نقد تند حامیم: «نه صدا داری، نه ایده ارائه، لطف کن نخوان!»


انتشار آگهی کنسرت جدید حامیم با واکنش تند امیر نعمتی، منتقد موسیقی مواجه شد و او از خواننده جوان خواست کار خوانندگی را رها کند!

به گزارش نیوز، مجله اینترنتی برترین‌ها برنامه‌ای ویدئویی با عنوان «پلی لیست» را با اجرای امیر نعمتی منتشر کرد. این برنامه به نقد موسیقی می‌پردازد که این هفته شامل بررسی موزیک‌هایی از طلیسچی، قاسم افشار، سیامک عباسی و سینا حجازی هم شده است.

در بخش نخست، مجری برنامه، امیر نعمتی، واکنش تندی به خبر کنسرت حامیم نشان داد و او را بی‌استعداد و بدصدا خواند. نعمتی از نقد قطعه موسیقی «خورشید و ماه» آغاز می‌کند و بدون تعارفات معمول در چنین برنامه‌هایی، کوبنده می‌گوید: «اینترو کار نزدیک‌ترین آوا به واژه زوزه‌ست. دو بیت خونده می‌شه و اینترو ادامه پیدا می‌کنه. بعد از یک دقیقه تازه خواننده شروع می‌کنه ورسشو بخونه…»

او در ادامه این برنامه پلی‌لیست، به نقد چند قطعه موسیقی دیگر هم پرداخته است که دیدن و شنیدنش خالی از لطف نیست:

کارشناسان بسیاری در سال‌های اخیر نسبت به نزول سلیقه موسیقیایی ایرانیان هشدار داده‌اند و انتشار پرتعداد و پرشمار آثار نازل موسیقی را یکی از دلایل این نزول سلیقه عنوان می‌کنند.

از سوی دیگر، عده‌ای هم اعتقاد دارند که با بگیر و ببند یا ایجاد محدودیت نمی‌توان کیفیت موسیقی و خوانندگی را بالا برد و در نهایت این مخاطب است که مسیر موسیقی و موسیقی‌کارها و موسیقی‌سازها را مشخص می‌کند.

انتهای پیام



Source link