آنچه اپرا می تواند در مورد رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها به شما بیاموزد

کاهش وزن با خوردن چربی: این وعده شگفت انگیز رژیم کتوژنیک 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد است. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند. یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد. مطالعهی دیگری در ۳۴ فرد مسن نشان داده است که کسانی که به مدت ۸ هفته رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، تقریباً ۵ برابر چربی کل بدن را نسبت به کسانی که رژیم کمچربی را دنبال میکردند، از دست دادند. در این نوع رژیم غذایی، همیشه سعی کنید سبزیها و گوشت را به مدت طولانی چرخ کنید؛ زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید مختلف سلامتی را فراهم میکند. این عمل به همراه افزایش کتونها، فواید بیشماری بهدنبال دارد.

افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است در کاهش وزن نقشی اساسی داشته باشد. بنابراین می توان گفت که این رژیم در ۳ تا ۶ ماه اول، باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های دیگر می شود. شاید بتوان گفت تنها چیزی که برای تهیه این سس نیاز دارید آووکادو و کمی نمک است. این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. یک بررسی از ۱۳ مطالعه نشان داده است که پیروی از کربوهیدرات بسیار کم در رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن طولانیمدت نسبت به رژیم کمچربی، کمی مؤثرتر است. این اتفاق زمانی رخ میدهد که کربوهیدرات خود را به مقدار قابل توجهی کاهش بدهید و گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلولها است، محدود کنید. گرفتگی عضلات به خصوص گرفتگی عضلات پا که از عوارض این رژیم است، در نتیجه کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم رخ می دهد. کتوز زمانی رخ میدهد که بدن در غیاب کربوهیدرات از چربی برای تامین انرژی استفاده میکند. در این رژیم اجازه مصرف کربوهیدرات زمانی داده می شود که افراد به انجام حرکات ورزشی می پردازند و در سایر مواقع از مصرف کربوهیدرات ها خودداری می کنند.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. یکی از بهترین فیلم های رمانتیک 2022 خارجی در این فهرست، سه هزار سال حسرت با بازی ادریس البا و تیلدا سوینتن است. اگرچه نادر، اما ممکن است افرادی که دیابت نوع دو دارند نیز در برخی شرایط DKA را تجربه کنند. در صورت عدم درمان، افراد مبتلا به دیابت نوع یک در معرض خطر ابتلا به بیماری به نام کتواسیدوز دیابتی (DKA) قرار دارند. این بدان دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود؛ مسئلهای که ممکن است سرعت انتقال شما به کتوز را کاهش بدهد. بااینحال در رژیم کتوژنیک با کمتر خوردن و القای کتوز بدن راحتتر به سراغ ذخایر انرژی خود میرود و در بین وعدهها پرانرژی باقی میماند.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

افرادی که وزن بالاتری دارند، کاهش وزن بیشتری را تجربه میکنند؛ چون ذخایر چربی بیشتری برای سوزاندن دارند؛ از طرف دیگر، آب میان بافتی زیادی دارند که حین رژیم از دست میرود. و ما نباید فراموش کنیم که پس از پایان درمان کتوژنیک، رفتار شما در سر میز باید بیشتر از قبل مراقب باشید تا به اشتباهات و عدم تعادل رژیم غذایی متوسل نشوید که میتواند به سرعت نتایج به دست آمده را باطل کند. رژیمهای کم کربوهیدرات، از جمله رژیم کتوژنیک، نشان داده اند که باعث خستگی میشوند. به طور کلی ضرورتی برای استفاده از مکمل در این دوران نیست اما استفاده از مکمل های زیر می تواند باعث بهبود عملکرد بدن در این رژیم شود:روغن MCT: افزودن مقداری از این روغن به نوشیدنی یا ماست باعث افزایش انرژی و سطح کتون در بدن می شود.مینرال ها: اضافه کردن مواد معدنی مانند نمک به غذا باعث بهبود تعادل آب و مینرال های بدن می شود.کافئین: افزایش انرژی، چربیسوزی و بهبود عملکرد.کراتین: اگر در کنار رژیم کتوژنیک تمرینات ورزشی هم انجام می دهید، این مکمل می تواند باعث بهتر شدن عملکرد، ریکاوری و سلامت بدن شود.پروتئین وی: کمک به افزایش پروتئین مصرفی روزانه. به همین دلیل میتوانید بهسادگی دوران رژیم خود را بگذرانید و به وزن ایدهآل خود نزدیک شوید.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد …

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، مانند رژیم استاندارد کتوژنیک است؛ با این تفاوت که شامل پروتئین بیشتری است. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است . در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. در دورههای رژیم غذایی کتوژنیک، لازم است که اکثر وعدههای غذایی خود را براساس مواردی که مصرف آنها در این رژیم لازم است، تهیه کنید. برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک اگر جایگزین رژیمهای غذایی کمچرب شود، برای کاهش وزن بسیار موثر است. در رژیم کتوژنیک، تلاش بر این است تا مصرف کربوهیدرات به طرز قابلتوجهی کم شده و چربی جایگزین آن شود.

انواع فست در کتوژنیک

همانطور که گفته شد در رژیم کتوژنیک، تولید انسولین کاهش می یابد که این خود به کاهش شیوع آکنه پوستی کمک می کند. بنابراین اگر تمایل دارید تا رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، بهتر است به یک متخصص گوارش خوب مراجعه کنید. چیزی که این رژیم را به یکی از بهترین رژیم ها تبدیل می کند این است که نیازی به کالری شماری، گرسنه ماندن یا تلاش برای سوزاندن کالری از طریق ورزش های شدید نیست. شخص لاغر هم میتواند چیزی حدود ۵۰ هزار کالری را به شکل چربی با خود داشته باشد. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. به غیر از صرع، چندین استفادهی درمانی احتمالی دیگر برای این رژیم وجود دارد که در دست پژوهش و بررسی است و برخی از آنها عبارتاند از درمان بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، اوتیسم، تومور مغزی، سردرد، آسیب مغزی، درد، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب. کاهش کربوهیدرات، بدن افرادی را که از رژیم کتو استفاده میکنند در حالت متابولیسمی قرار میدهد که به آن کتوسیس گفته میشود. طبق تحقیقات انجامشده، افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کمکالری کمچربی میگیرند وزن کم میکنند.

{آیا تا به حال} شنیده اید؟ دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی بهترین شرط برای توسعه شماست

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی بیماران این مطالعه یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری (Very-Low-Caloric-Ketogenic-Diet) را طبق یک برنامه کاهش وزن تجاری (Pronokal) دنبال کردند ، که شامل سبک زندگی و اصلاح رفتار بود. در یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل استفاده میشود که غنی از تریگلیسریدهای زنجیرهی متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. مورد جذاب دیگر در این نوع رژیم، آزاد بودن استفاده از غذاهای لذیذی مانند همبرگر است که البته باید آن را بدون نان استفاده کنید. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک در مورد بیماریهای قلبی میتواند به بهبود عوامل خطرزا مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. به احتمال زیاد باید میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز نگه دارید ، در حالت ایده آل بهتر است این مقدار زیر ۲۰ گرم باشد. برای مثال پنج روز رژیم کتوژنیک و بهدنبال آن ۲ روز با کربوهیدرات بالا. کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابلتوجه حملات تشنجی در کودکان صرعی شود. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. علاوه بر این، رژیم غذایی کتوژنیک آنقدر پر است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش بدهید. بعد از پخت، سینههای مرغ را از قابلمه بیرون آورید و باقیمانده مواد داخل قابلمه را با همزن دستی یا بلندر بهخوبی یکدست کنید. منتهی به شما ایدهای میدهد که به وسیلهی آن میتوانید بفهمید که کربوهیدرات داخل غذا با چه سرعتی به گلوکز تبدیل میشود. این امر میتواند مهار ولع مصرف و پایبند بودن به برنامهی غذایی را بسیار آسان کند. آسیبهای مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند نتایج صدمات مغزی را بهبود بخشد. نتایج پژوهش نشان دادند افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کردند شاهد بهبود قند خون و کنترل آن بودند و برخی نیز کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند. رژیم های کتوژنیک باعث می شوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید.

رژیم کتوژنیک به علت کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی، باعث سوق دادن بدن به حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. بااینحال، رژیمهای کتوژنیک به طرز جالبی میتوانند باعث کاهش قابلتوجه قند خون و سطح انسولین شوند؛ ولی سلامتی را در پی داشته باشند. مثل این می ماند که کسی می خواهد به دندان پزشکی برود، ولی از مطب مغز و اعصاب سر دربیاورد. شما میتوانید با جایگزین کردن شیرین کننده های دیگر مثل استویا و اریتریتول و زایلیتول بدون هیچ نگرانی کام خود را شیرین کنید. شما فقط باید از چربی های مفید مثل زیتون استفاده کنید. اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید. در دورههای رژیم کتوژنیک از هر غذایی که سرشار از کربوهیدرات است، باید اجتناب کرد و مصرف آن را حداقل رساند. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذایی، برنامهها و کتابهای آشپزی نیز دستورالعملهای کتو دوستانه و ایدههای غذایی را ارائه میدهند که میتوانید برای ساخت منوی سفارشی خود استفاده کنید. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ مطالعه نشان دادهاند که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن مؤثرند و برای سلامتی فواید بسیاری دارند. This has  been g enerated by GSA Conte​nt  G​ener᠎at​or Demoversion .