یک کلمه: فواید رژیم کتوژنیک

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ کره و خامه چربیهای خوبی برای استفاده در رژیم کتوژنیک هستند وهر کدام فقط مقدار کمی کربوهیدرات در 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد هر وعده دارند. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. در صورت تمایل به مصرف شیر، بهتر هستش مقداری ازاون رو با قهوه مخلوط کنین. از آنجا که در دمای بالا به اندازه چربیهای اشباع پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختهشدن به غذاها اضافه کنید. در اینجا شمارش کربوهیدرات برای ۲۸ گرم برخی از آجیلها و دانههای محبوب آورده شده است. گوشت دام و طیور بدون کربوهیدرات هستند. گوشت و مرغ از جمله غذاهای مجاز در رژیم کتو هستند. انواع محصولات آردی از جمله نان، شیرینی، ساندویچ، کلوچه، ماکارونی و غیره. همبرگر بدون نان، املت، سالادهای حاوی تخم مرغ و آووکادو و دسرهایی شامل خامه و ماست و توت فرنگی انتخاب های بهتری هستند.

تغذیه کتوژنیک چیست

میوه: تمام میوه ها به جز انواع توت ها مانند توت فرنگی. سبزیجات کم کربوهیدرات: بیشتر سبزیجات سبز ، گوجه فرنگی ، پیاز ، فلفل و غیره. نتایج یک تحقیق روی زنان مسن نشان داد که مصرف زیاد گوشت چرب در رژیم غذایی منجر به افزایش 8% کلسترول HDL (خوب) نسبت به رژیم های کم چربی و با کربوهیدرات بالا می شود. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص فاقد کربوهیدرات است. به عنوان مثال، یک بررسی قبلی نشان داده است که محدودیت رژیم غذایی کربوهیدرات ها ممکن است نیاز به دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد یا از بین ببرد. میزان کربوهیدرات زیتون به دلیل اندازههای مختلف آن متفاوت است. خوشبختانه این رژیم میتواند شامل طیف گستردهای از غذاهای مقوی، خوشمزه و مفیدی باشد که به شما این امکان را میدهد تا در محدوده کربوهیدرات روزانه خود باقی بمانید. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند TKD: در این رژیم کربوهیدرات را حین انجام تمرینات ورزشی مصرف کنید. با این حال، مهم است شکلاتتلخی را انتخاب کنید که دارای حداقل ۷۰٪ کاکائو یا ترجیحاً بیشتر باشد و سعی کنید آن را در حد متوسط مصرف کنید.

این کاهش مصرف کربوهیدرات بدن فرد را در یک حالت متابولیک به نام کتوزیس (ketosis) قرار میدهد. گرچه این رژیم معمولا برای بیشتر افراد سالم ایمن و بیخطر است، ولی ممکن است در حالیکه بدن شما سعی بر سازگار کردن خود با آن را دارد، برخی عوارض جانبی در شما ایجاد شود. برخی افراد برای نرم و ابریشمی کردن موها از سس مایونز به عنوان نرم کننده استفاده میکنند. در رژیم کتوژنیک بدن به جای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت از چربی استفاده می کند. زمانی که شما از مواد غذایی استفاده کنید که بتواند بدن را به این وضعیت نزدیک کند، بدن میتواند ظرف مدت یک الی سه روز به حالت کتوزیس درآید. من کسی را نمی شناسم که بتواند این رژیم را برای مدت طولانی دنبال کند. برای سالهای بسیاری تصور میشد که کره و خامه به دلیل محتوای بالای چربی اشباعشده باعث ایجاد بیماری قلبی میشود. با این حال، چندین مطالعه بزرگ نشان داده است که برای اکثر افراد، چربی اشباع با بیماری قلبی ارتباط ندارد. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوز است.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

به عبارتی کربوهیدراتها در این رژیم نقش کمتری را ایفا میکنند و همچنین پروتئینها نیز چندان مجالی برای ارز اندام ندارند. برای از بین بردن این عوارض در چند هفته اول یک رژیم کربوهیدرات پایین را به طور منظم رعایت کنید. اما با دقت آنها را مصرف کنید تا از محدوده ی رژیم غذایی خود فراتر نروید. اما مقدار کربوهیدرات موجود در صدف ها بسته به نوع آنها متفاوت است. برخلاف میگو و اکثر خرچنگ ها که فاقد کربوهیدرات هستند، صدف ها و اختاپوس ها مقداری کربوهیدارت دارند. این مغز در انواع غذا ها و به صورت پودری نیز می تواند استفاده شود. از این رو می توانید از این قبیل غذاهای دریایی را در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. مکمل ها را امتحان کنید: برای تقویت روند کتوژنیک ، می توانید مکمل های نمک کتون یا مرتبا از روغن نارگیل استفاده کنید. آجیل و دانهها برای قلب مفید و سرشار از فیبر هستند و ممکن است منجر به روند پیری سالمتری شوند. در این رژیم بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات ها به سراغ چربی ها می رود که به این حالت کتوزیس می گویند.

معنی کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک به خودی خود سطح آب و مواد معدنی بدن را تحت تأثیر قرار میدهد. در حقیقت، کسانی که بیشترین میزان مصرف قهوه را دارند کمترین خطر ابتلا به دیابت را دارا میباشند. آنها چون عمدتاً آب هستند، حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات خالص و ۱۵ کالری در هر وعده میباشند. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما فراهم میکند، چون سرشار از اسیداولئیک و چربی غیراشباع میباشند در بسیاری از مطالعات مشخص شده که ریسک بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. شکلاتتلخ و پودر کاکائو دارای آنتیاکسیدان زیادی هستند و ممکن است به کاهش خطر بیماریهای قلبی کمک کنند. توت، کم کربوهیدرات و در عین حال فیبر زیادی دارد. رژیم کتوژنیک در واقع رژیمی است با مصرف چربی زیادتر، مقدار کافی پروتئین و کربوهیدرات اندک. این رژیم به طور دقیقتر شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میشود. رژیم کتوژنیک، رژیمی است که مصرف کربوهیدرات در آن کم است و گاهی به صفر می رسد و بیشتر چربی و پروتئین خورده می شود. این سیستم اطلاعات و حمایت زیادی به افرادی که رژیم گرفتهاند ارائه میکند.

روش لاغری کتوژنیک ایشان به وسیله رژیم کتوژنیک توانستند به عده زیادی برای کاهش وزن سریع کمک کنند. علاوهبر این، روغن زیتون فرابکر دارای مقدار زیادی آنتیاکسیدان است که به فنول (اسید فنیک) معروف است. اگر از رژیم کتو پیروی می کنید، لازم است که مصرف چربی در حدود 75% کالری و میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه به کمتر از 5-10% از کل کالری دریافتی محدود گردد. اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند .

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. قهوه و چای تلخ، بدون کربوهیدرات است و میتواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن و همچنین عملکرد جسمی و روحی کمک کند. نودل شیراتاکی حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات در هر وعده است. بزرگسالان مبتلا به چاقی داوطلب شدند که مکمل کتون یا دارونما را مطابق سلیقه خود سه بار در روز ، 15 دقیقه قبل از هر وعده غذایی (صبحانه ، ناهار و شام) مصرف کنند. زیرا فیبر نوعی ماده ی مغذی غیر قابل هضم است که بدن قادر به تجزیه و جذب آن نمی باشد. به علاوه، مغزها و دانهها چون سرشار از فیبر هستند، به شما کمک میکنند تا در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید و در کل کالری کمتری جذب کنید.

افزودن خامه غلیظ به قهوه یا چای خوب است اما از قهوه سبک (بدون کافئین) و لاته دوری کنید. اکثر میوهها چون بیش از حد کربوهیدرات دارند نمیتوانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند، اما توتها از این قاعده مستثنی هستند. ماست یونانی و پنیر کاتیج، حاوی ۵ گرم کربوهیدرات در هر وعده هستند. آجیلها در هر ۲۸ گرم، میتوانند تا ۸ گرم کربوهیدرات خالص فراهم کنند. برای مثال، ماست میتواند شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه دارد و پروبیوتیکهای مفیدی برای روده شما فراهم کند. توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. متناوباً برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینههای مناسب کتو را برای یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعدههای غذایی کتو در خانه ارائه میدهند.

بنابراین سعی کنید حتی الامکان از گوشت حیوانات تغذیه شده با علف در غذاهای رژیم کتو استفاده کنید. برای دستیابی به کاهش وزن، مدیریت قند خون و سایر اهداف مرتبط با سلامتی میتوان از رژیم کتوژنیک استفاده کرد. بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند. اگرچه بیشتر اینها به طور خاص برای این رژیم تولید نمی شوند، برخی از تولیدکنندگان آنها را به جوامع کم کربوهیدرات بازاریابی می کنند. برای آنکه رژیم غذایی و نوشیدنی شما اصولی باشد و بدانید که برای شما چه غذا و چه نوشیدنی مناسب است، به شما توصیه میکنیم که با متخصص تغذیه مشورت کنید. برای بهرهمندی از تمام فواید رژیم کتوژنیک، به طور منظم مصرف مواد غذایی که در یک رژیم کتوژنیک جای میگیرند را دنبال کنید. این نودل را میتوانید در نزدیکی محصولات غذایی موجود در فروشگاههای مواد غذایی یا آنلاین پیدا کنید. این مواد غذایی همچنین سرشار از ویتامین B و چندین ماده معدنی مهم دیگر هستند. رژیم کتو متوسط نیز گزینه ای است که همچنان می تواند به کاهش وزن و بهبود علائم دیگر کمک کند. رژیم غذایی کتوژنیک از سال 1920 میلادی به کنترل تشنجی که به دلیل صرع ایجاد میشود، کمک کرده است.  This article was ​done  wi th the help of G SA ᠎Cont​ent  Genera᠎tor DE MO.