راهنمای گمشده مایاها برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک

روش لاغری کتوژنیک رژیم کتوژنیک دارای خطرات متعددی 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد است. اگر به دنبال مواد غذایی هستدی که دارای کربوهیدرات کم باشد می توانید از تخم مرغ، پنیر فرآوری نشده، آووکادو، بادام زمینی، فندوق، گردو و بادام استفاده کنید. آیا مشتاق دنبال کردن رژیم کتوژنیک شدهاید اما نمیدانید چه مواد غذایی استفاده کنید؟ اگر نمی دانید چگونه و چه وقت آزمایش کتون را انجام دهید، با پزشک یا متخصص دیابت صحبت کنید. چه کسانی میتوانند از این رژیم استفاده کنند ؟ مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. پزشکان گاهی به کودکان مبتلا به صرع رژیم غذایی کتوژنیک پیشنهاد می کنند و به آنها برنامه غذایی ویژه با چربی زیاد، کربوهیدرات و پروتیین کم می دهند، احتمال دارد این رژیم به جلوگیری از تشنج کمک کند. فواید رژیم کتوژنیک رژیم غذایی کتوژنیک فواید زیادی دارد که از جمله مهمترین آنها عبارتند از: کاهش وزن رژیم کتوژنیک روش موثری برای کاهش وزن و جلوگیری از بروز بیماری های خطرناک مثل سرطان و … یکی از این رژیمهای غذایی، رژیم کتوژنیک است که بجز کاهش وزن، فواید دیگری هم برای سلامت بدن دارد. This da ta has been wri tten ᠎with t​he ᠎help of G SA C ontent G᠎ener at or D emoversion!

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد در ادامه با مشاهده کاهش وزن در آنان، کسانی که به دنبال لاغری و کاهش وزن بودند در پی تبعیت از این رژیم برآمدند؛ در ادامه به بررسی این رژیم می پردازیم. البته باید توجه داشته باشید انتخاب رژیم غذایی برای لاغری، در نهایت به تصمیم شما و همچنین مشورت با پزشکان متخصص وابسته است تا با تشخیص پزشک و عواملی مانند متابولیسم بدن، وزن هدف شما بهترین تصمیم را برای انتخاب رژیم غذایی بگیرید. رژیم کتو همچنین میتواند از سرطان پوست جلوگیری کند، آکنه را بهبود بخشد و ظاهر رگهای واریسی را کاهش دهد. از سکته مغزی جلوگیری می کند. در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. اولین سوختی که بدن شما برای تولید انرژی تجزیه میکند، کربوهیدراتها هستند، این فرآیند هر روز منجر به سوزاندن کالریهای اضافی میشود. فرآیند اجرای کتوژنیک رایگان به گونهای است که بدن را به سوی کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی سوق میدهد به این حالت متابولیکی کتوز یا چربی سوزی میگویند. افراد سالم معمولا، در طی دوره های گرسنگی و ناشتا، کتواسیدوز خفیف را تجربه می کنند، برای مثال زمان خواب شبانه و یا ورزش های شدید.

رژیم های کتوژنیک

نکته: رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند، روش های پیشرفته تری می باشند که بیشتر توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. سپس شروع به کاهش آهسته کربوهیدرات دریافتی خود در یک دوره چند هفته ایی کنید، در حالی که به تدریج مصرف چربی های غذایی خود را افزایش دهید تا کالری خود را ثابت نگه دارید. با اینکه کتواسیدوز دیابتی معمولا به آرامی شروع می شود، استفراغ ممکن است روند آن را سریعتر کند و در عرض چند ساعت دچار کتو اسیدوز شوند. اگر 2 ساعت است که استفراغ می کنید، با پزشک خود تماس بگیرید. انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است . در رژیم کتوژنیک؛ بیشتر وعدههای غذایی خود را روی سبزیجات کم کربوهیدرات و گوشتهای پرچرب، ماهی یا تخم مرغ قرار دهید و مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از 30 تا 50 گرم در روز محدود کنید. تمرین فستینگ یا روزهداری متناوب میتواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوز شوید. رژیم کتوژنیک یک رژیم سیرکننده است که بدون شمارش کالری یا پیگیری جذب مواد غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر مبتلایان به دیابت انسولین کافی مصرف نکنند، استعداد زیادی در ابتلا به کتواسیدوز یا کتواسیدوز دیابتی -DKA- دارند. این روش برای افرادی که تحرک زیادی دارند مناسب است و میزان استفاده از چربی، پروتئین و کربوهیدرات به این صورت است که از ۶۰% چربی، ۳۰% پروتئین و در نهایت ۱۰% کربوهیدرات استفاده میشود تا به فعالیت بدنی زیاد نیز کمک کند. رژیم غذایی کتوژنیک در ابتدا برای کمک به کاهش دفعات تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده می شد. آن دسته از افراد که مبتلا به دیابت نیستند هم احتمال ابتلا به کتواسیدوز را دارند. چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند. مک مانوس توصیه می کند چربی های اشباع را بیشتر از 7٪ کالری روزانه خود بالا نبرید، زیرا خطر بیماری قلبی را بالا می برد. در یک رژیم غذایی روزانه باید 2000 کالری دریافت کنند که می تواند متشکل از 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتیین باشد. مجله زوم لایف در 30 دی 1401 کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است و شما باید در طول مدت رژیم در مصرف کربوهیدرات دقت کنید.

کدام اسید امینه فقط کتوژنیک است

در این نوع رژیم شما باید 25 گرم کربوهیدرات را 45 دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی، مصرف کنید. در فر از قبل گرم شده با دمای 150 درجه حدود 20 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود. شما می توانید در این نوع رژیم، از نوشیدنی هایی مانند آب، چای، قهوه و نوشابه رژیمی استفاده کنید. پاشیدن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز مینوشید، کربوهیدراتها میتوانند اضافه شوند و رژیم شما را بر هم زنند. کتواسیدوز می تواند باعث کما یا مرگ می شود. کتواسیدوز وقتی رخ می دهد که کتوز بسیار بالا برود. طبیعی است که وقتی با رژیم کتوژنیک همراه شود نتیجه مطلوب تری نیز خواهد داشت. در ادامه درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در کاهش وزن بیشتر توضیح دادیم، با زوم لایف همراه باشید. افزایش ریزش مو در چند ماه اول رژیم کتوژنیک امری طبیعی است و معمولا بعد از کذشت مدتی بهبود پیدا می کند.

خرید محصولات کتوژنیک

در طی 3 ماه رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش وزن 3 برابری نسبت به گروه کم چرب گردید. رژیم کتوژنیک به دلیل افزایش مصرف پروتئین نسبت به رژیم های کم چرب برتری دارد. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. این شامل 1 یا 2 وعده تخم مرغ، ماهی یا گوشت با حداکثر 4 قاشق غذاخوری کره، روغن، آووکادو، خامه غلیظ، همراه با 1 تا 2 فنجان سبزیجات غیرنشاسته ای، مانند سبزیجات برگ دار، خیار یا گل کلم بود. ● پروتیین بخشی از رژیم غذایی کتوژنیک است، اما معمولا بین غذاهای پروتیینی بدون چربی با پروتیین های با چربی های اشباع بالا مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد. در این رژیم بر کاهش مصرف گوشت قرمز و مرغ و افزایش مصرف ماهی تاکید می شود. ماهی های آزاد، شاه ماهی، قزل آلا و سالمون. غذاهای رژیمی بدون قند: آب نبات های بدون قند، شربت ها، پودینگ ها، شیرین کننده ها، دسرها و … به ازای هر یک گرم گلیکوژن کاهش یافته ، 3 گرم آب از دست می دهید. مواد غذایی بدون قند: آب نبات های بدون شکر، شربت ها، پودینگ، شیرین کننده ها. سرکوب کننده اشتها: رژیم کتوژنیک به شما کمک میکنند، در طول روز احساس سیر بودن داشته باشید.

شیرین کننده طبیعی استویا میتواند به جای شکر در چای مورد استفاده قرار بگیرد و با شیرین کردن آن طعمی دلپذیر را برای ما به ارمغان بیاورد. به این شکل که به جای استفاده از گلوکز که از کربوهیدرات هایی مانند دانه ها، حبوبات، سبزیجات و میوه ها دریافت می شود، از اجسام کتونی به عنوان منبع سوخت استفاده می شود. چربی اشباع شده می تواند کلسترول LDL را افزایش دهد که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. این رژیم علاوه بر تاثیر بر لاغری و کاهش وزن، می تواند در بهبود بیماریهایی مثل دیابت، پارکینسون، آلزایمر، اوتیسم و اختلالات خواب نیز موثر باشد. درحالی که بین محققان اتفاق نظر در مورد آمار دقیق وجود ندارد اما عموما پذیرفته شده است که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که رژیم میگیرند پس از مدتی وزن از دست رفته را مجددا اضافه میکنند ( در اغلب موارد علاوه بر این ، وزن بیشتری هم اضافه میکنند ). نتیجه طولانی مدت رژیم کتو نیز به احتمال زیاد تفاوتی با دیگر رژیم ها نخواهد داشت ، به ویژه با توجه به اینکه حفظ آن بسیار چالش برانگیز و محدود کننده است.

در این مقاله سعی کرده ایم برایتان شرح دهیم رژیم کتوژنیک چیست پس با کیمیا مکمل همراه باشید! چنین سوخت و سازی ممکن است پس از تمرینات ورزشی طولانی مدت یا در دوران بارداری هم اتفاق بیفتد. به نقل از «وبمد» و «هلث هاروارد»، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید. ● مشکلات کلیه. کلیه در سوخت و ساز پروتیین نقش دارد و مک مانوس می گوید رژیم غذایی کتوژنیک بار زیادی به کلیه وارد می کند. ● خوردن پروتیین زیاد می تواند در رسیدن به حالت کتوز تداخل ایجاد کند. اما آیا می دانید که این هرم غذایی سنتی در واقع پایه و اساس کربوهیدراتهای ناسالم و فرآوری شده است. کتوزیس یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما به جای گلوکز از چربی برای تولید انرژی استفاده میکند. حق استفاده از کربوهیدرات را ندارید. اما ممکن است در هر رژیم غذایی دچار استپ وزنی شوید، اگر دچار این مشکل شدید پیشنهاد میکنیم مطلبی که درباره استپ وزنی در رژیم کتوژنیک منتشر کردیم را بخوانید.

صبحانه های کتوژنیک

در واقع هرکسی نمیتواند طولانیمدت از این برنامه غذایی پیروی کند و ضمناً برای کسانی که بیماریهایی دارند میتواند خطرناک باشد. پیروی از رژیم غذایی که بتواند بدن را سالم نگه دارد و مطابق با سلیقه و قوای بدنی افراد باشد، رویکردی منطقی و درست است. هر شخصی شرایط بدنی متفاوتی دارد و به همین دلیل شرایط کاهش وزن نیز متفاوت خواهد بود. برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد (9, 10). سایر مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. رژیم های پرچرب و کم کربوهیدرات به دلیل اثرات هورمونی باعث کاهش گرسنگی و افزایش وزن می شود. این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. اگر هیچ جایگزینی برای جبران کمبود کربوهیدرات ها در بدن مصرف نکنید، بدن شما با مشکلات بسیار زیادی در تامین انرژی مورد نیاز اندام های مختلف، روبرو خواهد شد. شما با این برنامه غذایی دچار بی حالی خواهید شد.