واکنشی به ایده‌ی تشکیل شورای میانه‌روها: دعوا بر سر عکس چهار روحانیِ مشهور نظام!


وبسایت «برترین‌ها» در گزارشی با عنوان «دعوای سنگین بر سر عکس منتشر شده از چهار روحانیِ مشهور نظام» درباره‌ی واکنش‌ها به ایده‌ی تشکیل شورای میانه‌روها نوشت:

«سایت ‌نیوز با انتشار این عکس مدعی شده که قرار است شورای میانه‌روها با حضور خاتمی، حسن خمینی، علی لاریجانی، ناطق نوری و علی لاریجانی تشکیل شود.

از زمان انتشار این عکس و خبر بحث‌های زیادی حول ماجرا شکل گرفته، برخی مثل مازیار خسروی نوشته‌اند که این تیتر گمراه کننده است و خبری از شورای میانه‌روها نیست و اصلا اصل خبر این است که ‌نیوز طی تماسی با علی مطهری چنین پیشنهادی را مطرح کرده و مطهری هم در پاسخ گفته که امکان تشکیل چنین شورایی در شرایط فعلی نیست.

برخی از تحلیل‌گران توئیتری البته نوشته‌اند که این موج خبری را علی لاریجانی راه انداخته و هدف از کنار هم قرار گرفتن این افراد این است که در عمل انجام شده قرار بگیرند، این در صورتی است که برخی دیگر از منابع خبری ادعا کرده‌اند که اطرافیان محمد خاتمی با قرار گرفتن او در چنین بستری موافق نیستند و حتی پیشنهاد نزدیکی او به میرحسین را داده‌اند!

از طرفی از محافل نزدیک به احمدی‌نژاد هم خبر می‌رسد که او با نزدیک شدن به نوروز دوباره آفتابی خواهد شد و برخی ادعا کرده‌اند که قرار است میدان‌دار شود و موازنه ایجاد کند، می‌گویند سکوت این چند ماه اخیر احمدی‌نژاد در جهت تثبیت کادرسازی‌هایی بوده که در دولت رئیسی داشته و نخواسته برگ‌هایش را بسوزاند.

در هر صورت بازیگران سیاسی در روزهای پسااعتراضات و در هندسه جدید فضای سیاسی ایران بیشتر از هر چیز شاید باید به دنبال احیای میل از دست رفته مشارکت مردم در فضای سیاسی باشند، امری که حداقل با احوالات امروز کمی سخت و دشوار به نظر می‌رسد، خصوصا این که حالا افکار عمومی هم رئیسی را آزموده و هم مثلا خاتمی و ناطق و دیگران را.

در هر صورت باید دید تا یار که را خواهد و میلش به چه(که) باشد، روزها و ماه‌های آینده نشان خواهد داد که کدام نام‌ها می‌توانند سکان تصمیم‌گیری را در دست بگیرند»

انتهای پیام