نحوه انجام رژیم کتوژنیک انتخاب های برتر

برنامه رژیم کتوژنیک نی نی سایت میزان پروتیئن در رژیم کتوژنیک باید متعادل باشه، مصرف زیاد پروتئین میتونه روی انسولین تاثیر گذار باشه و فرایند کتوز رو مختل کنه، بنابر این حداکثر تا ۳۰-۳۵% از کالری دریافتیتون رو باید پروتئین 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد های تشکیل بدند. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. با این حال ، رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند یا در معرض سندرم متابولیک هستند ، فوق العاده باشد. التهاب: رژیم کتوژنیک می تواند به طور چشمگیری التهاب مزمن را کاهش دهد ، که به سندرم متابولیک و بیماریهای مختلف مرتبط است. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. برنامه غذایی داشته باشید : یافتن وعده های غذایی کم کربوهیدرات کار دشواری است. ممکن است در وضعیت کامل کتوزیس قرار نگرفته باشد برای این کار بهتر است میزان کربوهیدرات دریافتی تان را کمتر کنید. ​Th is ​po st h​as ᠎been cre᠎ated  with t​he help of GSA Con te᠎nt G᠎enerator Demoversion!

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

در زیر نظرات کارشناسان در مورد هر دسته آمده است و هر توضیحی با استفاده از علم تغذیه و پزشکی مبتنی بر شواهد رد میشود تا نشان دهد که کارشناسان کجای کار را نادیده گرفتند. بههمین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ممکن است به شما توصیه کنند که برای داشتن پوستی شفاف، سمزدایی را امتحان کنید که شامل غذاهایی با آنتیاکسیدان بالا برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی بدن است. تحرک کلی و تحرک اسپرم و مورفولوژی اسپرم طبیعی در هر دو بیمار بهبود یافت. پیشرفت مسیر: هر ۳ تا ۴ هفته عکس بگیرید ، اندازه بگیرید و وزن خود را زیر نظر داشته باشید. بیماران این مطالعه یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری (Very-Low-Caloric-Ketogenic-Diet) را طبق یک برنامه کاهش وزن تجاری (Pronokal) دنبال کردند ، که شامل سبک زندگی و اصلاح رفتار بود. در یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ۲ برابر بیشتر وزن از دست دادند نسبت به به افرادی که رژیم کم کالری داشتند. بنابراین وزن بدن با چربی های بالا کاهش می یابد. در این رژیم لاغری، مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات به شدت محدود شده است و به جای آن فرد باید پروتئین و چربی های سالم مصرف نماید.

انتظار بیشتری میرود که کودکان مبتلا به صرعهای مقاومبهدرمان، در مقایسه با مصرف یک داروی ضد صرع دیگر، از رژیم غذایی بهرهٔ بهتری بگیرند. هنگامی که میزان دسترسی به گلوکز بیشتر کاهش یابد ، تولید درون زای گلوکز قادر به تأمین نیازهای بدن نیست. رژیم کتوژنیک از میزان چربی بالا ، پروتئین های متوسط و کربوهیدرات های بسیار کم تشکیل شده است. این رژیم باعث می شود که با حفظ توده عضلانی چربی زیادی از دست دهید و بسیاری از بیماریهای شما بهبود یابد. اینها کتون های اصلی بدن هستند که با حفظ یک رژیم کتوژنیک در بدن جمع می شود. اجسام کتون به عنوان منبع اصلی انرژی جایگزین گلوکز می شوند. زمانیکه این حالت اتفاق می افتد، بدن برای تامین انرژی، شروع به سوزاندن چربی می کند و این چربی در کبد به کتون تبدیل می شود که می تواند انرژی مغز را تامین کند. گلبول های قرمز و کبد به ترتیب به دلیل کمبود میتوکندری و آنزیم دیافوراز از کتون استفاده نمی کنند. می توانید از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کنید تا به بدن خود شوک وارد کنید. هنگامی که بدن کاهش دریافت کربوهیدارت ها به میزان کمتر از 50 گرم در روز داشته باشد ، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بدن به حالت کاتابولیک وارد می شود.

محدودیت دریافت کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر از رژیم لوکرب است، به طوری که در رژیم لوکرب میزان کربوهیدرات تا ۱۵۰ گرم در روز هم میتواند افزایش پیدا کند و این عدد در رژیم کتو حدود ۵۰ گرم است. با وجود پیشرفت های مداوم در دنیای پزشکی ، چاقی با خطر مرگ و میر بزرگسالان تا حدود 2.8 میلیون نفر در سال همچنان به عنوان یک خطر عمده برای سلامتی در جهان به شمار می رود. اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود . با حذف کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربی، بدن در وضعیت کتوز که یک حالت متابولیکی طبیعی است قرار میگیرد که نام آن کتوز است. به طوری که با حذف برخی از غذاها نیازی به شمارش کالری نمی باشد. برخی از مواد موجود در این میوه ها میتواند برای بدن لازم باشد، با مصرف روزانه رب گوجه در غذاها و وعده های روزانه، وجود این مواد را تامین و کمبود آنها را برطرف میکنید.

اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. در شرایط عادی و یک رژیم معمولی بدن انرژی مورد نیاز خود برای سوخت مورد نیاز سلول هایش را از گلوکز تامین می کند . همان طور که می دانید انرژی بدن از سوخت کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید.اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. زمانی که کربوهیدرات بسیار کمی مصرف کنید، بدن با محدودیت ذخایر گلوکز که مهم ترین منبع تامین سوخت برای سلول ها بوده مواجه می شود. به همین دلیل ، به غذای خود را نمک بزنید که شاید الکترولیت و منیزیم بدن تامین شود. رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبدی، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتوئیل ترانسفراز، کمبود ترانسلوکاز کارنیتین، پورفیریا یا پیروات کیناز منع مصرف دارد.

از بارزترین علائم کمبود پروتئین میتوان به ریزش موها و ضعف در عضلات اشاره کرد. ♦ اگر دائما خسته باشم، احساس کسل بودن یا ضعف داشته باشم چکاری برای برطرف شدنش انجام بدم؟ در وعده های غذایی خود بیشتر سبزیجات کم کربوهیدرات و گوشت های پرچرب ، ماهی یا تخم مرغ قرار دهید. این عمل به بدنتان درباره سوزاندن بیشتر چربی پیش از آنکه کربوهیدرات را از رژیم خود به کل حذف کنید، آموزش می دهد.. خوراکی های فرآوری شده در آن حذف شده اند. احتمال تحلیل عضلات تقریبا در همه رژیم های لاغری وجود داره، با این حال دریافت پروتئین زیاد و سطح بالای کتون بادی ها میتونه تا حدودی از تحلیل عضلات پیشگیری کنه، وزنه زدن و ورزش های مقاومتی میتونه به پیشگیری از تحلیل عضلات شما کمک کنه. کاهش مقاومت به انسولین : مقاومت به انسولین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند التهاب ، سطح بالای تری گلیسیرید و افزایش چربی شود. در حالی که این اتفاق فقط به ندرت رخ می دهد و ممکن است برخی از افراد قبل از شروع از رژیم انصراف دهند ، خصوصاً که چند هفته اول هر رژیم غذایی برای افراد خیلی سخت است.

نکته: استویا از اریتریتول شیرین تر بوده و همچنین گیاهی میباشد در حالی که اریتریتول ، قند الکلی است که از میوه ها به دست می اید. طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است. با تشکر از Weight Watchers، کسانی که میخواهند وزن کم کنند، آگاهی کاملاً متفاوتی از مواد غذایی ایجاد میکنند که باید رویکرد هر رژیم غذایی باشد. کسانی که از این رژیم استفاده می کنند، می گویند ظرف ۱۰ روز می توان مقدار قابل توجهی وزن خود را کم کنید و انرژی نسبتاً خوبی به دست آورید. راسل وایلدر برای اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی و مصرف غذاهای کتو به مدت 24 هفته باعث کاهش گلیسرید، کلسترول LDL و قند خون در چند درصد از بیماران شد و در عین حال سطح کلسترول خوب یا HDL را در بدن افزایش داد. پژوهش ها روی رژیم کتوژنیک در سال 2018 نشان داد این رژیم می تواند در کنترل سطح HbA1c مفید باشد. این در حالی است که در یک رژیم ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون را به سرعت افزایش میدهد.

تحقیقات نشان داده است که عملکرد انسولین سالم می تواند با التهاب مقابله کند ، در حالی که عملکرد ضعیف انسولین می تواند , التهاب را افزایش دهد. کربوهیدرات کمتر : یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا می تواند مرتبا قند خون و انسولین را افزایش دهد ، که می تواند منجر به عملکرد ضعیف سلول ها و آسیب به آنها در مرور زمان شود. برای مقابله با چاقی، رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که تنها تعداد کمی از آنها مورد تایید هستند و می توانند باعث لاغری شوند. در طی هفته اول باید غذاهای شیرین، غلات، چربیهای اشباع شده، غذاهای پرکالری و پرچربی را شناسایی کنید و میزان مصرف آنها را کم کنید. تولید کتون بادی به عوامل مختلفی از جمله میزان متابولیسم پایه (BMR) ، شاخص توده بدن (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. در این رژیم نسبت ها بدین صورت خواهد بود، 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات. کتو اسیدوز باعث میشه فرد به کما بره و خطرناکه اما کتوز یک حالت طبیعیه که در رژیم غذایی کتوژنیک رخ میده و جای نگرانی نداره.

معایب رژیم کتوژنیک

♦ بعد از گرفتن رژیم غذایی کتو دچار مشکلات گوارشی شدم، الان چکار باید بکنم؟ برای برطرف شدن بوی بد دهان چکار کنم؟ ♦ چرا دهان من بو میده؟ محدودیت کالری که در رژیم کتو رخ میده ناشی از عدم تمایل خودتون به مصرف بیشتر غذا هست، در واقع اگه اشتهای شما بیش از اندازه باشه و نتونید به هیچ وجه جلوی خوردن خودتون رو بگیرید اینجا مجبور به محدودیت کالری دریافتی شما هستیم. از طرفی در رژیم کتو چربی بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به رژیم کم کربوهیدرات داریم. زنان مبتلا به PCOS اغلب با مقاومت به انسولین، عدم تعادل هورمون ها، خستگی، رشد موهای زائد، ناباروری و آکنه روبرو می شوند. مطالعات فعلی رژیم کتوژنیک و رژیم های کم کربوهیدرات در زنان مبتلا به PCOS بررسی کرده اند و دریافتند که آن ها قادر به کاهش سطح انسولین و کاهش توده بدن هستند. همچنین، طی بررسیهای مختلف ۱۴ فرد در طول دو مطالعه روی ارتباط بین رژیم کتوژنیک و پوست، مبتلا به پیگمانتوزا در کتوز تشخیص داده شدند.