اصولگرایان خطر جبهه پایداری را درک کرده اند؟


پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس به‌ پایان رسید. ظاهرا به‌رغم سکوت جبهه اصلاحات برخی از نزدیکان به این جبهه در روزهای پایانی اقدام به پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس ‌کردند. در هفته‌های گذشته از پستوهای احزاب اصلاح‌طلب خبرهایی شنیده شد که برخی با چهره‌های درجه دوم اصلاحات تماس گرفته و از آنها برای شرکت در انتخابات مجلس دعوت کردند. آن سوی ماجرا در جریان اصولگرا نیز اخبار مختلفی در مورد کاندیداتوری برخی چهره‌ها منتشر شد.

همه دلسوزان نظام خطر جبهه پایداری را درک کرده‌اند | حداد؛ رفیق دیروز مخالف امروز

به گزارش آرمان ملی آنلاین، همچنین خبرهایی از کاندیداتوری چهره‌های میانه‌رو و نزدیک به جریان اعتدال به گوش رسید. البته در جبهه اصولگرایان، پایداری‌ها بیش از همه برای حضور در انتخابات مجلس آینده صف کشیده‌اند و از آنجا که اعضای این جبهه پیش‌بینی می‌کنند مشارکت در انتخابات پایین باشد و اصلاح‌طلبان هم تمایل به حضور یکپارچه در انتخابات ندارند؛ زمین بازی را برای خود مهیا دیده تا با چند صد هزار رای صندلی‌های مجلس را تصاحب کنند. از این‌روست که خبرهایی در مورد سهم‌خواهی بیشتر پایداری‌ها شنیده می‌شود. به‌طوری‌که برخی اعلام کرده‌اند در صورتی‌که قرار باشد یک لیست تحت عنوان لیست جبهه اصولگرایان در انتخابات ارائه شود، پایداری باید سهم تعریف شده و مشخصی را در آن لیست داشته باشد.

گلایه‌های حدادعادل از پایداری

 یکی از دلایلی که در طول سال‌های گذشته باعث چند شقه شدن اصولگرایان شد، تلاش‌های پایداری برای ایفای نقش محوری در جبهه اصولگرایان بود. بر اساس رقابت‌های ایجادی توسط پایداری‌ها عده‌ای از اصولگرایان به میانه‌رو‌ها و برخی دیگر به سنتی‌ها راست نزدیک شده‌اند. تلاش آنها برای حذف لاریجانی از ساختار قدرت با درگیری‌های او با محمود احمدی‌نژاد شروع شد و آنقدر شدت گرفت که برخی از عناصر نزدیک به این جبهه مراسم سخنرانی رئیس مجلس وقت را در قم به‌هم ریختند. آنها که خیالشان از لاریجانی و روحانی و اصلاح‌طلبان راحت شده است تلاش دارند سایر عناصر غیر خودی و نزدیک را از گردونه مجلس آینده خارج کنند.

آنها آنقدر بر طبل نبرد برای حذف غیر خودی‌ها کوبیده‌اند که حتی صدای حداد عادل را هم درآورده‌اند. حدادعادل که این روزها بر جایگاه مرحوم مهدوی‌کنی، ریش سفید اصولگرایان تکیه زده است تلاش می‌کند همانند یک رهبر جریانی در برابر پایداری‌ها که بیشترین ضربه را به اصولگران زده، بایستد. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این ارتباط گفته: اجازه ندهیم جریان تحریف تحت پوشش ادبیات انقلابی، ذهنیت‌ نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی ایجاد و انقلابی‌ها را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کند. غلامعلی حدادعادل با اشاره به اینکه شورای ائتلاف و نیروهای جبهه انقلاب باید تا زمان انتخابات تمام تلاش خود را برای تبلیغ و ترویج عقلانیت، عدالت و معنویت به کار بگیرند، از بی‌اخلاقی‌های سیاسی با ادبیات انقلابی‌گری انتقاد کرد و افزود: نباید بگذاریم که جریان تحریف تحت پوشش و ادبیات انقلابی، ذهنیت‌سازی نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی مردم ایجاد کند و انقلابی‌ها را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کنند و با ذبح مسائل کلان و ملی به پای منافع شخصی و حزبی، رفتارهای سهم‌خواهانه از خود نشان دهند.

چهره مخالفان جمهوریت مشخص شده است

کمال‌الدین پیرموذن نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضع‌گیری غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی علیه جبهه پایداری به «آرمان ملی» گفت: سخنان آقای حدادعادل به‌عنوان یکی از اعضای اثرگذار در جبهه اصولگرایان نشان می‌دهد بالاخره خطر این جریان برای بزرگان جریان اصولگرا هم مشخص شده است. حال آنکه همواره اصلاح‌طلبان در ارتباط با پایداری‌ها، اندیشه‌های تند سیاسی آنان تذکر می‌دادند اما در آن زمان گوش شنوایی نبود. اکنون با اظهارات آقای حدادعادل باید خدا را شکر کرد چرا که خطر اعمال و رفتار اعضای این جبهه و اقداماتی که آنها در نظر دارند که انجام دهند که آن اقدامات موجب افزایش شکاف بین مردم و حاکمیت می‌شود، را اصولگرایان با ریشه احساس کردند. به‌راستی اصولگرایان غیر پایداری همگی دلسوز مردم، انقلاب و منافع ملی هستند. امروز چهره مخالفان با جمهوریت نظام حتی برای اصولگرایان سنتی هم مشخص شده است.  پیرموذن این تحلیل را از سخنان حداد عادل کرد که هم اکنون بخش قابل توجی از ناکامی‌های مجلس فعلی و دولت سیزدهم به‌خاطر سهم‌خواهی‌های شخصی اعضای جبهه پایداری است. از این‌رو به‌نظر می‌رسد دلسوزان نظام هم خطر این جبهه را درک کرده‌اند. زمانی چنین مواضعی از شخصیتی مانند حدادعادل اعلام می‌شود، مشخص است که بزرگان اصولگرا نیز در ارتباط با پایداری‌ها و آینده آنها تصمیماتی گرفته‌اند. از این‌رو باید گفت که جبهه ناپایداری دیگر پدیدار نخواهد شد و این گروه دیگر مورد اعتقاد افرادی مانند حداد عادل هم نخواهند بود. همین که در مجلس آینده از تعداد پایداری‌ها کم شود بدون شک شاهد افزایش اعتماد عمومی در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام