ضرورت نصب دستگیره دیجیتال چیست؟


رپورتاژ آگهی

زمان زیادی از قدم نهادن تکنولوژی هوشمند (دیجیتالی)، به عرصه جهانی نگذشته است، اما آن‌چنان جای خود را در دل کاربران باز نموده، که تصور بازگشت به دنیای قبل از ظهور تجهیزات هوشمند، عملاً غير قابل قبول است!

تجهیزات دیجیتالی ابزاری هستند که با دانش روز جهانی، امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و کاربران با استفاده از این تجهیزات هوشمند، زندگی آسان و راحت‌تری را تجربه می‌کنند. به همین ترتیب خرید دستگیره دیجیتال، که یکی از همین تجهیزات مدرن به شمار می‌آید، هوشمندانه‌ترین راه برای تجربه یک زندگی آرام خواهد بود. این دستگیره‌ها در تمامی ساختمان‌های اداری، تجاری و منازل مسکونی قابل نصب هستند. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که دستگیره هوشمند چه کاربرد‌هایی دارد و در واقع ضرورت نصب دستگیره دیجیتال چیست؟

دستگیره دیجیتال چیست؟

دستگیره دیجیتال یا همان قفل هوشمند، فرآیند ورود وخروج به ساختمان را آسان می‌سازد و امنیت آن را افزایش می‌دهد. این دستگیره‌ها با این که به کلید مکانیکی جهت بازکردن درب مجهز هستند، معمولاً با کلید باز نمی‌شوند و باز كردن درب توسط اين دستگيره‌هاي جادويي، با رمز امکان‌پذیر است. این رمز می‌تواند به صورت استفاده از ریموت، کارت مغناطیسی یا تشخیص صدا، اثر انگشت و چهره کاربر باشد. به این ترتیب افراد ناشناس نمی‌توانند وارد ساختمان شوند و ساختمان‌های اداری، تجاری، ورزشی و منازل مجهز به دستگیره دیجیتال، از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

نحوه کار دستگیره دیجیتال

هر چند ظاهر اسکلت و بدنه مکانیکی این دستگیره‌ها شبیه به دستگیره‌های معمولی است، اما برای تهیه این ساختار، از آلیاژ‌های مخصوص، با دوام و ساختار پیچیده‌اي استفاده مي‌شود. اسکلت دستگيره ديجيتال، در برابر ضربه، شکستگی، آتش سوزی و سایر حوادثی که ممکن است قفل‌های معمولی را نابود کنند، بسیار مقاوم است.

ساختار هوشمند این نوع قفل سبب شده است که با خرید آن‌ها، نیازی به حمل کلید نداشته باشید. امکان بازگشایی این قفل‌ها با رمز ورود، کارت، اثر انگشت و تشخیص چهره مهیا شده است. از طرف دیگر، قفل‌های هوشمند دارای صفحه کلید با کارایی دیجیتال هستند و با امکانات ویژه‌ای كه به کاربر مي‌دهند، او را قادر به باز و بسته نمودن درب با  با استفاده از ریموت، کامپیوتر و تلفن همراه مي‌نمايد.

انواع دستگیره دیجیتال

معمولاً دستگیره‌های هوشمند با قابلیت‌های متفاوت و در مدل‌های متنوع ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. از نظر روش کار، این سیستم‌ها، در انواع زیر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند:

دستگیره دیجیتال کارتی

این محصول در دو نوع با دستگیره و بدون دستگیره ساخته می‌شود و استفاده از آن توسط کارت مخصوص امکان‌پذیر است.

دستگیره دیجیتال رمزی

ساده‌ترین نوع دستگیره هوشمند، دستگیره دیجیتال رمزی است كه به بازار عرضه مي‌شود. این قفل توسط رمز و پین کد قابل باز شدن است. تفاوت این نوع دستگیره دیجیتال با دستگیره‌های معمولی درمجهز بودن به تشخیص توابع خیالی، آلارم هشدار دهنده و رمز یک‌بار مصرف می‌باشد.

دستگیره دیجیتال اثر انگشتی

این دستگیره دیجیتال، پیچیده‌تر از سایر دستگیره‌ها به شمار می‌آید زیرا قابلیت تشخیص اثر انگشت را دارا است. روی صفحه کلید این دستگیره، سنسور‌های بسیار حساسی تعبیه شده است و هر گونه تقلب برای ورود افراد را ناممکن می‌سازد.

دستگیره دیجیتال تشخیص چهره

وجود چشمی دیجیتال و سیستم اسکن چره، این دستگیره را از سایر انواع مشابه مجزا کرده است. این دستگاه‌ها عموما به مانیتور نیز مجهز شده‌اند تا امکان مشاهده چهره افراد پشت درب برای کاربران داخل منزل و یا از طریق اپلیکیشن تلفن همراه وجود داشته باشد.

دستگیره دیجیتال ریموت دار

این دستگیره‌ها توانایی کنترل باز کردن درب را از فاصله دور دارند. نمونه در دسترس آن، قفل‌هايي است كه روي درب اتومبيل‌ها نصب مي‌شوند.

دستگیره‌ دیجیتال ترکیبی

معمولاً با خرید دستگیره دیجیتال ترکیبی از چند توانایی مطرح شده در بالا، می‌توان بهره برد. اين نوع دستگيره‌هاي ديجيتال مي‌توانند به عنوان مثال هم توسط كارت و رمز و هم با ريموت، باز شوند.

کاربرد دستگیره دیجیتال

از زمانی که دستگیره‌های دیجیتال به بازار راه پیدا کرده‌اند، زندگی آسوده‌تری را برای ما به ارمغان آورده‌اند. از جمله کاربرد‌های این دستگیره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دستگیره‌ها، در جهت ایجاد امنیت مکان‌های تجاری و منازل مسکونی، کاربرد فراوانی دارند.
  • در صورتی که خودتان در محل حضور ندارید، با استفاده از این نوع دستگیره‎‌ها می‌توانید اقدام به باز نمودن درب‌ها نمایید.
  • با این دستگیره‌ها می‌توانید ورود و خروج افراد را کنترل کنید.
  • اگر فراموش کردید درب را قفل کنید، جای نگرانی نیست! از همان محلی که هستید و با کمک اپلیکیشن تلفن همراه، می‌توانید درب را قفل کنید.
  • در صورت اتمام شارژ باتری می‌توانید با کلید مکانیکی درب را قفل یا باز نمایید.

ضرورت نصب دستگیره دیجیتال

با توجه به كاربرد دستگيره‌هاي ديجيتال و نقش آن‌ها در ايجاد امنيت وآسودگي، مي‌توان این گونه بیان کرد که «به هزار و يك دليل!» نصب اين دستگيره‌ها در اماكن مختلف ضروري است. از جمله مهم‌ترین دلایل ضرورت نصب دستگیره دیجیتال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

استفاده از دستگيره هوشمند و مقابله با مشکل نبودن کلید

حتماً برای شما هم پیش آمده است که با تصور جا ماندن کلید در خانه، دچار دلهره شده‌اید! با نصب دستگیره دیجیتال، با انواع روش‌ها مانند ریموت، اپلیکیشن تلفن همراه، اسکن چهره و اثر انگشت، از راه دور یا نزدیک می‌توان به باز و بسته کردن درب اقدام نمود.

استفاده از دستگیره ديجيتال و حفظ امنیت حریم خصوصی

وقتی برای باز کردن درب، نیاز به اثر انگشت يا رمزي باشد که فقط در اختیار خودتان است، چگونه فرد دیگری قادر به باز کردن درب می‌شود؟ به این ترتیب با استفاده از اين دستگيره‌ها، حريم خصوصي از امنيت بالايي برخوردار خواهد شد. از طرفي شما قادر خواهید بود که با كنترل ورود و خروج افراد، از خانه و محل كار خود محفاظت کنید.

کاربری آسان با استفاده از دستگیره دیجیتال

استفاده از این دستگیره‌ها برای سالمندان، کودکان و افراد بدون سواد آکادمیک هم آسان است. زیرا باز و بسته شدن درب نیاز به دانش خاصی یا حتی کلید مکانیکی ندارد و با یک کلیک ساده درب باز یا بسته می‌شود.

کاهش هزینه‌ها با استفاده از دستگیره دیجیتال

اين دستگيره‌هاي استاندارد و باكيفيت، هزينه نگهداري بالايي ندارند و با طول عمر طولاني، معمولاً نياز به پرداخت هزينه براي تعويض و تعمير آن‌ها نيست. البته این موضوع تا حد زیادی به برندی که از آن دستگیره دیجیتال را خریداری می‌کنید، بستگی خواهد داشت.

راهنمای خرید دستگیره دیجیتال

بهترین راهنما برای خرید دستگیره دیجیتال، آگاهی از ویژگی‌های یک دستگیره خوب است. کافیست هنگام خرید به ویژگی‌های زیر توجه کنیم:

توجه به کیفیت و عمر بالای باتری دستگیره دیجیتال

از آن‌جا که دستگیره دیجیتال، محصولی است که باید به طور 24 ساعته مشغول به کار باشد، باتری آن نیز باید در تمام مدت به تامین انرژی دستگاه بپردازد. در صورت تمام شدن شارژ باتری، دستگیره حالت هوشمند نخواهد داشت و مانند یک دستگیره معمولی باید با کلید مکانیکی باز شود. پس یکی از نکات مهم در خرید این دستگیره‌های هوشمند، توجه به عمر بالای باتری است. هنگام خرید دستگیره دیجیتالی لازم است تا به نوع باتری، میزان نگهداری شارژ، عمر آن و وجود اعلان هشدار دهنده اتمام باتری دقت نمایید.  

توجه به کیفیت و دوام دستگیره دیجیتال

بیشتر افراد هنگام خرید این دستگیره‌ها به زیبایی آن‌ها توجه می‌کنند. البته زیبا بودن دستگیره دیجیتال باید یکی از اولویت‌هایتان باشد، اما پیشنهاد ما این است که زیبایی را پس از دقت در موارد ضروری لحاظ نمایید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید، باید به آن توجه ویژه داشته باشید، دقت در کیفیت و برند دستگیره است.

توجه به ضمانت و خدمات پس از فروش دستگیره دیجیتال

در هنگام خرید یک دستگیره دیجیتال، مبلغ بسیار بیشتری نسبت به دستگیره معمولی می‌پردازید. اگر این دستگاه از ضمانت فروش برخوردار نباشد و خیلی زودتر از حد تصور خراب شود، با یک دستگیره معمولی تفاوتی نخواهد داشت!

به این ترتیب توصیه ما این است که خرید یک دستگیره دیجیتال از برند شناخته شده را سر لوحه کار خود برای خرید یک دستگیره هوشمند قرار دهید. به این ترتیب هنگام بروز هر مشکلی، تعمیر آن به راحتی در تعمیرگاهی امن و با استفاده از قطعات اصل، انجام خواهد شد.

سخن آخر

پیشنهاد ما این است که برای خرید هرگونه دستگیره دیجیتال به سایت تنسر لاک سری بزنید. گروه صنعتی تنسر، اولین تولید کننده‌ی قفل‌های دیجیتال بیومتریک در ایران است. این برند معتبر ایرانی، از سال 1389 به فعالیت حرفه‌ای در زمینه فراهم نمودن بستری برای حفظ آرامش حریم شخصی پرداخته است. در حال حاضر، تنسر با عرضه قفل‌های هوشمند مسکونی، اداری، باشگاهی و هتلی بادوام‌تر و زیبا‌تر از برند‌های دیگر از پیشتازان در صنعت قفل هوشمند به‌شمار می‌آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این مجموعه مراجعه فرمایید.