هفت بهترین توییت‌های تمام دوران درباره رژیم کتوژنیک

پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. اما جایگزین سدیم از دست رفته بسیار حیاتی است ، به ویژه زمانی که در حال تمرین هستید. همانگونه که در ابتدا به آن اشاره شد، زمانی که بدن شروع به تولید کتون (نوعی مولکول کوچک سوختی که از چربیهای در کبد تولید میشوند) کند، به آن کتوز یا کتوزیز گفته میشود.

رژیم کتوژنیک توضیح داده شد

رژیم کتوژنیک سریع آیا رژیم کتوژنیک باعث لاغری میشود؟ لازم به ذکر است که مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن میشود. در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود. می توانید از مکمل هایی همچون پروتئین وی ایزوله 100% استفاده نمایید ، زیرا مقدار کربوهیدرات آن ها بسیار ناچیز است.

در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی با یک کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار پایین است. ماست و خیار یا بورانی کرفس همراه با کمی خامه، یک میانوعدهی کتوییمان سرحالآور میدهد. اگر ترکیب بالا را با پنیرهای پرچربی مثل سیامزگی یا پنیر کوزه همراه کنیم، درصد لذتمان بیشتر میشود. در این نوع از آئورا غالباً در یک طرف دست یا بازو خوابرفتگی احساس میشود و به بخشهایی از بینی و دهان که در همان سمت قرار دارند، گسترش مییابد. در یک مطالعه جدید اثر کاهش زیاد و قابل توجه وزن را بر پارامترهای مایع منی در دو مرد چاق مبتلا به سندرم متابولیک گزارش داده اند.

اگر قصد کاهش وزن دارید ، میزان چربی دریافتی را 200 الی 500 کالری و یا 22 الی 55 گرم کاهش دهید. اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. یک رژیم کتوژنیک همیشه باید با مشورت پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر دنبال شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسبی از چربیها، فیبر و ویتامینها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت دانلود رژیم کتوژنیک pdf میکنید. چیز کیک کتویی عرضه شده در سایت ibdiet، یک چیزکیک شیرین و بدون قند (شیرین شده با استویا) است.

یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی تجاری نیست، بنابراین هیچ هزینه ایی برای شروع این رژیم وجود ندارد. مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند. بعضی از داروی ضد صرع (والپروات، لوتیراستام، بنزودیازپین) در مدلهای حیوانی، خواص ضد صرع زایی (آنتی اپیلپتوژنز) از خود نشان دادهاند، اما به هرحال هیچ داروی ضدصرعی در کارآزماییهای بالینی در انسان، خواص ضد صرع زایی نداشتهاند.

حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود. رژیم کتوژنیک دورهای (چرخه کربوهیدرات) را امتحان کنید. نصف یک آووکادوی متوسط حاوی ۹ گرم کربوهیدرات کل است که ۷ گرم آن فیبر است. با این حال، دستیابی به کمبود کالری تنها از طریق رژیم غذایی می تواند به یک کار دشوار تبدیل شود.

میزان کم آب ذخیره شده در بدن به دلیل کمبود کربوهیدرات ها، ممکن است منجر به کم آبی و یبوست شود. رژیم مدیترانه ای حاوی مقادیر بالای میوه ها، سبزی ها، مغز ها ، دانه ها، حبوبات، سبزیجات ریشه ای، غلات کامل، ماهی، سایر غذاهای دریایی و روغن زیتون فرا بکر است.غذاهایی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات به اعتدال مصرف می شوند؛ و ضمنا گوشت قرمز محدود است. تشنج های کودکان را باید هر چه سریعتر تشخیص داده و اقدام به درمان نمود، اگر تشنج های کودکان دیر تشخیص داده شده و یا درمان به تاخیر افتد، صدمات جبران ناپذیری به مغز کودکان وارد خواهد شد.

غذاهای کتوژنیک

همانطور که گفته شد میزان ph خون کاهش پیدا می کند و خون اسیدی می شود بدن سعی می کند این حالت اسیدی را جبران کند و ph خون را بالا ببرد و از مینرال های بدن مثل کلسیم، منیزیم و فسفر استفاده می کند و وقتی مینرال ها در خون تمام شدند، سراغ منابع آنها که دندان ها و استخوان ها هستند، رفته و مینرال ها را از آنها برمیدارد و باعث کاهش دانسیته استخوانی و ایجاد پوکی استخوان و یا پوسیدگی دندان می شود. آجیل ها و دانه های چرب مانند بادام ، پسته ، گردو و دانه کدو تنبل نیز حاوی بیشترین مقدار منیزیم هستند.

هشت توضیح چرا شاید هنوز یک تازه کار در رژیم کتوژنیک هستید

سبزیجات با برگ های سبز منبع عالی پتاسیم و منیزیم هستند. درست کردن خورشها و خوراکهایی با گوشت و سبزیجات سبز و یا میگوی کبابی برای ناهار و شام بینظیرند. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند. گرچه فرضیههای فراوانی دربارهٔ نحوهٔ کارکرد رژیم کتوژنیک در درمان تشنج مطرح است، اما همچنان مکانیسم دقیق آن نامشخص است. در این دسته از بیماران که به اصطلاح دچار صرع مقاوم به درمان هستند، نیازمند استفاده از روش های درمانی دیگر برای کنترل تشنج هستیم. ​Art icle was c᠎re at ed by GSA Con​te᠎nt  Gener᠎at​or Demover᠎sion!

این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است. مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! با این حال ، در مصرف چربی های غیر اشباع مانند سویا ، ذرت و یا روغن آفتابگردان زیاده روی نکنید! Da᠎ta was g​enerated ᠎by G SA C ontent Generat​or D emov᠎ersi on !

چیت در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

یک مکمل روغن MCT یا کتون میتواند به شما کمک کند. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است . با این حال ، مصرف زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است به حداقل رساندن ریزش عضلات کمک کند. احتمالا شما هم تا به حال از تاثیر مصرف چربی بر چاقی شنیدهاید. در یک مطالعه با بررسی چگونگی تاثیر رژیم های کتوژنیک در دویدن با شدت متوسط ، ورزشکاران وزن خود را از جمله توده بدون چربی کاهش دادند ، بدون اینکه تغییری در VO2 max3 خود ایجاد کنند.

در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید. تحقیقات نشان میدهد که در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵ درصد میرسد که همین امر باعث سوختن چربیهای مصرفی توسط شما خواهد شد. ایده اصلی این رژیم این است که ما انرژی بیشتری از پروتئین و چربی و کمتر از کربوهیدراتها دریافت کنیم. کاهش دریافت کربوهیدارت و افزایش دریافت پروتئین و چربی به احساس سیری بیشتر کمک می کند.

در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود دارد. با وجود تنوع در این رژیم، فقط دربارهی رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گستردهتری مطالعه و تحقیق شده است. به صورت کلی در این رژیم مقدار کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و در عوض مقدار چربی و پروتئین افزایش پیدا میکند. یکجا نشستن برای کاهش وزن و تثبیت آن مناسب نیست و به همین دلیل ساعات مشاهده تلویزیون باید کاهش پیدا کنه و به حداکثر ده ساعت در هفته برسه.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی

ملیکا شریفی نیا موفق شده است که ۲۰ کیلو از وزن خودرا کاهش دهد! چندین زمینه اصلی برای بررسی هرم رژیم کتوژنیک و فواید آن در کاهش وزن ، صرع ، سرطان و اخیرا عملکرد انسان انجام شده است. تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک به اندازه رژیم کمچربی در کاهش وزن مؤثر است. با این حال خواص بی نظیر روغن نارگیل موجب شده که مصرف آن برای کنترل انواع بیماری ها اثر گذاری فوق العاده ای نشان دهد.

آنچه که همه درباره رژیم کتوژنیک می گویند و آنچه شما باید انجام دهید

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است، این اسیدهای چرب موجب سلامتی قلب شده و با ثابت نگه داشتن سطح قند خون به کاهش وزن و لاغری شکم نیز کمک میکند. رژیم کتوژنیک در کاهش اشتها و همچنین کاهش وزن بهتر نقش دارد. درک افزایش سدیم برای خیلی ها دشوار است ، زیرا آنها مصرف سدیم را با احتباس آب و کاهش چربی مرتبط می دانند. این در حالی است که شما در رژیم کتوژنیک با این مشکل مواجه نیستید زیرا تمامی چربیهای مصرف شده توسط شما در داخل بدن میسوزند و علتی برای چاقی باقی نخواهد ماند. برای لاغرتر شدن بهتر است رب انار را به صورت ناشتا مصرف نمایید زیرا اینگونه جذب آن بهتر صورت میگیرد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اشتباه شماره 1 سریع ترین رژیم های کاهش وزن در حال مرتکب هستید (و چهار راه‌ها برای تعمیر آن}) لطفا از سایت ما دیدن کنید.