«رتبه اول حوادث جاده‌ای در مشهد بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی است»


مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: در ارتباط با حوادث جاده‌ای خستگی و خواب‌آلودگی رتبه اول، سبقت و سرعت غیر مجاز رتبه دوم و انحراف به چپ خودرو‌ها رتبه سوم را در بروز سوانح داشت.

نگار طالبی در سایت شهرآرانیوز نوشت: «محمدرضا دبیری امروز، ۱۹ فروردین‌ماه، در سومین کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین که در سالن جلسات اداره کل صمت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما امسال در مقایسه با سال گذشته بهبود وضعیت امنیتی را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در حوزه حوادث ترافیکی در محور‌های مواصلاتی، استان ما جزو ۵ استان اول نبود و چهار رتبه اول کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان بودند.

دبیری عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه استان نسبت به شناسایی محور‌های حادثه‌خیز و مراقبت‌ها در این دوره سفر‌ها موجب کاهش قابل ملاحظه حوادث و سوانح جاده‌ای شد که در تصادفات ۲۵ درصد، در تصادفات خسارتی ۴۱ درصد، در حوزه متوفیان ۱۲ درصد و در حوزه مجروحین ۱۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد رانندگانی که در سطح جاده‌ها تردد می‌کردند، رانندگی خوبی داشتند. در ارتباط با حوادث جاده‌ای خستگی و خواب‌آلودگی رتبه اول، سبقت و سرعت غیر مجاز رتبه دوم و انحراف به چپ خودرو‌ها رتبه سوم را در بروز سوانح داشت.»

انتهای پیام



Source link