گره کور مجلس به حمل و نقل کشور


نمایندگان مجلس به وزارت صمت اجازه دادند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و تنظیم بازار نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری با عمر کمتر از ۵ سال اقدام کند.

به گزارش نیوز، همچنین نمایندگان مجلس به وزارت صمت اجازه دادند تا به منظور تنظیم بازار خودرو نسبت به ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کند.

این تصمیم نمایندگان مجلس باعث فرسوده شدن ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، افزایش مصرف انرژی و ترافیک، بالارفتن هزینه‌های نگهداری راههای کشور و متعاقب آن بالا رفتن حوادث جاده ای می‌شود.

این در حالی است که ظرفیت شبکه ریلی کشور که علاوه بر برخورداری از امنیت، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست، حفظ زیرساخت‌های جاده‌ای، بدلیل عدم امکان واردات واگن و لکوموتیو و انحصار تولید آن توسط شرکت خاص که قادر به تنظیم عرضه و تقاضای بازار نیست، زیان‌ ده شده و هزینه‌های زیادی را به کشور متحمل کرده است.

بطور کلی تصمیم نمایندگان مجلس بدین معنا است که واردات واگن و لوکوموتیو باری و مسافری توسعه حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شود!

انتهای پیام