هفت حقایق تکان دهنده درباره رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن که توسط یک متخصص گفته شده است

رژیم هفت روزه کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک یک قانون کلی وجود دارد که می گوید: کربوهیدارت کم 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد و چربی بالا. شاید شما تصمیم گرفته باشید که رژیم خود را متوقف کنید یا شاید می خواهید بدون داشتن هیچ محدودیتی ازخوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید. صرف نظر از دلایلی که رژیم غذایی کتوژنیک را متوقف می کنید، بازگرداندن کربوهیدرات عواقبی به همراه خواهد داشت. البته، مانند هر رژیم غذایی دیگری نتایجی که افراد از کتو گرفته اند منحصر به فرد است چون افراد متفاوت هستند و تا زمانی که کتو را شروع نکنید، نمی توانید بگویید که بدن شما چگونه از نظر جسمی واکنش نشان خواهد داد یا اینکه چگونه می توان آن را به راحتی از نظر ذهنی دنبال کرد. تحقیقات انجام شده بر روی ۳۴۹ بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود ۶۰ درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است. افراد اغلب از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند، اما این رژیم می تواند بیماری های خاصی نظیر صرع را نیز کنترل کند.

این سطوح پایین تر ممکن است به محافظت از شما در برابر انواع سرطان کمک کند یا حتی رشد سلول های سرطانی را کند کند. یک رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به شما کمک کند در 3 تا 6 ماه اول ، نسبت به دیگر رژیم های غذایی وزن بیشتری کم کنید. پس از حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی، خواهید دید که دیگر خوردن آنها را هوس نمی کنید. پس در این رژیم بدن سوخت موردنیاز را از چربی می گیرد نه از کربوهیدرات و همین اصل در رژیم کتو باعث کاهش وزن می شود. مصرف پروتئین بالاتر و کربوهیدرات کمتر، علاوه بر بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن، کالری پایین تری را به بدن فرد وارد کرده و در نتیجه کاهش وزن بیشتر و سریع تری را به دنبال خواهد داشت. آزمایش: برای اینکه متوجه شوید که آیا بدن شما وارد فاز کتوز شده است می توانید از نوارهای آزمایش ادرار، آزمایش نفس یا آزمایش خون استفاده کنید. 8- شنیده ام فرآیند کتوز بسیار خطرناک است، آیا این صحت دارد؟ هنگام پیروی از رژیم کتو، هدف شما رسیدن به حالت کتوز تغذیه ای و سپس حفظ آن حالت است که باعث سوزاندن چربی کارآمد در بدن می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه

همچنین زمانی که شما یک رژیم غذایی با چربی و پروتئین بالا دریافت می کنید ، اشتهای شما به غذا خوردن کمتر می شود و این مورد نیز کمک میکند که بیشتر وزن کم کنید . این بدان معناست که احتمال ابتلا به فشار خون بالا، سخت شدن شریان ها، نارسایی قلبی و سایر بیماری های قلبی کمتر است. این بدان معنی است که شما شانس کمتری برای ابتلا به فشار خون بالا، سفت شدن رگ های خونی، نارسایی قلبی و سایر بیماری های دیگر دارید. این بدان معنی است که بدن شما نیاز دارد و انسولین را کمتر می کند. رویکردهای غذایی مبتنی بر روزه داری که به طور گسترده تری در آنکولوژی ، چه از نظر بالینی و چه از نظر بالینی مورد بررسی قرار گرفته اند ، شامل روزه داری آب (پرهیز از مصرف همه مواد غذایی و نوشیدنی به جز آب) و FMDs 11,12,17,25,26,50،60،1،48،XNUMX،XNUMX XNUMX (جدول XNUMX) داده های بالینی اولیه نشان می دهد که برای دستیابی به اثرات معنی دار بالینی در سرطان ، از جمله جلوگیری از آسیب DNA ناشی از شیمی درمانی به بافت های سالم و کمک به حفظ ، ممکن است روزه حداقل XNUMX ساعته باشد. رژیم 28 روزه کتو یک رژیم آسان محسوب می شود و شما می توانید با استفاده از این رژیم ارزان به راحتی وزن خود را کاهش دهید.

این رژیم کتوزیس نامیده می شود. فواید این تغییر سبک زندگی کم کربوهیدرات توسط افراد مشهور مانند هالی بری، کورتنی کارداشیان و مگان فاکس مورد توجه قرار گرفته است. در این حالت، بدن شما چربی ها را به مولکول های کوچک به نام کتون ها تبدیل می کند.استراتژی رژیم کتوژنیک آموزش دادن بدن به تکیه بر یک منبع جایگزین انرژی به غیر از گلوکز و تغییر نحوه استفاده از انرژی است. اگر تازه رژیم غذایی کتو را شروع کرده اید، ممکن است از ساختار هرم غذایی رژیم کتوژنیک تعجب کنید. وقتی که مصرف کربو هیدرات ها را کم کرده و چربی و پروتئین مفید را با یک نسبت خاص جایگزین می کنیم. با این حال نسبت دقیق، به نیازهای خاص افراد مختلف بستگی دارد. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، بیماری های خاص مغزی و حتی آکنه کمک کند، اما نیاز به تحقیق بیشتر در این مناطق وجود دارد. در حقیقت بهتر است قبل از شروع به هر نوع رژیمی، در مورد آن مطالعه کنید، عوارض آن را بدانید و بعد وارد آن رژیم شوید و همچنین نیاز است که با یک مشاوره تغذیه مشورت نمائید. سؤال متداول برای افراد تازه وارد كتو این است كه: “آیا رژیم كتو واقعاً مؤثر است؟

به خاطر داشته باشید که غذاها، حاوی درصد مشخصی از چربی مثل لبنیات پرچرب و چربی هایی مانند ماهی، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و چربی گوشت هستند که به دنبال مصرف روزانه در هنگام پیروی از رژیم غذایی کتو به کار گرفته می شوند. شام: گوشت گوساله با پنیر پارمزان، کلم بروکلی و سالاد. سبزیجات هم سرشار از کربوهیدرات هستند به عنوان مثال یک فنجان بروکلی خرد شده حدود شش گرم کربوهیدرات دارد. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. رژیم با پروتئین بالا: این رژیم بسیار شبیه به رژیم استاندارد است ولی میزان پروتئین در آن بالاتر است. این عارضه چند روز بیشتر و از علائم آن را میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، اختلالات گوارشی، کاهش سطح انرژی و ناتوانی در ورزش اشاره کرد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. رژیم کتوژنیک و تغییر لایف استایل نظیر ورزش و کاهش وزن می تواند آن را درمان کند. در رژیم لاغری کتوژنیک کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهیم کرد و این به دلیل کم شدن ذخایر کربوهیدرات در بدنمان می باشد چون کربوهیدرات آب زیادی را در خود ذخیره کرده و سنگین می باشد.

وقتی بهیکباره تصمیم به تغییرات گسترده در رژیم غذایی خود بگیرید، ممکن است نشانههای شدیدی را تجربه کنید. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف میکنید. شما کربوهیدرات هایی را که به راحتی قابل هضم هستند ، کاهش می دهید مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید. انسولین یک هورمون است که بدن شما را قادر می سازد که شکر را به عنوان سوخت مصرف و یا ذخیره کند. کتوز تغذیه ای هنگام خوردن کربوهیدرات اتفاق می افتد بنابراین ذخایر گلیکوژن در بدن شما تخلیه می شود و بدن باید به دنبال یک منبع سوخت جایگزین می باشد یعنی چربی! اجازه دهید کمی بیشتر بررسی کنیم: بدن شما کربوهیدراتها را به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند، برای هر گرم گلیکوژن که در آن ذخیره شده است، تقریباً سه گرم آب وجود دارد، بنابراین وقتی مصرف کربوهیدرات را محدود می کنید، بدن گلیکوژن های خود را به همراه آب آن از دست می دهد. محدودیت کالری : هنگامی که با حذف بسیاری از دسته های غذایی ، مصرف غذای خود را به شدت محدود می کنید ، به احتمال زیاد باعث کاهش وزن خود خواهید شد.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند. رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است. اکثر بیماریهای مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی تا حد زیادی به چاقی مربوط میشوند که معمولاً محصول یک سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی ضعیف است. بهتر است برای موفقیت در این چالش سری به سایت های آشپزی بزنید و پخت غذاهایی که مواد اصلی آنها حاوی پروتئین و چربی زیادی است را یاد بگیرید. به طور کلی مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا در رژیم کتوژنیک را باید محدود کنید. رژیم های کتوژنیک شما را مجبور می کنند این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کنید. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند. ​This a rt ic le was c​re᠎ated  by GSA ᠎Cont​en t Generato​r  DE MO!

اگر دیابت دارید، به ویژه نوع 1، کتون های زیاد در خون شما می توانند شما را بیمار کنند. شمارش کربوهیدرات های مصرفی در ابتدا می تواند مفید باشد. این رژیم برای افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت هستند و افرادی که در تلاشند تا سوخت و ساز بدن خود را بهبود ببخشند بسیار مفید می باشد. این بدان معناست که بدن چربی را به عنوان منبع اصلی سوخت میسوزاند و در فرآیندی به نام کتوز، آن را به «جسم کتون» تجزیه میکند. علاوه بر این، با خوردن تخم مرغ هورمون هایی در بدن آزاد می شود که موجب احساس سیری در فرد میشود و سطح قند خون را پایدار نگه می دارند و این منجر به کاهش جذب کالری تا 24 ساعت می شودمهم است که تمام تخم مرغ را بخورید، زیرا بیشتر مواد مغذی موجود در تخم مرغ در زرده یافت می شود که شامل آنتی اکسیدانهای لووتئین و زاکسنتین است و برای حفظ سلامت چشم موثر و مفید است. مواد معدنی: بدلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی می توانید نمک و سایر املاح معدنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در این رژیم غذایی کربو هیدرات ها به میزان خیلی کم مصرف می شود و تأمین انرژی مورد نیاز از طریق مصرف چربی های مفید صورت می گیرد.

در هرم غذایی سنتی کربو هیدرات ها اصلی ترین گروه مواد غذایی را تشکیل می دهند چون برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه مصرف می شوند ولی در هرم غذایی رژیم کتوژنیک این قضیه برعکس است. غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک چه غذا هایی می باشند؟ بهتر است رژیم غذایی خود را بیشتر بر اساس غذاهای کامل و تک مادهای قرار دهید. به طور کل، این رژیم شامل مصرف روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات و مصرف زیاد چربی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغنهای سالم است. به طور معمول این رژیم از سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به صرع و همچنین بزرگسالان دچار به صرع غیر قابل کنترل با درمان دارویی استفاده شده است. در رژیم غذایی “عادی” با کمبود کالری و ورزش، بیشتر افراد می توانند انتظار داشته باشند هفته ای یک تا دو پوند را از دست بدهند، در حالی که افراد تحت رژیم کتو به طور معمول کاهش وزنی بین دو تا ده پوند مشاهده می کنند. نکته مهم: به عنوان یک مبتدی، شما باید مقدار زیادی از چربی های سالم از هرم غذایی رژیم کتوژنیک را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد.