیک مصرف کنید برای شما آورده شده است.

با این حال که دریافت کربوهیدرات در رژیم کتو به شدت محدود میشود و بسیاری از غذاها باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند باز هم غذاهایی وجود دارند که با خیال راحت میتوانید آنها را مصرف کنید و از رژیم کتوژنیک خودتان لذت ببرید. در عوض غذاهایی که کربوهیدرات کمی دارند اما چربی آنها بالا است جزء حجم اصلی خوراکیهای شما در وعدههای غذایی هستند. از خوردن غذاهایی فرآوری شده رژیم غذایی لاغری سریع با چربی و قند و الکل پرهیز کنید، با میوه ها و سبزیجات تازه شروع کنید، به آرامی سایر غذاها را نیز وارد برنامه غذایی خود کرده و مقدار هر وعده های غذایی تان را افزایش دهید. آیا قصد شروع رژیم کتوژنیک را دارید؟ ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد. در رژیم کتوژنیک با محدود کردن کربوهیدرات بدن وارد فاز کتوسیس شده و علاوه بر این در کبد چربی به کتون تبدیل شده و اینگونه بدن با جایگزین کردن کتون به جای گلوگز، سوخت مورد نیاز خود را تامین میکند.

استیک با کره و طرف دیگر اسفناج سوته در روغن زیتون. یک مطالعه دیگر بر سیزده فرد بزرگسال مشخص کرد که آنهایی که از رژیم کتو به مدت هشت هفته پیروی کردند، پنج برابر بیش از افرادی که رژیم کم چربی را دنبال کردند، چربی بدنشان را از دست دادند. زمانی که ۵ الی ۱۰ درصد از وزن خود را از دست بدهید موجب میشود که دیدی خوب و مثبت به این رژیم پیدا کنید، اما عجول نباشید. نکات و مطالب قید شده همگی بر اساس تحقیقات و پژوهشهای استاندارد برای شما ارائه شدند تا شما بهراحتی و با دیدی واضح بتوانید این رژیم را انتخاب کنید. باید یکی را پیدا کنید که برای شما مناسبترین باشد. تقریباً برای یک دهه، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف نشد، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. دانشمندان معتقدند که رژیم کتو تاثیر زیادی در کاهش وزن، درمان دیابت نوع ۲ و صرع دارد. صرع: پژوهشها ثابت کردهاند که این رژیم میتواند باعث کاهش چشمگیر در حملات تشنجی در کودکان مبتلا به صرع شود.

رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش چربی بدن، فشار و قند خون کمک کند، از این رو برای بیماران قلبی میتواند بسیار موثر باشد. اگر این رژیم را تحت نظر پزشک دنبال کنید، میتواند به کاهش وزن کمک زیادی کند و برای سلامتی هم فواید زیادی دارد. یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند. در مورد این کربوهیدرات ها باید گفت که در طی فعالیت ورزشی سوزانده می شوند. در ادامه مواردی که باید محدود شوند آورده شده است. در ادامه لیستی از مواردی که حجم اصلی مواد غذایی هستند آورده شده است. مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. دسته دوم آن هایی هستند که در زیر خاک و ریشه دارند، و به همین دلیل کربوهیدرات بالایی دارند و باید در مصرف آن دقت کنید. نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید.