۹ راه برای ایجاد موفقیت آمیز عادات خوب و ۵ دلیل برای شکست شما در ترک عادت های بد

۹ راه برای ایجاد موفقیت آمیز عادات جدید و خوب و ۵ دلیل برای شکست شما در ترک عادت های بد

“ارزش خالص شما برای دنیا معمولاً با آنچه پس از کم شدن عادات بد شما از عادت های خوب شما باقی می ماند تعیین می شود.” – بنجامین فرانکلین

همه ما عادت هایی داریم. برخی عادات خوب و سالم هستند، در حالی که برخی دیگر بد و احتمالاً خطرناک هستند. در طول زندگی ما اغلب اهدافی را برای ایجاد عادات خوب و جدید یا شکستن عادات بدی که قبلاً داریم تعیین می کنیم. بسیاری از مردم بارها و بارها سعی می کنند عادت های خود را برای بهتر شدن تغییر دهند تا در پایان با شکست مواجه شوند. یادگیری یک عادت جدید می تواند به همان اندازه سخت باشد که شکستن عادت بدی که سال ها با آن دست و پنجه نرم کرده اید. دلایلی برای این امر و اقداماتی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از موفقیت خود بردارید.

ایجاد عادات خوب و سالم می تواند زندگی شما را به طرق بی شماری غنی کند. وقتی یک عمل به عادت تبدیل می شود، خودکار می شود و واقعاً نیازی نیست که زیاد به آن فکر کنید. برخی از عادات سالمی که افراد سعی در ایجاد آنها دارند عبارتند از: سالم‌تر غذا خوردن، ورزش کردن، مدیتیشن منظم، کارهای روزانه در خانه یا صرف وقت گذاشتن برای خود. اینها تنها چند نمونه هستند، اما اساساً هر کاری که بخواهید به طور منظم انجام دهید که زندگی شما را غنی کند و شما را شادتر کند، می تواند به یک عادت تبدیل شود.

در اینجا ۹ نکته ساده وجود دارد که رعایت آنها آسان است و می تواند به شما کمک کند تا فعالیت های سالم را به عادت های مادام العمر تبدیل کنید.

۱. قدم های کودک بردارید. – نمی توانید انتظار داشته باشید که در هنگام ایجاد یک عادت خوب، فقط غوطه ور شوید و موفق باشید. با مراحل کوچک قابل کنترل شروع کنید. اگر می‌خواهید تغذیه سالم را به یک عادت تبدیل کنید، با جایگزین کردن غذاها یا وعده‌های غذایی خاص با گزینه‌های سالم‌تر شروع کنید. اگر تغییرات ناگهانی و شدیدی در سبک زندگی خود ایجاد کنید، احتمال موفقیت شما زیاد است.

۲. خودتان را پاسخگو کنید. – به یکی از دوستان یا اعضای خانواده که نظرات او برای شما اهمیت دارد، بگویید. با گفتن یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده در مورد قصد خود برای ایجاد یک عادت جدید، مسئولیت پذیری را ارتقا می دهید. اگر بدانید که باید به کسی غیر از خودتان پاسخ دهید، به احتمال زیاد به عادت خود پایبند خواهید بود.

۳. خودتان را درمان کنید. – باید به این موضوع افتخار کنید که سعی در ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود دارید. زمانی که به عادت جدید خود پایبند هستید، به طور منظم به خود پاداش دهید. خودتان را با پدیکور یا یک حمام حباب گرم مهمان کنید. یک صبح شنبه را به خوابیدن در آن بگذرانید یا چند دور گلف در زمین بازی کنید. هر کاری که دوست داری انجام بده.

۴. یک عادت در یک زمان. – روی ایجاد یک عادت در یک زمان کار کنید. اگر شما هم مثل من هستید، عادات جدید و سالم زیادی وجود دارد که می خواهید آنها را در زندگی خود بگنجانید. روی یکی یکی تمرکز کنید تا غرق نشوید. ایجاد یک عادت، مانند ورزش منظم، ممکن است تغییر کوچکی به نظر برسد، اما اینطور نیست. وقتی شروع به ایجاد یک عادت جدید از هر نوع می کنید، در حال تغییر روش زندگی خود هستید.

۵. مطمئن شوید که واقعا آن را می خواهید. – هر چه بیشتر بخواهید حتی تغییرات کوچکی ایجاد کنید، به احتمال زیاد به آنها پایبند خواهید بود. هرگز شروع به ایجاد عادتی نکنید که نمی خواهید فقط به این دلیل که فکر می کنید یا به شما گفته شده است که کار درستی است. اگر سعی کنید خود را مجبور به انجام کاری کنید که از آن متنفر هستید، به هر قیمتی از آن اجتناب خواهید کرد. اگر از رفتن به باشگاه متنفرید، آن را انجام ندهید. عادات خوب زیادی وجود دارد که می توانید آنها را ایجاد کنید که زندگی شما را غنی می کند و از آنها لذت خواهید برد.

۶. برنامه ریزی کنید. بنشینید و فهرستی از عادات خوبی که می خواهید ایجاد کنید تهیه کنید. لیست را اولویت بندی کنید و مشخص کنید که ابتدا می خواهید چه عادت هایی را ایجاد کنید. وقتی این را فهمیدید، یک طرح بنویسید. با نوشتن این مطلب می توانید هر زمان که به کمی انگیزه اضافی نیاز داشتید به آن مراجعه کنید و به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید.

۷. بسیار خاص باشید. – فقط نگویید: “می خواهم نوشیدن آب بیشتر را به عادت تبدیل کنم.” در عوض، بگویید: “من می خواهم شروع به نوشیدن هشت لیوان آب در روز کنم.” با مشخص بودن، دقیقاً می دانید برای ایجاد عادت جدید خود چه کاری باید انجام دهید و تحت تأثیر قرار نخواهید گرفت. اگر خیلی مبهم هستید، به راحتی می توانید منطقی بسازید که امروز بیشتر از دیروز آب نوشیده اید، حتی اگر هشت لیوان مورد نظر شما نبود.

۸. از ابزار استفاده کنید. – از هر منبعی که در اختیار دارید استفاده کنید. می‌توانید فهرست‌ها، مجلات، نمودارها، صفحات گسترده… هر چیزی که به شما در پیگیری اهدافتان کمک می‌کند بسازید. من اغلب از یادداشت های چسبناک در اطراف خانه استفاده می کنم. یادآوری‌ها را روی دیوارها، آینه‌ها، یخچال و هر جای دیگری که فکر می‌کنم مفید باشد قرار می‌دهم. آنها ممکن است زیبا به نظر نرسند اما به من کمک می کنند تا با انگیزه بمانم.

۹. خودتان را برای لغزش سرزنش نکنید. – همه ما گهگاهی سر می خوریم. همین دیروز، داشتم در حین تماشای تلویزیون، چند چیپس سیب زمینی می خوردم. قبل از اینکه بفهمم کل کیف خالی بود! برای همه اتفاق می افتد. این را درک کنید و خیلی به خودتان سخت نگیرید. به خودتان یادآوری کنید که چرا می‌خواستید این عادت را در وهله اول ایجاد کنید و سپس دوباره شروع کنید

“مردی که طاقت به اشتراک گذاشتن عادات خود را ندارد مردی است که باید آنها را ترک کند.” – استیون کینگ، برج تاریک

چرا ترک عادت های بد اینقدر سخت است؟ کارهایی هستند که به صورت روزانه یا حتی ساعتی انجام می دهیم که می دانیم برای ما خوب نیستند. ناخن‌هایمان را می‌جویم، سیگار می‌کشیم، انتخاب‌های غذایی ناسالم انجام می‌دهیم، به تعویق می‌اندازیم، زندگی بی‌تحرک داریم و غیره. هر یک از ما عادت بدی داریم که دوست داریم آن را ترک کنیم، اما اغلب در انجام آن با مشکل مواجه هستیم. این به این دلیل است که وقتی یک عادت ایجاد شد، به ندرت متوجه انجام آن می شویم. بخشی از آنچه هستیم می شود. اگر می‌خواهیم زندگی‌مان را بهبود ببخشیم، ترک عادت‌های بد یک شروع عالی است.

در اینجا ۵ دلیل رایج وجود دارد که چرا ما اغلب در ترک عادت های بد شکست می خوریم.

۱. ما خیلی سریع انتظار نتایج را داریم. – ما عادت بد خود را در یک روز ایجاد نکردیم و مطمئناً نمی توان انتظار داشت که در یک روز آن را ترک کنیم. ترک عادت زمان می برد. ما باید در اهدافمان صبور و پایدار باشیم.

۲. سطح خودآگاهی پایینی داریم. – من در اکثریت عمرم ناخن جونده بودم. من بدون حتی فکر کردن این کار را انجام می دهم و معمولاً حتی نمی دانم که آنها را می جوم تا زمانی که احساس درد کنم یا خون ببینم. این به این دلیل است که من همیشه خودآگاه نیستم. ما اغلب زندگی خود را با خلبان خودکار می گذرانیم، اما زمانی که می خواهیم عادتی را ترک کنیم، باید سرعت خود را کم کنیم و به هر کاری که انجام می دهیم توجه کنیم. ما باید تلاش کنیم تا واقعاً در لحظه زندگی کنیم. اگر حس خودآگاهی قوی‌تری داشته باشیم، می‌توانیم عادت‌های بد خود را به محض شروع انجام آنها کنار بگذاریم.

۳. ما از عادات خود به عنوان یک محرک عاطفی استفاده می کنیم. – بسیاری از عادات ما، مانند سیگار کشیدن یا تبدیل شدن به غذا در زمانی که به راحتی نیاز داریم، به عنوان مکانیزم مقابله با استرس یا درد عاطفی عمل می کند. ما باید به دنبال جایگزین های سالم تری برای این عادات باشیم. زمانی که می خواستم سیگار را ترک کنم، اغلب هر زمان که احساس می کردم، ورزش می کردم. ورزش ذهن من را از هوس فوری من دور کرد و به من کمک کرد تا استرس خود را به روشی سالم از بین ببرم.

۴. ما به کسی نمی گوییم که می خواهیم عادت خود را ترک کنیم. – ترک عادت بد فوق العاده سخت است. زمانی که ما از حمایت دوستان و خانواده خود برخوردار نباشیم، دشوارتر است. ما اغلب از ترس به آنها نمی گوییم. ما فکر می کنیم که با نگفتن آنها می توانیم در صورت شکست، ناامیدشان نکنیم. برای ترک موفقیت آمیز یک عادت بد، باید به کسانی که دوستشان داریم و به آنها اعتماد داریم، بگوییم. آنها از ما حمایت لازم را خواهند کرد و همچنین ما را مسئول اعمالمان خواهند کرد.

۵. وقتی به الگوهای قدیمی باز می گردیم، خیلی به خود سخت می گیریم. – همانطور که ایجاد عادات جدید سخت است، ترک عادت های قدیمی نیز بسیار دشوار است. همه ی ما هر از گاهی دچار لغزش خواهیم شد. ما باید مثبت بمانیم و به خاطر داشته باشیم که چرا می خواهیم عادت های خود را ترک کنیم. آیا می خواهید الگوی بهتری برای فرزندان خود باشید؟ آیا می خواهید از حمله قلبی دوم جلوگیری کنید؟ آیا می خواهید ناخن هایتان برای روز عروسی زیبا باشد؟ انگیزه شما هرچه که باشد، به یاد داشته باشید، دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا در وهله اول تصمیم گرفتید عادت بد خود را ترک کنید. وقتی می لغزیم و دوباره به الگوهای بد خود می افتیم، باید لحظه ای به یاد بیاوریم که چرا ترک عادت مهم است. سپس، ما باید دوباره شروع کنیم.

امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا در داشتن انگیزه برای ترک عادت ها احساس هدایت کنید.

“افراد موفق کسانی هستند که عادات موفقی دارند.” -برایان تریسی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر