نحوه انتخاب زنان با لیست غذایی کتوژنیک

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد ثابت شدهاست.

رژیم کتوژنیک که در مقاله های پیشین ماهیت آن را به طور مفصل بررسی کرده ایم، می تواند شانس شما برای کاهش وزن را تا حد زیادی افزایش دهد. برخی فراورده ها و سس ها: این غذا ها مقادیر زیادی قند و چربی های ناسالم دارند. مایونز معمولا به عنوان سس به کار میرود. مایونز موجود در بازار، معمولا از چربیهای ناسالم ساخته شده و مواد مغذی کمی دارد. BPA یک ترکیب آلی است که در تولید رزین کاربرد دارد و برای سلامتی مضر است .در صورت امکان، از قوطیهای کنسروی که فاقد BPA است استفاده کنید، مثلا از بطریهای شیشه ای استفاده کنید یا از محصولاتی از جمله روغن حیوانی، سس کچاپ، شیر نارگیل یا سس مایونز استفاده کنید. اگر می خواهید این ناهار کتوژنیک را سریع سرو کنید، سس تاندوری را در دمای اتاق بگذارید.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام نمناک خواهید خواند. رژیم کتون زا در سال های گذشته با هدف درمان صرع به ویژه در کودکان استفاده می شد، اما اکنون به یک روش لاغری سریع تبدیل شده است. مرحله سوم: در این ضمن، در غیاب گلوکز، بدن نیز شروع به سوختن چربی و تولید کتون میکند. اگر از رژیم استاندارد آمریکایی ( SAD ) پیروی می کرده اید ، کربوهیدرات مصرفی شما کاهش ، پروتئین ممکن است افزایش و یا کاهش و نهایتا چربی مصرفی شما افزایش خواهد یافت. این ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها، چربی بیشتری را بسوزاند. چرا که نوع هدفمند این رژیم، این اجازه را می دهد که کربوهیدرات بیشتری مصرف شود. میوه های مصرفی را باید از میان میوه هایی با کربوهیدرات کم انتخاب کنید.

This w᠎as creat᠎ed with the he lp  of GSA C ontent G enerator DE MO!

همچنین می توانید انواع غذاها را با استفاده از این میوه لوکرب تهیه و میل کنید. با آنکه گوجه فرنگی یکی از میوه های کم چرب است، اما میزان کربوهیدارت آن برای رژیم کتو بسیار مناسب است. از آنجا که برخی میوه ها کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارند، آگاهی از آنکه کدام میوه ها مناسب رژیم کتو هستند و قادرند بدن را در وضعیت کتوزیس قرار داده و به هدف کاهش وزن نائل شوند، امری ضروری و مهم است. در تحقیق دیگری، به دو گروه از شرکتکنندگان رژیم کتو و رژیم کم چرب داده شد. صرع. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2، افراد وابسته به انسولین، کسانی که مشکلات و ناراحتی های قلبی دارند و همچنین زنان باردار، باید از دنبال کردن انواع رژیم کتوژنیک اجتناب کنند.

پزشکان گاهی به کودکان مبتلا به صرع رژیم غذایی کتوژنیک پیشنهاد می کنند و به آنها برنامه غذایی ویژه با چربی زیاد، کربوهیدرات و پروتیین کم می دهند، احتمال دارد این رژیم به جلوگیری از تشنج کمک کند. همچنین آب انار به شما در کاهش اشتها نیز کمک می کند. در برخی مطالعات، رژیم کتو عناصری مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر را تامین نمی کند. مشاهده نمودید که میوه های رژیم کتوژنیک، حاوی کربوهیدرات پایین هستند و قادرند بدن شما را در وضعیت کتوزیس قرار دهند. پیروی از برنامهای که شدیدترین محدودیتهای مصرف کربوهیدرات بر آن حاکم است، شما را راضی میکند؟ اما در حات عادی بدن سوخت خود را کربوهیدراتهای ساده و گلوکز تامین میکند. به صورت کلی در این رژیم مقدار کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و در عوض مقدار چربی و پروتئین افزایش پیدا میکند. در ثانی، میزان کربوهیدرات شیر بسیار زیاد است (4-5 گرم کربوهیدرات در هر 100 میلی لیتر). زیرا ½ پیمانه از آن، تنها 31 کالری دارد که بسیار ناچیز است. 4- مواد غذایی حاصل از سویای تخمیری- اگر این گونه موادغذایی را می خورید تنها از مواد غذایی فاقد اصلاح ژنتیکی استفاده کنید و یا از محصولات سویای تخمیری مثلا ناتو، تمپه و تماری (سس سویای بدون گلوتن) و آمينو نارگيل استفاده کنید.

خرید شیرینی کتوژنیک

سس مایونز، خردل( نوعی کلم)، سس پستو، آبگوشت استخوان، ترشی، غذاهای تخمیر شده (از جمله کیمچی و کامبوچا) – کلم ترش(بدون هیچ گونه مواد افزودنی). به نوعی میتوان گفت این رژیم روش آسانتری برای کم کردن وزن به حساب میآید. از مزایای گوجه فرنگی می توان به داشتن لیکوپن اشاره کرد که نوعی رنگدانه طبیعی است و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا حد زیادی کاهش دهد. اساس رژیم کتوژنیک Ketogenic بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربیهای انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. این در حالی است که تقریباً هیچکس از خطرات چربیهای اشباع ناآگاه نیست! اما این بدان معنی نیست که شما در رژیم کتوژنیک، از مصرف میوه ها محروم خواهید ماند. ½ پیمانه شاتوت، از چربی بالایی برخوردار نیست (چیزی کمتر از 0.5 گرم) ، اما این میوه لوکرب بوده و در نصف پیمانه از آن، تنها 3.1 گرم کربوهیدرات یافت می شود. ½ پیمانه تمشک، حاوی 3.3 گرم کربوهیدرات خالص، 4 گرم فیبر و 2.7 گرم قند طبیعی است.

اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. ممکن است بگویید من اصلاً اهل میان وعده خوردن نیستم. بهتر است از خوردن آب میوهها پرهیز کنید ( حتی اگر 100٪ آب میوه تازه باشد) – بهتر است نوشیدنی اسموتی بنوشید، اما در حد خیلی کم. زمانی که میزان پروتئین و کربوهیدرات مورد نظر خود را تنظیم کردید ، الباقی کالری روزانه خود را با چربی پر کنید. این پودر رژیمی به ازای هر فنجان از آن 45 کیلو کالری انرژی، 3 گرم چربی، 3 گرم کربوهیدرات خالص و 1.1 گرم قند دارد. هر ½ پیمانه هندوانه، حاوی 5.4 گرم کربوهیدرات خالص است. ½ پیمانه از میوه استار فروت، حاوی 2.6 گرم کربوهیدرات خالص، 1.8 گرم فیبر و 2.6 گرم قند طبیعی است. که حاوی کربوهیدرات پایین، چربی و فیبر بالا است. در مصرف آدامسهای فاقد شکر و آدامس های مینت(آدامس نعناعی) فاقد قند احتیاط کنید- برخی از آنها دارای کربوهیدرات هستند.

تغلیظ کنندهها در صنایع غذایی: از جمله نشاسته گیاه آروروت، صمغ زانتان (به یاد داشته باشید که در مصرف آدامس زانتان افراط نکنید. این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

اما مراقب باشید! دنبال کردن و پیروی از قوانین رژیم کتو، برای تمام افراد مناسب نبوده و توصیه نمی شود. همچنین تصور بر این است سلولهای بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، اما چون سلولهای سرطانی نمیتوانند به جای گلوکز از چربیها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطانها نیز کاربرد داشته باشد. به طور کل، این رژیم شامل مصرف روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات و مصرف زیاد چربی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغنهای سالم است. این کاهش مصرف کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی قرار میدهد که کتوزیس نامیده می شود. از گلوتن گندم که در غذاهای فراوری شده کاربرد دارد،پرهیز کنید. هر زمان که هوس خوردن شیرینی جات به سرتان زد، بهتر است میوه هایی مثل تمشک را جایگزین کنید که حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین ها است. این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است.2) گوشت خوک و ماهی پرورشی کارخانه. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره).

در این رژیم لاغری، مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات به شدت محدود شده است و به جای آن فرد باید پروتئین و چربی های سالم مصرف نماید. پیروی از نکات گفته شده حتی اگر دچار مشکلات هورمونی و متابولیسمی باشید، میتواند به خروج از استپ وزن در رژیم کتوژنیک و شروع دوباره کاهش وزن کمک نماید. رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به سایر بیماری ها نیز کمک کند، از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، و اختلالات خواب. به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند. این راه ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدراتها، چربی بیشتری بسوزاند. در هر 1 فنجان (خرد شده) 18 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. برای کاهش احتمال بروز این عوارض لازم است تا فرد قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات، با مشورت پزشک تا چند هفته از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کند.