رژیم کتوژنیک ن تعریف 101

کتوژنیک این مطالعه به منظور تعیین اثر رژیم کتوژنیک بر صرع مقاوم به درمان دارویی در کودکان انجام شده است.215 کودک در حیطه سنی 2 تا 12 سال که علیرغم مصرف حداقل دو دارو، پیش از 2 حمله در هفته داشتند. یا حداقل نشانه بروز میگرن در آینده باشد. نویسنده چندین بیماری دیگر را ذکر میکند که معتقد بود در اثر مصرف ساکاروز ایجاد میشود یا آن را تشدید میکند: سوء هاضمه (سوء هاضمه)، پوسیدگی دندان، درماتیت سبورئیک، تغییر در ضریب انکسار چشم، و اشکال مختلف سرطان. این ارقام به نحو قابل توجهی با توجه به سن تغییر میکند: میگرنها غالباً بین سنین ۱۵ و ۲۴ سالگی آغاز میشوند و در افراد ۳۵ تا ۴۵ ساله بیشتر هستند.  A rticle was creat ed wi th the he lp of GSA C​ontent Generator Demov᠎ersion.

در افراد سالخورده این علائم کمتر دیده میشوند. با این وجود، ۲۰-۳۰٪ از این درمانهای دارویی، علیرغم استفاده از داروهای گوناگون، با شکست مواجه میشوند. یودکین کتاب خود را با نمونههایی از روشهایی که سازمانهای مرتبط با صنعت شکر و تولیدکنندگان غذاهای فرآوری شده که از شکر استفاده میکنند، به دنبال دخالت در تحقیقات او یا انتشار آن بودند، به پایان میرساند. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود.

رژیم شوک کتوژنیک

بیمارستان جانز هاپکینز امروزه به بیماران مکملهای پتاسیم سیترات میدهد که احتمال سنگهای کلیوی را ۷ برابر کم میکند. کودکانی که پس از رهایی کامل از بند تشنجها، این رژیم را قطع میکنند، ۲۰٪ احتمال دارد که تشنجشان مجدداً عود کند. پیترمن در ۱۹۲۵ میلادی گزارش کرد که ۹۵٪ از ۳۷ بیمار جوان او، کنترل موفقیتآمیزی در تشنجهایشان داشتهاند و ۶۰٪ شان از بند این بیماری رهایی یافتهاند. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. Th᠎is data h᠎as been ᠎do ne  by G SA C᠎onte᠎nt᠎ G​enerat or  DEMO!

گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. مطالعات قبلي نشان داده اند که رژيم پر چرب يا پرکلسترول، فاکتور خطر ابتلا به بيماري آلزايمر می باشند، اما مطالعه اي که در سال 2005 در اين زمينه انجام شد نتايجي مخالف مطالعات قبلي را مطرح کرد . از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد.

مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است. ايجاد شود. در رژيم سنتي مقدار مايعات در اين کودکان به 65 ميلي ليتر به ازاي کيلو وزن بدن محدود مي شود.به طوری که کل مايعات دريافتي بيشتر از دو ليتر نباشد. تغيير ناگهاني در رژيم غذايي کودک مي تواند منجر به حالت تهوع و استفراغ شود به همين دليل توصيه مي شود که رژيم کتوژنيک به تدريج ارایه شود.

رژیم روزانه کتوژنیک

این درد معمولاً با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، حساسیت به صدا، حساسیت به بو، خستگی و زودرنجی همراه است. پژوهشهای بیشتر نشان میدهد که رژیمهای غذایی غنی از آمینواسید ممکن است به کاهش چاقی و کاهش مقاومت یاختهها به انسولین کمک کنند، اما استفاده از آنها همچنان مورد اختلاف است. ثالثاً، از آنجایی که بسیاری از مردم ساکاروز را اشتها آور میدانند، اغلب بیش از کالری مورد نیاز مصرف میشود و در نتیجه منجر به چاقی میشود. در زمان انتشار، بهطور کلی پذیرفته شد که افزایش نگران کننده اخیر در بروز بیماری عروق کرونر قلب (CHD) به دلیل مصرف بیش از حد چربی حیوانی است.

کاهش قند در غذاهای بازار انبوه یک فرایند دگرگون کننده است که زمان زیادی طول خواهد کشید. در این مطالعه گنجانیده شدند کلیه بیماران تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و برای حداقل یک ماه و حداکثر 3 سال پیگیری شدند. در این برنامه غذایی باید مصرف مواد قندی را به حداقل برسانید. فصل ۱۴ (شکر بخورید و ببینید چه اتفاقی میافتد) آزمایشهای بیشتری را از بخش یودکین در کالج ملکه الیزابت، هم با حیوانات آزمایشی و هم با داوطلبان انسانی که از رژیمهای غذایی غنی از قند تغذیه میکردند، تشریح کرد. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود.

هرم رژیم کتوژنیک

نوعی رژیم غذایی است که فرد ۸۰% مواقع اجازه مصرف خوراکیهای سالم و در ۲۰% مواقع امکان استفاده آزاد از مواد غذایی را دارد. از آنجایی که مصرفِ هرگونه مادهٔ غذایی خارج از این برنامه، میتواند تعادل لازم برای کارکرد صحیح آن را مختل کند، بسیاری از افراد، مقررات و انضباط لازم برای اجرا و ادامهاش را ناخوشایند و دشوار مییابند. قبلاً این تفاوت به مشکلات متدولوژیک و تفاوت در مطالعات نسبت داده میشد، ولی اکنون به نظر میرسد تفاوت فرهنگی و محیطی واقعی بین نژادها میتواند مسئول این اختلاف باشد. با این وجود، به نظر میرسد که کارایی هر دو رژیم، به یک اندازه باشد.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است. وی قصد خود از نگارش این کتاب را در پاراگراف آخر فصل اول بیان کرد: امیدوارم وقتی این کتاب را خواندید شما را متقاعد کرده باشم که شکر واقعاً خطرناک است.

رژیم کتوژنیک برنامه

تا حد امکان، تمامی قرصها و داروهای ضد تشنج بیمار را باید به انواعی تغییر داد که فاقد قند در فرمولاسیون خود هستند. اين مطالعه که به صورت مورد – شاهدي از 12 بيمار صورت گرفت، نشان داد که رژيم کتوژنيک اثر درماني مفيد و موثري در کاهش حملات صرع در بيماران مبتلا به TSC دارد و شدت عوارض اين بيماري را کاهش مي دهد. بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. رژيم کتوژنيک يکي از رو شهاي درماني در اين بيماري مي باشد که به عنوان آخرين روش درمانی براي رفع تشنج در کودکاني که دارو درماني در آنان تاثيري ندارد، مورد استفاده قرار مي گيرد.شایان ذکر است که با شروع رژيم درماني بايد هر نوع داروي ضد تشنج قطع شود.رژيم کتوژنيک مي تواند باعث بروز کتوز در بدن شود که خود در ثبات تشنج و کاهش بيقراري اين بيماران موثر است.

درحالیکه بعضی از مردم با این کار از بیماری نجات پیدا میکردند، ولی به خاطر عفونت، تعداد زیادی جان خود را از دست میدادند. پس فعلاً بهعنوان یک روش درمان توصیه نمیشود و در صورت لزوم باید تحت نظر یک متخصص این کار انجام شود. و محدود به یک سوم کالری موجود در غذای عادی است. این وضعیت معمولاً به بهطور عمومی در بدن ایجاد شده و همراه هیپرکتونِمی (افزایش میزان کتونها در خون) است.

در مطالعه بالینی دیگر که بر روی ۷۲ بیمار مبتلا به سردرد میگرنی با سابقه ابتلای بیش از دو سال، به مدت ۴ ماه انجام گرفت، نشان میدهد تعداد و شدت حملات در گروه تحت درمان با تاناستوم کاهش یافتهاست. به نيمي از آنها ( 8 نمونه) رژِیم کتوژنيک و در گروه ديگر همان رژيم قبلي را ادامه دادند و به نتايج زير دست يافتند. این اولین نشریه ای بود که توسط دانشمندی منتشر شد که اثرات نامطلوب سلامتی، به ویژه در رابطه با چاقی و بیماری قلبی، افزایش مصرف قند را پیشبینی کرد.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

ریون همچنین این وضعیت را به پیامدهای سلامتی گستردهتر، از جمله بیماری قلبی، در آنچه در آن روزهای اولیه به عنوان “سندرم X” (که اکنون بهطور رسمی به عنوان سندرم متابولیک شناخته میشود) مرتبط دانست. همچنین مطالعهای نشان داده که احتمال بعضی از تشنجها را در کودکان کم می کند. در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست. یک پزشک میتواند آزمایشهای خون یا ادرار را برای تعیین اینکه آیا فرد در کتوزیس یا کتواسیدوز مبتلا میباشد، درخواست کند.

سنگهای کلیوی را میتوان درمان کرد و دلیل خوبی برای قطع رژیم کتوژنیک نیست. بهطور شایع پس از ۲ سال، یا ۶ ماه بعد از قطع کاملِ تشنجها، میتوان اندکاندک ظرف دو تا سه ماه رژیم را قطع کرد. کربوهیدرات در آغاز محدود به ۱۰ گرم در روز در کودکان و ۲۰ گرم در روز در بالغین است و بر حسب میزان کنترل تشنجها، تحملپذیری بیمار و محدودیتهای دیگر، ظرف یکماه تا ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز افزایش داده میشود. نوزادان کمتر از یکسال را باید بیشتر و زودتر ویزیت کرد و نخستین ویزیت باید ظرف ۲ تا ۴ هفته از آغاز رژیم باشد.

همچون اغلب اینگونه مطالعات، هیچگونه «گروه شاهد» (بیمارانی که درمان مورد نظر را دریافت نکردند) برای مقایسه وجود نداشت. در مطالعهای از روشهای غیر دارویی برای کنترل علائم کودکان دارای تشنج که دارو درمانی در مورد آنها مؤثر نبوده، استفاده شده و نشانههای بیشفعالی در آنها بهبود پیدا کرده بود. برنامه کاهش وزن برای کودکان باید متناسب با نیازهای خاص کودک باشد. اگر یک کودک یا نوجوان نیاز به محدود کردن مصرف غذای خود داشته باشد، یک متخصص تغذیه یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باید بر این فرآیند نظارت و مدیریت کند تا کودک را ایمن نگه دارد.

اگر دارودرمانی بینتیجه باشد، آنگاه گزینههای دیگری همچون «جراحی صرع»، «تحریک عصب واگ» و «رژیم کتوژنیک» مطرح میشود. همارزِ «رژیم کتوژنیک» (به انگلیسی: ketogenic diet, اشتباه شماره 1 سریع ترین رژیم های کاهش وزن در حال مرتکب هستید (و چهار راه‌ها برای تعمیر آن}) high fat diet)؛ منبع: گروه واژهگزینی. در رژیم «کلاسیک کتوژنیک» ۳ تا ۴ گرم چربی به ازای هر ۱ گرم کربوهیدرات و پروتئین مصرف میشود. و علت این سطح ثابت قند، آن است که محتوای چربی زیادتر در غذا، باعث میشود که جذب معدود کربوهیدراتهای آن، کمتر شود. اما عوارض گزارششده با این رژیم اندک است. اما فرمول مجدد قابل توجه در غذاها معمولاً سالها طول میکشد. اینکار از طریق کاهش نسبت کتوژنیک انجام میشود تا آنجایی که دیگر کتون در ادرار قابل ردیابی نباشد و سپس، تمامی محدودیتهای کالری برداشته میشود.