سعید ابوطالب نماینده اصولگرای مجلس هفتم و کارگردان مافیا و شب های ایرانی


55 آنلاین نوشت:

سعید ابوطالب نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی که همچنین کارگردان و مستند ساز آثاری همچون شب های مافیا، پدرخوانده و ضد و همینطور شام ایرانی می‌باشد. در ادامه با سعید ابوطالب بیشتر آشنا شوید.

سعید ابوطالب کیست؟ | سعید ابوطالب، از نماینده مجلس تا سازنده مافیا

سعید ابوطالب

سعید ابوطالب نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی که همچنین کارگردان و مستند ساز آثاری همچون شب های مافیا، پدرخوانده و ضد و همینطور شام ایرانی می‌باشد. در ادامه با سعید ابوطالب بیشتر آشنا شوید.

سعید ابوطالب کیست؟

سعید ابوطالب فیلم‌ساز، مستندساز و سیاست‌مدار ایرانی و از اصولگرایان مستقل است. او مدتی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی فعالیت داشته است. در حال حاضر ابوطالب به عنوان کارگردان به ساخت برنامه‌های موفقی چون شب های مافیا و… اشتغال دارد. او پس از حمله آمریکا به عراق تحت عنوان مدیر گروه فیلمبرداری به این کشور سفر داشت. وی به همراه یکی دیگر از اعضای این گروه، توسط نیروهای امریکایی بازداشت گردید و پس از چهار ماه آزاد شد و به ایران بازگشت. همچنین ابوطالب به عنوان چهره فرهنگی اصولگرا شناخته می‌شود و مدتی در مجلس عضویت کمیسیون فرهنگی را به عهده داشت. 

سعید ابوطالب

زندگی خصوصی سعید ابوطالب

در این بخش از بیوگرافی سعید ابوطالب با زندگی این کارگردان از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما هستیم‌.

سعید ابوطالب در سومین روز از ماه مرداد سال 1348 و در دل فصل زیبای پاییز این سال در بهار تهران به دنیا آمد. وی تمام 12 سال تحصیل را در علوی درس خواند و به‌صورت همزمان در مدسه حاج‌آقا مجتهدی دوره طلبگی را گذراند. وی از دوران مدرسه به فیلمسازی علاقه داشت و در آن زمان با یک دوربین سوپر هشت از در و دیوار فیلم می‌گرفت. در سال 1364 وقتی که 16 سال سن داشت به جبهه رفت. 6 ماه پس از قبول کردن صلح هم‌چنان جنگ در مناطق جریان داشت و او در آنجا به عنوان عضوی کارآمد فعالیت داشت. ابوطالب چهار سالی در جبهه بود و پس از دو بار مجروح شدن هم چند بار دیگر به آنجا مراجعه کرد.

سعید ابوطالب پس از بازگشت از جبهه دیپلم ادبیات و ریاضی خود را گرفت و در مقطع کارشناسی رشته شیمی دانشگاه تهران پذیرفته شد. او به‌طور همزمان در دوران دانشگاه، طلبگی را هم ادامه داد. علاوه بر این همان زمان نیز سینما را در مرکز آموزش فیلمسازی که الآن موزه سینما شده، آغاز کرد. ابوطالب دوره فیلمنامه‌نویسی را هم در حوزه هنری گذارنده است و پس از آن، دوره تهیه‌کنندگی را آموزش دید. او در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی تحصیلاتش را ادامه داد. ابوطالب چند سال پیش هم مشغول تحصیل در مقطع دکترای جامعه‌شناسی بود، که هنوز به اتمام نرساند.

زندگی شغلی سعید ابوطالب

سعید ابوطالب در سال 1375 برای تلویزیون به فیلمسازی مشغول شد. او اولین اثری که ساخت یک فیلم مستندی درباره شهید تندگویان تحت عنوان واژه‌ای به نام استقامت بود. وی در همین مقطع زمانی دو سال به عنوان روزنامه‌نگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت داشت که بعدها دیگر به این کار ادامه نداد و دوباره به مستندسازی روی آورد. ابوطالب در طول چهار سالی که نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی بود، تمام کارهایش را کنار گذاشت و فقط در این امر به فعالیت مشغول بود.

به‌طور کلی او در ایام پایانی مجلس فیلمی به نام پارلمان ایرانی برای پرس‌تی‌وی ساخت. هم‌چنین در این ایام یک فیلم کوتاه تحت اقلیت و اکثریت را کارگردانی کرد که هیچ‌وقت مجوز پخش نگرفت.

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد ابوطالب در زمان جنگ آمریکا با عراق تحت عنوان مدیر گروه فیلمبرداری به این کشور اعزام شد. ولی طولی نکشید که توسطه نیروهای آمریکایی به اسارت گرفته شد. بعدها براساس خاطرات و تجاربی که در دوران اسارت خود داشت، کتابی تحت عنوان هی‌یو را به رشته تحریر درآورد.

سعید ابوطالب کیست؟

فیلم های سعید ابوطالب

او در حوزه فیلمسازی فعالیت هایی داشته که در ادامه به معرفی این آثار می‌پردازیم.

سال نام اثر سمت

سریال های سعید ابوطالب

در بیوگرافی سعید ابوطالب می‌خوانیم که عمده فعالیت‌های سعید ابوطالب به مجموعه نمایش خانگی اختصاص یافته است. او در سال 1397 یک رئالیتی شو به نام دستم را بگیر را برای تلویزیون ساخت که کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. رئالیتی شو دستم را بگیر برای شبکه افق در روزهای زوج شب‌ها ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شد. علاوه بر این او در سال 1400 مسابقه 77 ساعت را ساخت در شبکه آموزش سیما پخش شده است.سال نام برنامه سمت

مسابقه تلویزیونی 77 با محوریت دانشجویان رشته‌های مهندسی و ترویج و توسعه مهارت‌های بین المللی فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شد. کاوه خداشناس و شهرزاد کمال زاده به عنوان مجری در این مسابقه تلویزیونی حضور داشتند. از داوران مسابقه تلویزیونی 77 می‌توان به بازیگران چون رامتین خداپناهی، ارسلان قاسمی و سپند امیرسلیمانی اشاره کرد.

سعید ابوطالب کیست؟

سعید ابوطالب در شبکه نمایش خانگی

ابوطالب در عرصه نمایش خانگی تا کنون آثاری پرمخاطب را ساخته که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان این حوزه قرار گرفته است. از آثار شاخص سعید ابوطالب می‌توان به رئالیتی شو شب‌های مافیا با اجرای محمدرضا علیمردانی و کامبیز دیرباز اشاره کرد. از بازیگرانی که در رئالیتی شو شب‌های مافیا به عنوان شرکت‌کننده دعوت شدند می‌توان به حامد آهنگی، مجید واشقانی، کامبیز دیرباز، پژمان بازغی، مهران غفوریان، ترلان پروانه، نسیم ادبی، علیرضا طلیسچی و دیگر چهر‌ه‌های سرشناس عرصه ورزش، موسیقی و سینما اشاره کرد.

بعدها به‌دلیل استقبال زیاد از این برنامه ابوطالب در ادامه رئالیتی شو ارتش سری و شو ضد با اجرای مجید واشقانی را ساخت.سال نام برنامه سمت

شاید شما مایلید بدانید که تئاترهای سعید ابوطالب کدام کارها هستند؟ در پاسخ به این سوال باید اذعان نماییم که او تا کنون در تئاتر هیچ فعالیت نداشته است.

جوایز و افتخارات سعید ابوطالب

این برنامه‌ساز موفق رسانه تا کنون جایزه‌ای در این حوزه کاندید یا برنده نشده است. ولی بدون شک سعید ابوطالب با آثار رئالیتی شو پر مخاطبی در شبکه نمایش خانگی ساخته، ثابت کرده که در این کار جزو بهترین‌ها به‌شمار می‌رود.

شایعات حواشی سعید ابوطالب

به‌طور کلی امروزه در حوزه رسانه ایران و جهان همواره برنامه‌سازان و چهره‌های مشهور با حواشی‌ مختلفی روبه‌رو هستند. در این بین کارگردانی مثل سعید ابوطالب هم از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین حواشی درباره سعید ابوطالب می‌توان به اظهارات جنجالی حامد آهنگی درباره تقلب برخی از شرکت‌کنندگان شب‌های مافیا اشاره کرد که در پی آن شایعاتی عجیب در فضای مجازی و رسانه‌های زرد مطرح شد. البته خود سعید ابوطالب درباره تقلب در این برنامه اظهار بی اطلاعی کرد و تعهد داد تا در ساخت برنامه‌های بعدی کوچکترین امکانی برای تقلب شرکت‌کنندگان وجود نداشته باشد.

از دیگر حواشی دریاره این کارگردان ساخت فیلم کوتاه اقلیت و اکثریت در دوران نمایندگی مجلس بود. او پس از ساخت این این مستند با واکنش تندی از سوی برخی از نمایندگان مجلس روبرو شد.

سعید ابوطالب

حقایق پنهان سعید ابوطالب

حتماً از خود می‌پرسید که سعید ابوطالب اصالتا اهل کجاست؟ در جواب به این سوال باید اذعان نماییم که متولد تهران است و درباره اصالت پدری او منبع قابل دسترسی وجود ندارد.

درباره سعید ابوطالب و همسرش و فرزندش هم متاسفانه اطلاعاتی در اینترنت یافت نمی‌شود. نام همسر این مستند ساز فرانک دال پی است که موقع اسارت ابوطالب در نامه‌ای به صلیب سرخ آمریکا خواستار اطلاع از وضعیت همسرش شد.

 
1387 فیلم مستند تنفس،9/7 کارگردان
1387 فیلم کوتاه اقلیت و اکثریت کارگردان و تهیه کننده
1387 مستند پارلمان ایرانی کارگردان
1388 مستند رقص فقر کارگردان و تهیه کننده
 
1391 سرزمین دانایی نویسنده – کارگردان- سازنده
1397 رئالیتی شو دستم را بگیر کارگردان و تهیه کننده
1398 مسابقه مستند هفت شهر عشق کارگردان
1400 مسابقه 77 ساعت کارگردان
 
1391 مجموعه‌ ویدئویی رالی 1 (کاگردان آرش معیریان) نویسنده
1391 مجموعه‌ ویدئویی رالی 2 (کاگردان آرش معیریان) نویسنده- تهیه کننده
1398 مجموعه‌ ویدئویی شام ایرانی فصل 7 و 9 کارگردان
1399 رئالیتی شو شب‌های مافیا کارگردان و تهیه کننده
1399 رئالیتی شو شب‌های مافیا 2 کارگردان و تهیه کننده
1400 رئالیتی شو شب‌های مافیا 3 کارگردان و تهیه کننده
1400 رئالیتی شو شب‌های مافیا 4 کارگردان و تهیه کننده
1401 رئالیتی شو ارتش سری کارگردان و تهیه کننده
1401 رئالیتی شو پدرخوانده فصل اول کارگردان و تهیه کننده
1402 رئالیتی شو پدرخوانده فصل دوم کارگردان و تهیه کننده
1402 رئالیتی شو ضد کارگردان و تهیه کننده

مصاحبه ای از از سعید ابوطالب در سال 90: اگر مشروطه ادامه مي‌يافت، حتما وضع‌مان بهتر از اين بود شيوه انتخابات موجب مي‌شود نماينده دل‌و‌جرات نداشته باشد

ایسنا نوشت: يك نماينده پيشين مجلس، صراحت، شجاعت، كارداني و استقلال از كانون‌هاي قدرت و ثروت را از جمله ويژگي‌هاي مورد نياز براي انتخاب يك نماينده اصلح برشمرد و گفت: تعاريف اصولگرايي و اصلاح‌طلبي، دعواهاي ژورناليستي هستند كه ذات ندارند. خيلي از اصلاح‌طلبان به ارزش‌هاي انقلاب پايبندترند و يا بسياري از اصولگرايان، در واقع اصلاح‌طلب و روشنفكر هستند. به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سعيد ابوطالب كه در يك سخنراني با عنوان “انتخاب من” در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه الزهراء(س) سخن مي‌گفت، انتخاب يك نماينده را پروسه‌اي زماني توصيف كرد و گفت: براي انتخاب نمايندگان بايد ملاكي وجود داشته باشد و سلايق سياسي در اين ميان تعيين‌كننده نيستند، ضمن اينكه بهتر است به يك ليست راي داده نشود و تركيبي از افراد در فهرست‌هاي مختلف مورد نظر قرار گيرد. وي با اشاره به اختيار پيش‌بيني شده در قانون اساسي براي راي اعتماد به وزرا از سوي مجلس، يادآور شد: وزرا بيش از آنچه در قبال رييس‌جمهور پاسخگو هستند، بايد به مجلس پاسخگو باشند، اما متاسفانه اكنون اينطور نيست؛ در حالي‌كه مجلس به وزرا و برنامه‌ آنها راي مي‌دهد و آنها را ـ البته به پيشنهاد رييس‌جمهور ـ انتخاب مي‌كند يا نمي‌كند. اين نماينده مجلس هفتم در ادامه، به تشريح نظام پارلماني و حزبي در ساير كشورها پرداخت و گفت: نظام ما يك نظام نيمه رياستي و نيمه پارلماني با ميل به قدرت مجلس است. در نظام ما هيچ‌كس حتي رهبري هم نمي‌تواند مجلس را منحل كند و اين قدرت مجلس در نظام سياسي كشور ماست. مجلس همچنين مي‌تواند هر وقت كه اراده كند، با يك امضا از وزيري سوال كند، با 10 امضا او را استيضاح و با يك‌سوم راي مجلس از رييس‌جمهور سوال كند. وي با ابراز تاسف از اينكه قدرت مجلس چندان عيني نشده است، گفت: اگرچه در مجلس هشتم آقاي لاريجاني ـ كه از بهترين روساي مجلس بعد از انقلاب هستند ـ آيين‌نامه داخلي مجلس را كه نسخه دوم قانون اساسي است، تغيير دادند. اهميت اين قانون از اين حيث است كه نه تنها براي خود مجلس، بلكه براي دستگاه‌هاي ديگر هم تعيين تكليف مي‌كند. ابوطالب با بيان اينكه “با وجود آيين‌نامه جديد مجلس، قدرت اين نهاد به قدرت مورد نظر در قانون اساسي نزديك‌تر شده است”، افزود: البته هنوز هم با قدرتي كه در قانون اساسي براي مجلس پيش‌بيني شده است، فاصله وجود دارد. اگر حضرت امام(ره) زماني گفتند مجلس در راس امور است،‌ اين يك جمله توصيفي نبوده بلكه ايجابي است به اين معني كه بايد اينگونه باشد. در جاي ديگر حضرت امام(ره) مي‌فرمايند مجلس دستگاهي است كه همه قوا بايد تابع آن باشند. وي همچنين، با اشاره به راي عدم كفايت سياسي مجلس اول به بني‌صدر گفت: در آن زمان همه وزنه‌هاي انقلاب از جمله آيت‌الله خامنه‌اي، شهيد بهشتي و هاشمي رفسنجاني مقابل بني‌صدر بودند اما امام(ره) وي را عزل نكرد و حتي بر گفتارشان ايستادند تا جايي كه به نظر مي‌رسيد از وي حمايت مي‌كنند، چراكه مردم به بني‌صدر راي داده بودند و امام(ره) نمي‌خواستند مقابل راي مردم بايستند. ابوطالب ادامه داد: با وجود اينكه حضرت امام(ره) اصالتا با رياست‌جمهوري بني‌صدر مخالف بودند، نهايتا كار بر اساس قانون به مجلس سپرده شد و مجلس عدم كفايت سياسي بني‌صدر را تصويب كرد كه با امضاي امام(ره)، وي از رياست‌جمهوري خلع شد. اين نماينده مجلس هفتم در ادامه، صحن علني، كميسيون‌ها و هيات رييسه را سه ركن اصلي در قوه مقننه برشمرد و خاطرنشان كرد: صحن علني مجلس به نوعي، مجمع عمومي پارلمان است كه ركن اصلي قدرت در مجلس به حساب مي‌آيد و از جمله، راي اعتماد وزرا را بررسي مي‌كند. همچنين در كميسيون‌ها، مصوبات نهايي مي‌شوند و به صحن مجلس مي‌آيند. هيات رييسه نيز هر سال به راي گذاشته مي‌شود و رييس مجلس هم كه همانند بقيه يك راي دارد، صرفا مجري آيين‌نامه و سخنگوي مجلس است تا جايي كه فرق زيادي بين رييس مجلس و نايب رييس اول و دوم آن وجود ندارد. وي با تاكيد بر لزوم رعايت بي‌طرفي از سوي رييس مجلس تصريح كرد: رييس مجلس سوگند ياد مي‌كند كه بي‌طرف باشد اما شاهد هستيم كه آقاي لاريجاني در استيضاح حسيني وزير اقتصاد به طرفيت از وي صحبت كرد و راي مجلس را برگرداند. ابوطالب در ادامه، با اشاره به تجربه 30 ساله مردم‌سالاري در ايران يادآور شد: پيش از اين دوره 30 ساله، ما مردم‌سالاري نداشتيم؛ البته حدود 100 سال پيش مشروطه‌اي وجود داشت كه اگر ادامه مي‌يافت شايد اكنون از نظر توسعه سياسي قدري شبيه فرانسه بوديم و حتما وضع‌مان بهتر از اين بود. اين نماينده پيشين مجلس، با اشاره به نبود تحزب در ساختار سياسي كشور خاطرنشان كرد: در كشور ما غير از موتلفه كه نماينده يك قشر و طبقه بود و ريشه‌هاي تاريخي هم دارد، حزبي به آن معنا وجود ندارد؛ اگرچه شايد موتلفه هم به اندازه سابق پايگاه اجتماعي نداشته باشد. ابوطالب با اشاره به وجود ذهنيت تاريخي منفي نسبت به تحزب در جامعه اظهار كرد: در تاريخ كشور ما احزاب عمدتا يا وابستگي خارجي دارند يا دولت‌ ساخته‌اند. آنچه اكنون در كشور ما به عنوان حزب وجود دارد نيز احزاب خودساخته هستند كه عمدتا از دل دولت‌ها به وجود آمدند. مثلا كارگزاران از دل دولت سازندگي، مشاركت از دل دولت اصلاحات و رايحه خوش خدمت و رهپويان از دل دولت احمدي‌نژاد بيرون آمدند و درعوض كارويژه احزاب را نهادهاي ديگري مثل صداوسيما، بسيج، روحانيت و مساجد انجام مي‌دهند. وي در ادامه، با انتقاد از نحوه انتخاب كانديداهاي نمايندگي مجلس ابراز عقيده كرد: بسياري از نخبگان، ريسك كانديداتوري را از ترس عدم احراز التزام عملي به اسلام، قانون اساسي و ولايت فقيه نمي‌پذيرند. ضمن اينكه انجام تبليغات بويژه در شهرهاي بزرگ نيازمند هزينه‌هاي گزاف است و صداوسيما نيز به عنوان يك رسانه دولتي در اين رابطه بصورت سليقه‌اي عمل مي‌كند؛ بنابراين شيوه انتخابات موجب مي‌شود نماينده‌اي كه به مجلس مي‌رود، دل و جرات نداشته باشد و خيلي‌ها اصالتا وابسته به كانون‌هاي قدرت و ثروت شوند كه در اين‌صورت نمي‌توانند افراد حامي خود را نقد كنند. اين نماينده مجلس هفتم، با اشاره به طرح سوال از رييس‌جمهور در مجلس هشتم گفت: با وجود اينكه پروسه لازم براي طرح اين سوال طي شده بود، هيات رييسه به بهانه اينكه سوال به دست آنها نرسيده، ناخواناست و يا دست فرد ديگري است، آن را اعلام وصول نمي‌كرد. همين كارها موجب مي‌شود كه برخي بگويند مجلس در راس امور نيست. بر اساس يك تجربه تاريخي، مجلس مشروطه مجلس خوبي بود اما از حيز قدرت ساقط شد و اين اتفاق مي‌تواند براي هر مجلسي بيفتد. ابوطالب در پايان، اظهار كرد: با وجود همه‌ شرايطي كه براي مجلس برشمرده شد، بايد در انتخابات مجلس شركت كرد و حتي اگر بدبين هم باشيم، بايد بين بد و بدتر انتخاب كرد؛ چراكه اگر اين كار را نكنيم، اقليتي بر مجلس حاكم مي‌شوند كه حرف خودشان را پيش مي‌برند، تحمل خودشان را هم ندارند و در تمام چهار سال بر سر مسائل جزئي با يكديگر دعوا مي‌كنند كه ربطي هم به مسائل ملي ندارد.


خبرگزاري فارس در 86 نوشت:اصولگرايان مستقل مجلس هفتم، در يك نشست خبري اعلام موجوديت كردند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، اعضاي هيئت موسس اصولگرايان مستقل هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، ظهر امروز سه شنبه در نشستي موجوديت خود را اعلام كردند. عماد افروغ در اين نشست، با بيان اين كه احساس كرديم بعد از شكل گيري دولت، مجلس با يك فراز و فرودي در كار خود مواجه شده است، اظهار داشت: بعد از اينكه اصولگرايان در انتخابات پيروزي شدند، يك همسويي بوجود آمد كه اين همسويي مي‌تواند يك زنگ خطر باشد. وي تاكيد كرد: ما شاهد يك تعامل دو سويه بين دولت و مجلس نيستيم، اما اميدواريم بتوانيم وفادار به اصول باشيم. افروغ با تاكيد بر اين كه ما آماده هستيم در معرض نقد تند گروه‌ها قرار بگيريم، گفت: نمود سياسي تنها بخشي از حركت ما است و بحث ما صرفاً در عرصه انتخابات آينده نخواهد بود بلكه اميد داريم شاهد نهادينه شدن بيشتر اصولگرايان در جامعه باشيم. نماينده مردم تهران با بيان اين كه اصولگرايان مستقل براي پاسداشت اصولگرايي تشكيل شده است، تصريح كرد: جريان نقد درون گفتماني با دولت مربوط به ماه‌هاي اخير نيست و از روزهاي اول، جريان اصولگرا با نقد وارد شد. وي با ابراز اميدواري از اين كه فراكسيون اصولگرايان مستقل در تعامل با دولت اصولگرا، حقيقت گرايانه عمل كند، خاطرنشان كرد: احساس مي‌شود كه با توجه به جرياناتي كه در دو سال اخير اتفاق افتاده، نوع تعاملي كه برخي از اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس با دولت داشته‌اند، استقلال لازم پاس داشته شده است. محمود محمدي ديگر عضو موسس اصولگرايان مستقل نيز در اين نشست اظهار داشت: با چهره‌هاي جديد كه جدا از چهره‌هاي سنتي هستند، تعابير جديد در مسائل مطرح مي‌كنند كه حول محور امنيت ملي مي‌باشد كه به وجهه كشور در عرصه بين‌المللي كمك مي‌كند. محمود مدني نماينده مردم گناباد نيز در اين نشست تاكيد كرد: ما به هيچ عنوان معتقد نيستيم كه اين جريان باعث اختلاف در بين اصولگرايان شده است، بلكه اين جريان به وحدت اصولگرايان در اصول كمك خواهد كرد. وي بيان داشت: ما از فراكسيون اكثريت جدا نخواهيم شد و در درون آنها باقي خواهيم ماند. محمد هادي رباني نماينده مردم شيراز، ديگر عضو موسس اصولگرايان مستقل نيز در اين نشست، اظهار داشت: مجلس بايد آزاده، عدالت محور و فارغ از هر مسئله و وابستگي وظيفه خود را بر طبق قانون اساسي انجام دهد. حسن سبحاني نماينده مردم دامغان نيز در اين نشست، تاكيد كرد: اصولگرايان مستقل يك جريان در درون اصولگرايان است و اين جريان به دنبال كارآمدي بيشتر مي‌باشد. وي فعاليت اين جريان را عامل كارآمدتر كردن اصولگرايان در درون و بيرون مجلس دانست. اعضاي موسس اصولگرايان مستقل را عماد افروغ نماينده تهران، حسن سبحاني نماينده دامغان، محمد خوش چهره نماينده تهران، سعيد ابوطالب نماينده تهران ، محمود مدني نماينده گناباد، محمد هادي رباني نماينده شيراز و محمود محمدي نماينده آباده تشكيل مي‌دهند. ا

ایستاده با مشت؛ «سعید ابوطالب» و فیلمی که می‌خواست از «عماد افروغ» بسازد

صبا/ سعید ابوطالب گفت: به زنده‌یاد عماد افروغ گفته بودم فیلمی درباره او خواهم ساخت با اسم «ایستاده با مشت»! آدمی که همه عمر ایستاده بود اما با مشت…
سعید ابوطالب کارگردان و تهیه‌کننده مطرح این روزهای سینما،همکار و همراه زنده‌یاد عماد افروغ در مجلس دوره هفتم در بخشی از مراسم گرامی‌داشت او از این چهره فقید در تالار وحدت چنین یاد کرد: من در دوران دانشجویی همیشه سوالاتی داشتم که کسی قادر به پاسخگویی نبود. سوال‌هایی از قبیل شکاف بین نسلی و … که کمتر کسی جرات می‌کرد به این قبیل سوال‌ها پاسخ بدهد. بعدها رسیدم به دکتر افروغ. کسی که پاسخ خیلی از سوال‌ها را داشت.

او ادامه داد: از آنجا که او آن سوال‌ها را زیسته و کشف کرده بود، جرات بیان کردن جواب هر پرسشی را هم داشت، چون از همه‌چیز رها بود و دور قدرت و دنیای مادی را خط کشیده بود.

ابوطالب گفت: اواخر مجلس هفتم با دوربین قرضی که داشتم، کنار ایشان رفتم سوالی را پرسیدم که از خیلی های دیگر پرسیده بودم: دموکراسی را تعریف کنید!

با ایشان از دموکراسی صحبت کردیم و با خنده، در آخر گفت‌وگو چنین گفت: این فیلم را برای چه می‌خواهی سعید؟
گفتم فیلمی خواهم ساخت با اسم «ایستاده با مشت»! هنوز هم نتوانسته‌ام این فیلم را بسازم و نمی‌دانم کی ساخته می‌شود و چه زمانی قابل پخش خواهد بود. به خود ایشان هم گفتم فیلمی که می‌خواهم بسازم، درباره خود دکتر عماد افروغ است. آدمی که همه عمر ایستاده بود اما با مشت. همانقدر مبارز و جنگجو. حیف که مجال به ایشان ندادند و ندادیم.دکتر افروغ را ما تبعید کردیم، تا جایی که توانستیم تریبون‌ها را از او گرفتیم، اما ایشان کسی نبود که ساکت بماند. ای کاش بیش از اینها در کنار ما می‌ماند و از شجاعت و صراحت کلام ایشان لذت می‌بردیم.

انتهای پیام