۵ گام ساده برای پرورش نترسی

ترس در درجه اول یک مکانیسم فیزیولوژیکی است که توسط ادراکات وهمی ایجاد می شود. ترس این باور است که چیزی خارج از خودمان بر اساس احساس خطر، معمولاً در آینده به ما آسیب می رساند. این معمولاً یک تجربه احساسی ناخوشایند، اغلب بسیار شدید و ناتوان کننده است. بیشتر ترس، فرافکنی ناسالم ضمیر ناخودآگاه است و باید به بی باکی تبدیل شود.

تبدیل ترس

برای پایان دادن به ترس و ناشی از آن، باید بدن و ذهن خود را دوباره آموزش دهید. این هم یک بازنشانی فیزیکی و هم عاطفی برای پاک کردن الگوهای قدیمی و ایجاد عادات سالم جدید است. یک ذهن سالم ممکن است در صورت وجود خطر واقعی همچنان ترس را تجربه کند، اما قادر است در بیشتر مواقع در شجاعت، صلح و آرامش باقی بماند.

نکاتی برای پرورش بی باکی

۱. نکاتی برای پرورش بی ترسی

۱. آگاهی و پذیرش: موقعیت هایی که باعث ترس می شوند را بشناسید و راه هایی را که ترس را ابراز می کنید، شناسایی کنید. (در صورت امکان لیستی تهیه کنید). صادق باشید و ترس های خود را بپذیرید. بر اساس این مطالعه، افرادی که به ترس از عنکبوت اعتراف کردند، در آینده کمتر از عنکبوت می ترسند. سپس خودتان مشاهده کنید که چه زمانی آن ترس ها را تجربه می کنید. ببینید آیا می توانید از شناسایی ترس عقب نشینی کنید و به سادگی روند را تماشا کنید. به عنوان مثال، به جای اجرای گفتگوی درونی “من می ترسم”، کلمات “این ذهن و بدن در حال تجربه ترس است، اما حقیقت این که من هستم عمیق تر از ترس است” را طنین انداز می کنید.

۲. عمل: روی کارهایی که می توانید برای تغییر احساسات و/یا موقعیت انجام دهید تمرکز کنید. اگر ترس غیرمنطقی است، به پیاده روی، رقصیدن یا تمرین هاتا یوگا بروید. اگر ترس مشروع است، خود را از موقعیت دور کنید یا با فردی که باعث پاسخ ترس شما می شود به روشی غیر خشونت آمیز مقابله کنید.

۳. مراقب خود باشید: از محرک هایی مانند کافئین و نیکوتین و همچنین الکل و شکر اجتناب کنید.

در فعالیت‌هایی شرکت کنید که سیستم عصبی را آرام می‌کند و سلامت و تندرستی عمومی را ارتقا می‌دهد، از جمله یوگا، مدیتیشن، ورزش‌های قلبی عروقی، عادات غذایی سالم، تمرین‌های تنفس عمیق، حمام‌های داغ، ماساژ، شرکت در فعالیت‌های تفریحی بازی، نوشیدن آب فراوان. ، تکرار جملات تاکیدی مثبت و دعا.

۴. شرکت: از افرادی که ترس شما را خرید یا تقویت می کنند، اجتناب کنید. با افرادی که تجربیات عاطفی مثبت را پرورش می دهند و الهام می بخشند، دوستی ایجاد کنید.

از رسانه های خشونت آمیز، گزارش های خبری و سرگرمی خودداری کنید.

۵. نگرش:

~ مثبت اندیشی: اعتماد به نفس و اعتماد به خود را در خود پرورش دهید.

~ پذیرش: حتی اگر اتفاق بیفتد، پس چه؟ مطالعات نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از موقعیت‌های بالقوه‌ای که باعث ترس ما می‌شوند، اتفاق نمی‌افتند، و ۲ درصدی که رخ می‌دهند به ندرت به همان اندازه وحشتناک می‌شوند که از آن می‌ترسیدیم.

~ پشتیبانی: یاد بگیرید که از عزیزان مورد اعتماد کمک بخواهید. این می تواند پشتیبانی فیزیکی یا به سادگی یک گوش شنوا باشد.

~ تمرین و صبر: غلبه بر ترس یا فوبیا نیاز به زمان و تکرار دارد، پس صبر داشته باشید. با تمرین می توان بر هر ترسی غلبه کرد.

مثال ۱: تمرین برای از بین بردن ترس از رانندگی در بزرگراه-

o به آرامی و پیوسته از روی رمپ وارد آزادراه شوید.

o در خط راست یک یا دو مایل رانندگی کنید.

o به آرامی و با احتیاط خارج شوید.

o دفعه بعد وقتی احساس راحتی کردید به لاین چپ بروید.

o زمانی که احساس راحتی کردید از خودروهای کند سبقت بگیرید یا از آنها عبور کنید.

o به خود اجازه دهید از رانندگی لذت ببرید…

مثال ۲: ترس از شنا

o به یک استخر عمومی بروید و شنای افراد دیگر را تماشا کنید.

o روی پله های استخر بنشینید و پاهای خود را در آب آویزان کنید.

o به تدریج وارد انتهای کم عمق شوید.

o با پا و دست در آب بازی کنید.

o برای یادگیری نحوه شنا با یک معلم کار کنید.

• تمام تلاشت را بکن و رها کن… عجله داشتم، از پیاده روی وارد شدم، افتادم و دماغم را به پله ها زدم. به جای ترس از پله ها، اقداماتی را انتخاب می کنم که در آینده مراقب و آرام تر باشم. راه پله را هم فرش می کردم. اما به خاطر افتادن از خودم ناراحت نمی‌شوم.

• هدف زندگی – بدون ترس زندگی کنید و مستقر باشید. سپس می توانید از زندگی نهایت لذت را ببرید – عشق، آرامش و شادی را تجربه کنید و آن احساسات مثبت را به دیگران منتقل کنید.

توجه: گاهی اوقات به کمک پزشکی حرفه ای نیاز است. برخی از ترس ها در واقع فوبیایی هستند که برای از بین بردن آنها به کمک یک درمانگر یا پزشک نیاز دارند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر