۶ دلیل برای خوردن بیشتر غذاهای خانگی

در ادامه بخوانید تا بدانید چرا باید غذاهای خانگی بخورید

به لطف سبک زندگی پرمشغله ما، غذا خوردن به یکی از اولویت های کمتر در زندگی تبدیل شده است. به عنوان مثال، ما فقط زمانی غذا می خوریم که در یک رستوران مجلل با کسی ملاقات می کنیم یا در حین تماشای یک فیلم بی خیال میان وعده می خوریم. آخرین باری که فقط برای تهیه غذا و لذت بردن از آن چند ساعت وقت گذاشتید کی بود؟ آخرین باری که “ناهار” را در لیست کارهای روزانه خود قرار دادید چه زمانی بود؟ با این حال، خوردن غذاهای خانگی یکی از سالم‌ترین عاداتی است که می‌توان آن را پرورش داد. تاثیرات مثبت متعددی بر روی بدن و همچنین ذهن دارد.

مغذی: – رستوران ها و سایر غذاهای تجاری که به صورت تجاری تهیه می شوند، به طور مشخص سرشار از چربی، نمک و شکر هستند. از سوی دیگر، غذاهایی که در خانه طبخ می‌شوند، عاری از این موارد هستند و همچنین می‌توانند گزینه‌های جایگزینی برخی از اقلام را با جایگزین‌های سالم‌تر خود جایگزین کنند. خوردن غذاهای خانگی به طور منظم، کام ما را برای غذاهای ساده‌تر و سالم‌تر در درازمدت آماده می‌کند، که در نهایت در کاهش دور کمر و سلامت کلی ما منعکس می‌شود.

بهداشتی: – ویدیویی اخیر که ظاهراً نشان می‌دهد کارگر یکی از داباهای مورد علاقه ما در حال ورز دادن آتا با پاهایش، همه ما را در صندلی‌هایمان به هم می‌چرخاند. در حالی که همه رستوران ها از استانداردهایی مانند این پیروی نمی کنند، حفظ سطح مطلوب نظافت و بهداشت در حین تهیه غذا در سطح صنعتی بسیار دشوار است. با این حال، روش‌های پخت و پز دقیق مواد غذایی که معمولاً در خانه‌ها یافت می‌شود، باعث می‌شود که وعده‌های غذایی سالم‌تر و معده ما شادتر باشد.

وعده های غذایی مناسب: – از دوران کودکی به همه ما یاد داده اند که هرگز غذا را هدر ندهیم. من از کودکی این قانون را دنبال می‌کردم و هنوز هم این قانون را انجام می‌دهم، حتی وقتی با دوستانم بیرون غذا می‌خورم. با این حال، رستوران ها به دلیل سهم بزرگ خود مشهور هستند، که در نهایت به یکی از دلایل اصلی پرخوری و در نتیجه مشکلات سلامتی من تبدیل شد. در حالی که کل زمین به سمت “هارا هاچی بو” ژاپنی (تا ۸/۱۰ سیر شوید بخورید) در حال حرکت است، زمان آن فرا رسیده است که ما نیز یک تغییر پارادایم انجام دهیم و عادات غذایی خود را تغییر دهیم. غذا خوردن در خانه به ما این لوکس را می دهد که اندازه سهم خود را منحصراً بر اساس نیازهای خود سفارشی کنیم.

افزایش دانش در مورد غذا: آیا می‌دانید وقتی بعد از آن جلسات خسته‌کننده یک روزه احساس ضعف می‌کنید، چه غذایی باید بخورید؟ یک بشقاب بزرگ سیب زمینی سرخ کرده و یک قسمت متوسط ​​برنج و دال تاثیرات متفاوتی بر روی بدن، ذهن و روح شما خواهد داشت. از آنجایی که غذا منبع اصلی انرژی ماست، می تواند بر بدن ما اثری سیر کننده، شفابخش یا حتی منفی داشته باشد. از آنجایی که غذاهای خانگی به طور کلی مغذی هستند و از مواد بسیار کمتری تهیه می‌شوند، می‌توان طعم و تأثیرات هر یک از مواد را کاملاً چشید.

ایجاد عادات سالم: خوردن غذاهای خانگی باعث شروع بسیاری از عادات خوب می شود که در طول زندگی مفید هستند.

آسان در جیب: – هر کتاب یا مقاله ای در مورد “هک های صرفه جویی در پول” بخوانید و این یکی در بالای صفحه قرار می گیرد. خوردن غذاهای خانگی به دفعات یکی از بزرگترین و ساده ترین راه های صرفه جویی در پول است. حتی خوردن غذا از همسایه خود تلا در دراز مدت یک امر پرهزینه است.

البته پختن غذا، فنجان چای همه نیست. عوامل زیادی مانند فشار دادن به زمان، تنبلی استخوان پس از یک روز طولانی و ناتوانی در پختن خوب بین ما وجود دارد و اغلب یک وعده غذایی خوشمزه و مغذی. برای برادرانم که هنوز مشتاق چند وعده غذایی ساده خانگی هستند اما نمی توانند برخی از آنها را پیدا کنند، اجازه دهید نور مسیر تاریک را به شما نشان دهم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر