آخرین خبرها از زلزله مشهد


دقایقی قبل زلزله‌ی نسبتاً شدیدی مشهد را لرزاند.

به گزارش نیوز، آخرین خبرها از این زلزله‌ی ۴‌.۶ ریشتری و خسارات آن را به نقل از رسانه‌ها در این خبر بخوانید:

به نوشته‌ی فارس، زلزله نسبتا شدیدی ساعت ۰۲:۰۹:۰۱  بامداد جمعه به بزرگی ۴.۶ ریشتر و در عمق ۸ کیلومتری زمین، قدمگاه شهرستان زبرخان نیشابور را لرزاند. مردم مشهد هم این زمین لرزه را احساس کردند.

بنا بر اعلام وبسایت زلزله‌نگاری، شدت این زلزله ۴.۶ ریشتر و مرکز آن نیشابور بوده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان در مناطقی از استان خراسان رضوی خبر داد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت ۲:۰۹ بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتری در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین قدمگاه در استان خراسان رضوی را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زلزله در مناطقی از شهر مشهد نیز احساس شده است، گفت: درپی این زلزله تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند که تاکنون گزارشی ناشی از خسارات به ما مخابره نشده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند. لازم است مردم نیز هوشیار بوده و از توجه به شایعات خودداری کرده واخبار را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

تسنیم در خبری در این ارتباط نوشت: «ساعت 2:09 دقیقه بامداد جمعه 8 اردیبهشت، زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ریشتر در 41 کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد به وقوع پیوست.

این زمین‌لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است.

با وجود اینکه کانون این زلزله (قدمگاه) خارج از شهر مشهد بوده است اما برخی از ساکنان شهر مشهد بعد از وقوع زلزله، از خانه‌ خارج شده و در سطح شهر حضور یافته‌اند.

تعدادی از مجاوران و زائران امام رضا علیه السلام نیز خود را به صحن‌های حرم رضوی رسانده‌اند تا ساعات پس از زلزله را در آنجا سپری کنند.

محسن داوری فرماندار مشهد با بیان اینکه بسیاری از مردم شهر وقوع زلزله را احساس کرده‌اند گفت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای بررسی خسارات احتمالی در حاشیه شهر مشهد به ویژه روستاها مستقر شده‌اند اما خوشبختانه تا این لحظه گزارش خاصی وقوع خسارت ارسال نشده است.

جواد نجات مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی نیز از آماده‌باش نیروهای امدادی در سطح شهرستان مشهد خبر داد»

صداوسیما به نقل از فرمانده نیشابور نوشت: «در پی زلزله ساعتی پیش، بسیاری از مردم از خانه های خود خارج شده اند. هنوز گزارشی از خسارت های این زلزله دریافت نشده است»

بنا بر اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، «مرکز این زلزله قدمگاه نیشابور، خراسان رضوی ثبت شده است و هم اینک شهروندان مشهدی و زائران به خیابان‌ها آمده اند»

محسن نجات، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون سه تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه “دررود” کانون وقوع زلزله اعزام شده اند و دستگاه های عضو مدیریت بحران در شهرستان های زبرخان و نیشابور به حالت آماده باش درآمده اند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان مشهدی نسبت به زمین لرزه نگرانی نداشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند، گفت: براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ۴.۶ ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین با نقطه کانونی شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان در شرق شهرستان نیشابور رخ داده است.

جزییات بیشتری از شدت و محل جغرافیایی وقوع زلزله به نقل از ایرنا:

زلزله نسبتا شدیدی ساعت ۲ و ۹ دقیقه و یک ثانیه بامداد جمعه، مشهد را لرزاند و باعث وحشت شهروندان شد.

بر طبق مرکز لزره نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به بزرگی ۴.۶ ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین  در قدمگاه شهرستان زبرخان نیشابور رخ داده است.

این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۵.۸۶۶ و طول جغرفیایی ۵۹.۲۴۸ در ۴۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد ثبت شده است.

فرماندار شهرستان زبرخان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون خسارتی از این زمین لزره اعلام نشده است.

محمد عین القضات افزود: تیم های ارزیاب در حال بررسی مووضع هستند و نتایج ارزیابی اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرگزاری مهر به نقل از فرماندار مشهد نوشت: «تا این لحظه خسارتی ناشی از زلزله اخیر در مشهد گزارش نشده است. بخش زیادی از زائران و مجاوران، زلزله بامداد مشهد را به دلیل شدت آن حس کردند. بر اساس بررسی‌های انجام شده تا این لحظه گزارشی مبنی بر وقوع خسارت بر اثر زلزله ۴.۶ ریشتری در مشهد و روستاهای اطراف این شهر اعلام نشده است. تیم‌های کارشناسی در حال رصد گزارش‌های واصله هستند و از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند»

به نوشته‌ی تسنیم، جواد نجات مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی از آماده‌باش نیروهای امدادی در سطح شهرستان مشهد خبر داد.

خبر تکمیل می‌شود…