کار هنری رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند را با این 3 ایده درک کنید

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی اگر این سوال که 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم کتوژنیک چرخهای(CKD): این رژیم شامل دورههایی از مصرف کربوهیدرات بیشتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز پر کربوهیدرات. رژیم کتوژنیک دورهای(CKD):این رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است. انواع مختلفی از رژیم های کم کربوهیدرات وجود دارد، اما همهی آنها شامل محدودکردن مصرف کربوهیدرات به ۲۰ تا ۱۵۰ گرم در روز هستند. رژیمی که در ایران به نام رژیم کانادایی میشناسیم، رژیمی است که در دنیا اسمهای مختلفی دارد. باید بدانید که رژیم کانادایی چنان شوکی به سیستم متاوبلیسم شما وارد میکند که طبق نظر پزشکان شما در دو سال یکبار بیشتر نباید این رژیم را بگیرید، البته اگر بتوانید دور اول رژیم را تمام کنید. رژیم کانادایی یک رژیم ۱۳ روزه و بسیار شدید و سخت است. رسیدن به یک وزن ایدهآل با لاغری همانند سلامتی اهمیت دارد و باید طبق اصول صحیح پیش برود. علاوهبراین، برخی از افراد باید از روزهگرفتن اجتناب کنند، از جمله افرادی که به افت سطح قند خون حساس هستند، زنان باردار، مادران شیرده، نوجوانان، کودکان و افرادی که دچار سوءتغذیه، کمبود وزن یا کمبود مواد مغذی هستند.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استانداردTh​is a᠎rticle has  been written with t᠎he he lp of G​SA Con tent  Ge᠎nera​tor  DEMO!

رژیم کتوژنیک هدفمند(TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد در برخی موارد مثل زمان تمرین کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این رژیم روی مصرف غذاهای کامل و فرآورینشده برای یک دوره کامل ۳۰ روزه تمرکز دارد. روش eat-stop-eat شامل روزه 24 ساعته یک یا دو بار در هفته در روزهای غیرمتوالی است. یک رژیم قلیایی شامل خوردن غذاهای قلیایی برای حفظ سطح pH بدن شما بین 7.35 تا 7.45 است. ضمنا به خاطر داشته باشید که مصرف منظم پنیر به خصوص زمانی که گرسنه نیستید یک اشتباه رایج است و می تواند روند کاهش وزنتان را آهسته کند. پارکینسون: گرچه تحقیقات بیشتری نیاز است، ولی یک مطالعه نشان داده که این رژیم کتو میتواند در کاهش نشانههای پارکینسون موثر واقع شود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. با وجود پیشرفت های مداوم در دنیای پزشکی، چاقی همچنان با خطر مرگ و میر بزرگسالان تا 2.8 میلیون نفر در سال همچنان به عنوان یک خطر عمده برای سلامتی مردم در جهان شناخته می شود. رژیمهای غذایی خاص و ویژه معمولا با محدودیتهایی رو به رو هستند و دستتان را در پخت و پز باز نمیگذارند اما با پیشرفت علم تغذیه و روشهای خلاقانه آشپزی، این محدودیتها رو به پایان است.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

علاوه بر این، ممکن است پیشرفت بیماری MS را کُند کند. علاوه بر این، مواد معدنی مثل کلسیم و آهن نیز در آن یافت میشود. در هنگام کتوز، بسیاری از بخشهای بدن شروع به سوزاندن کتون برای انرژی بهجای کربوهیدرات میکنند که شامل بخش بزرگی از مغز نیز میشود. رژیم پروتئین و میوه نی نی سایت|رژیم کتو دکتر کرمانی|استفاده مجدد از آب خیارشور نی نی سایتسایر میوه های قلیایی شامل سیب، گلابی، موز، هلو و انگور است. رژیم جنگجو: مقدار کمی میوه و سبزیجات خام در طول روز و یک وعده غذایی بزرگ در شب بخورید. بهطورکلی، یک رژیم غذایی کم چرب حدود ۳۰% از کالری خود را از چربی تأمین می کند. در نوع شدیدتر این رژیم شما بیشتر از ۸۰۰ کالری در روز نمیتوانید مصرف کنید. با این وجود این نکته را به خاطر بسپارید که پژوهشهای بیشتری برای یک نتیجهگیری قطعی مورد نیاز است. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. هرچند این رژیم اساس علمی درستی ندارد ولی به خاطر مصرف کلسیم زیاد میتواند باعث کاهش وزن شود.

در ادامه مصرف سبزیجات و میوهها را به همراه کاهش شدید مصرف قند و چربی افزایش خواهید داد. بدون گلوتن، گوشت کم، بدون غذاهای فرآوریشده، و بدون الکل یا کافئین، افزایش مصرف میوه و سبزیجات برای سلامتی شما بسیار مفید است، اما محدودیت ممکن است اثربخشی این رژیم را کاهش دهد. در واقه دو روز در هفته روز آزاد شما هستند که بهتر است حتی در روزهای آزاد، کربوهیدرات های مصرفی شما سالم و از نوع میوه و سبزیجات و غلات بدون قند باشد. بطور کلی حاوی مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، پنیر، ماهی، آجیل، کره، انواع دانه و سبزیجات بدون نشاسته است. شام: تخم مرغ یا پروتئین بدون چربی و سبزیهای کم کربوهیدرات. درست است که تخم مرغ هم مانند شیر غذای کاملی است اما اینکه بخواهید فق تخم مرغ بخورید، تصمیم منطقی و سالمی نیست، حتی اگر باعث کاهش وزن هم بشود. این کاهش کربوهیدرات، بدنمان را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز یا کتوزیس قرار میدهد. در ادامه برخی از فواید این رژیم کتوژنیک را به شما معرفی خواهیم کرد. برخی از رستورانها در منوی خود، غذاهایی مبتنی بر این رژیم غذایی را وارد کرده اند. هنگامی که این فرآیند اتفاق می افتد، بدن شما در حالت کتوز قرار می گیرد.

این رژیم بر خوردن تخممرغ بهصورت آبپز تأکید دارد.

شما میتونید نوشیدنیهای شیرین کننده ای که در ادامه لیستشون رو قرار دادیم به اندازه ی متعادل در طول روز میل کنید. بهترین راه هم برای کاهش وزن و هم برای افزایش وزن، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. با این حال، اگر در حال حاضر به یک رژیم غذایی گیاهی پایبند هستید، ممکن است گرفتن این رژیم برای شما آسانتر باشد. این رژیم بر خوردن تخممرغ بهصورت آبپز تأکید دارد. دقت داشته باشید که بهترین رژیم غذایی بریا شما رژیمی است که بر اساس وضعیت سلامتی شما و خواستههای شما توسط متخصص تغذیه طراحی شود. نکتهای که باید به آن دقت داشته باشید این است که شاید یک رژیم بهترین رژیم غذایی باشد، اما مناسب شما نباشد. در یک رژیم کتوژنیک استاندارد باید تنها 5 تا 10 درصد از کالری دریافتی شما را کربوهیدراتها تشکیل دهند. در این رژیم شما در روز ۶۰۰ کالری دریافت میکنید و این کالری از غذاهای پروتئینی دریافت میشوند. این رژیم هم مانند دو رژیم بالا مبنای علمی و منطقی دقیق ندارد و پیشنهاد ما این است که تحت نظر متخصص تغذیه از رژیمهای استاندارد و سالمتر استفاده کنید. بهطورکلی این رژیم بر مبنای مصرف کربوهیدرات بسیار زیاد – حدود ۸۰٪ کالری مصرفی روزانه و پروتئین کم در ۱۰٪ کالری است. ​Da ta was g en er​ated ᠎by G​SA Cont en t Gene᠎rator DEMO .

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک نسخه کامل

در این رژیم مصرف کالی در ۳ روز به ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ کالری محدود میشود. مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. درست است که رژیم کتوژنیک میتواند رویکرد کمکی خوبی در درمان برخی بیماریها و عارضهها باشد و حتی ممکن است کاهش وزن را تسریع کند؛ اما عموماً حاوی مقادیر بالایی از گوشت قرمز و سایر غذاهای چرب، فرآوریشده و نمکی است که بسیار ناسالم هستند. رژیمهای کم کربوهیدرات برای چندین دهه بسیار محبوب بودند، بهخصوص برای کاهش وزن. این رژیم غذایی، چندین گروه غذایی از جمله غلات و حبوبات، الکل و قندهای افزوده را حذف میکند و روی خوردن غذای واقعی بدون مواد فرآوریشده تأکید دارد. رژیمهای غذایی خیلی کم چرب میتوانند چندین عامل خطر برای بیماریهای قلبی، از جمله فشارخون بالا، کلسترول بالا، و نشانگرهای التهاب را بهبود ببخشند. این نوع رژیم غذایی میتواند در کنار کمک به لاغری و تناسب اندام، فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. این هورمون همچنین برای درمان مشکلات باروری استفاده میشود. رژیم HCG باعث کاهش وزن می شود، اما مطالعات متعدد به این نتیجه رسیدهاند که کاهش وزن تنها بهدلیل رعایت رژیم غذایی بسیار کم کالری است نه هورمون HCG.

در مرحله دوم، شما از یک رژیم غذایی بسیار کمکالری تنها 500

کالری در روز همراه با قطره، تزریق یا اسپری مکمل HCG استفاده میکنید. آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. روزه متناوب معمولا برای کاهش وزن استفاده می شود زیرا منجر به محدودیت نسبتا آسان کالری میشود. در یک مطالعه، زنانی که از رژیم دوکان پیروی میکردند، روزانه حدود ۱۰۰۰ کالری و ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف کردند و به طور متوسط ۱۵ کیلوگرم در ۸ تا ۱۰ هفته از دست دادند. قبل از ایجاد هرگونه تغییر گسترده در رژیم غذایی خود (که طبیعت کتو است)، مهم است که با یک متخصص با تجربه مشورت کنید. کیا با رژیم کتوژنیک لاغری شدن؟ رژیم پالئو میتواند منجر به کاهش وزن قابلتوجه و کاهش سایز دور کمر و لاغری شکم و پهلو شود. این رژیم یک رژیم عالی برای لاغری شکم و پهلو است.

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک همانطور که گفتیم

نسبت به یک رژیم کم چرب بهتر است. همانطور که از اسم آن مشخص است در این رژیم فقط باید شیر بخورید، ۴ وعده شیر در روز به مدت ۴ هفته. همانطور که گفته شد میزان ph خون کاهش پیدا می کند و خون اسیدی می شود بدن سعی می کند این حالت اسیدی را جبران کند و ph خون را بالا ببرد و از مینرال های بدن مثل کلسیم، منیزیم و فسفر استفاده می کند و وقتی مینرال ها در خون تمام شدند، سراغ منابع آنها که دندان ها و استخوان ها هستند، رفته و مینرال ها را از آنها برمیدارد و باعث کاهش دانسیته استخوانی و ایجاد پوکی استخوان و یا پوسیدگی دندان می شود. در یک مطالعهی ۸ هفتهای دیگر با این رژیم غذایی (حاوی ۷ تا ۱۴ درصد چربی) کاهش وزن متوسط ۱۶.۷ کیلوگرمی ثبت شد. در یک مطالعه، افراد چاق بهطور متوسط ۶۳ کیلوگرم با یک رژیم غذایی بسیار کم چرب از دست داد. این روش شباهت زیادی به روزه داری اسلامی دارد با این تفاوت که ساعت آن دست خود شماست. پس اگر میخواهید این رژیم را شروع کنید، پیشنهاد میکنم دست نگه دارید و با مشورت متخصص تغذیه از رژیمهای منطقیتر و استانداردتری که در بالا توضیح دادیم استفاده کنید.

این رژیم بدون

ایجاد گرسنگی، متابولیسم و سوزاندن چربی را افزایش میدهد. سعی کنید آب فراوان بنوشید یا آدامس های بدون قند بجوید. هنگام مصرف قهوه، به جای شیر از خامه استفاده کنید. می توانید نصف قاشق از این مکمل غذایی را به ماست یا دوغ یا شیر خود اضافه کرده و میل کنید. هرچند شما تا آخر عمر نمیتوانید فقط شیر بخورید و به محض برگشتن به رژیم روتین، وزن شما هم برگردد. این رژیم غذایی در طولانیمدت برای کاهش وزن بیتأثیر است. روزه داری متناوب مزایای زیادی دارد مثلا نشانگرهای التهاب، سطح کلسترول، تری گلیسیرید خون و سطح قند خون را کاهش دهد. مقدار کربوهیدرات در این رژیم بسیار کم است باید و نبایدهای زیادی دارد. بنابراین رژیم کتوژنیک پتانسیل چربی سوزی بدن را به شدت افزایش میدهد و این یکی از مهم ترین مزایای رژیم کتوژنیک است. بنابراین اگر سعی بشه طبق اون عنوان. در این مطلب سعی کردیم شما را با معروف ترین رژیم های غذایی در دنیا آشنا کنیم.