حقایق، تخیلی و رژیم کتوژنیک چه جوریه

رژیم هفت روزه کتوژنیک رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی است که بر مبنای مصرف کم کربوهیدرات و در عوض مصرف بیشتر چربی و پروتئین استوار 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روش‌ها که می‌تواند باشد است. بله. ولی باید در ابتدا میزان مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در این رژیم به صورت دوره ای غذاهای کتو در کنار خوراکی هایی با کربوهیدرات بالا مصرف می شود. ماتینسون می گوید: «مطالعات نشان می دهد که کاهش وزن ناشی از داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات برای بیش از 12 ماه است که به رژیم معمولی و سالم رسیده است. اگرچه مصرف این میان وعدهها در حد متوسط خوب و مفید است، اما اگر بیش از یکبار در روز میان وعده مصرف میکنید، بهتر است به سراغ گزینههای کم کالریتر بروید. در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کم، چربی زیاد، پروتئین متوسط توصیه میشود و کربوهیدرات باید از سبزیجات بینشاسته، مغزدانهها و دانهها تأمین شود. 10. روغن نارگیلروغن نارگیل دارای ویژگی های منحصر به فردی است و برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب است.روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است، بنابراین برخلاف چربیهایی با زنجیره طولانی ، به طور مستقیم توسط کبد جذب میشوند و به کتون تبدیل می شوند و یا به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد اجسام کتون همچنین میتوانند از سد خونی مغز عبور کنند تا منبع انرژی جایگزینی برای مغز فراهم کنند. سبزیجات با برگ های سبز منبع عالی پتاسیم و منیزیم هستند. آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین باکیفیت هستند که نشان داده شده برای حفظ توده عضلانی در یک رژیم غذایی، با مقدار کربوهیدرات پایین، موثر وسودمندند.یک مطالعه در زنان مسن نشان داد که مصرف یک رژیم غذایی از گوشت پرچرب باعث می شود سطح HDL (کلسترول خوب)به میزان 8 درصد بیشتر از یک رژیم غذایی کم چرب و با کربوهیدرات بالا شود. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود (اسیدوز). البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. 2. غذا خوردن احساسی: برخی افراد به دلایلی غیر از گرسنگی مثل افسردگی، استرس و یا حتی سر رفتن حوصله به غذا خوردن روی میآورند.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

انتظارات غیر واقعی: این موضوع که هنگام عمل به یک رژیم غذایی به دنبال تغییرات و نتایج سریع باشید، طبیعی است، اما باید بدانید که تغییر وزن در افراد با یکدیگر متفاوت است. در این بخش یک مرور سریع بر روشهای خروج از استپ وزن در رژیم کتوژنیک خواهیم داشت. پرسش 3. آیا عضله سازی با رژیم کتو امکانپذیر است؟ این اتفاق ممکن است به دلیل ترشح بیش از حد انسولین، مقاومت بدن به آن و یا مسائل دیگری باشد. مصرف بیش از حد کالری: هنگام کاهش وزن مهم است که مصرف کالری خود را کنترل کرده و کاهش دهید. دریافت میزان زیاد پروتئین: خیلی از رژیمهای کمکربوهیدرات امکان مصرف پروتئین را بالا میبرند، اما این میتواند یکی از دلایل استپ وزن در رژیم کتوژنیک باشد. یکی از انواع رژیمهای غذایی برای لاغری، رژیم کتوژنیک است که بر مصرف بر غذاهایی با چربیهای سالم بالا، مقدار کافی پروتئین و کربوهیدراتهای بسیار اندک تمرکز دارد. مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، کره، پنیر، انواع دانهها، روغنها و سبزیجات سبز کمکربوهیدرات در آن فراوان است. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، رژیم کتوژنیک گران تمام میشوند؛ چرا که چربی لبنی و گوشت، گرانتر از غلات، میوهها و سبزیجات هستند.

این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع سرطان و کاهش رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته و موثر بوده است. برای به حداقل رساندن احتمال تجربه عوارض جانبی و اطمینان از اینکه تغذیه کافی دریافت میکنید، وعده های غذایی منظم و متعادلی بخورید که شامل انواع غذاهای مغذی و دوستدار سرخپوشان است. یکی دیگر از انواع رژیم تک خوری، رژیم مونو حذفی است که در آن، تلاش می شود غذاهای مضر از رژیم روزانه حذف شود. زیرا آن، محصولی دیورتیک (مدر) می باشد، به این معنی که نیاز شما به ادرار کردن را تحریک می کند. دهان خشک. افزایش ادرار منجر به خشکی دهان و افزایش تشنگی می شود. این نوع کاهش وزن همزمان با افزایش سن میتواند سلامتی را تهدید کند. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که پیروی از رژیم کتو به مدت 90 روز باعث کاهش قابل توجه سطح هموگلوبین A1C میشود. این وضعیت باعث ایجاد یک بیماری شبیه آنفولانزا در بدن می شود. در خانمها سندروم تخمدان پلی کیستیک با ایجاد اختلالات هورمونی منجر به بروز مقاومت به انسولین میشود. کم کاری تیروئید، تخمدان پلی کیستیک، سندرم کوشینگ، افسردگی و سطح بالای انسولین از موارد پزشکی هستند که باعث افزایش وزن در شرایط عادی شده و جلوی کاهش وزن هنگام رژیم را میگیرند.

کدام اسید امینه فقط کتوژنیک است

همین موضوع باعث میشود تا کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ بدهد. در این رژیم، شما اجازه مصرف کربوهیدرات را ندارید، همچنین پروتئین هم به مقدار کمی مصرف میکنید، همین امر باعث میشود که بافت عضلانی شما دچار فقر مواد ضروری شود و رشد خود را از دست بدهد. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام نمناک خواهید خواند. بلکه تنها میتواند از سوزاندن گلوکز یا کتون انرژی دریافت کند. با این کار، نه تنها مشکل کمتری خواهید داشت؛ بلکه طول عمرتان نیز افزایش مییابد. تری گلیسیرید بالا میتواند ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد؛ اما طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده این اثر بعد از یک سال شروع رژیم کتوژنیک ناپدید میشود. آیا از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی میکنید، اما نتایج مورد انتظاری نمیبینید؟

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک

بسیاری از میوه ها و سبزیجات مغذی دارای کربوهیدرات بالا حذف می شوند. غذاهای دارای کربوهیدرات مانند نان، برنج، پاستا، شیر و میوه منبع سوخت اصلی برای بسیاری از فرآیندهای بدنی هستند. به نقل از «وبمد» و «هلث هاروارد»، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید. در این حالت بدن بهجای کربوهیدرات از چربی بهعنوان منبع سوختی اصلی خود استفاده میکند. 1. انسولین کم: انسولین کلیدی است که درب مخازن چربی را قفل کرده و استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف میکند. در حقیقت از خانواده توتها، تمشک و شاه توت میزان کربوهیدارت و فیبرشان یکسان است.توتها، این میوههای کوچک دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که در کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها نقش مهمی دارند.در اینجا میزان کربوهیدرات 3.5 اونس (100 گرم) خانواده توت را ذکر میکنیم:شاه توت: 5 گرم کربوهیدرات خالص (10 گرم کل کربوهیدرات)زغال اخته: 12 گرم کربوهیدرات خالص (14 گرم کل کربوهیدرات)تمشک: 6 گرم کربوهیدرات خالص (12 گرم کل کربوهیدرات)توت فرنگی: 6 گرم کربوهیدرات خالص (8 گرم کل کربوهیدرات)7-آجیل و دانههای مغذیآجیل و دانههای مغذی غذاهای سالم، با میزان چربی بالا و کربوهیدرات پایین هستند. ᠎This content has been cre ated  by GSA  Content Gen erator DEMO !

فواید رژیم کتوژنیک

این محصولات معمولا دارای کربوهیدرات بسیار هستند. خوردن وعدههای بزرگ غذایی و میان وعدههای پر کالری هر چند که کم کربوهیدرات باشند مشکل آفرین خواهند بود. با این حال مصرف بیش از حد میان وعدههای کم کربوهیدرات و پر کالری مثل آجیل، کره مغزها مثل بادامزمینی و پنیرهای پر چرب میتواند موجب استپ وزن در رژیم کتوژنیک شود. میان وعده: خوردن میانوعدههای سالم روشی موثر برای جلوگیری از گرسنگی بین وعدههای غذایی است. در واقع فقط ۵ درصد از کالری بدن شما باید از کربوهیدرات تامین شود، در صورتی که در اغلب رژیمهای غذایی ۴۵ تا ۶۵ درصد انرژی بدن از کربوهیدرات تامین میشود. باید بدانید در بسیاری از رژیمهای غذایی که عمدا میزان کالری ورودی به بدن را محدود میکنند، به همراه کاهش وزن و چربی، بخشی از عضلات و تراکم استخوانی را نیز کاهش میدهند. بنابراین چگونه میتوان چربی بدن را سوزاند بدون آنکه توده عضلانی و تراکم استخوانی از بین رود؟ گاهی اوقات از دست دادن توده عضلانی ناشی از سالها رژیم بدون دریافت پروتئین کافی است. آیا معتقد هستید هنوز وزن برای از دست دادن دارید اما این اتفاق نمیافتد؟

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که هدف آن کاهش وزن با قرار دادن بدن شما در حالت کتوز چربی سوز است. برخی تحقیقات، رشد سلولهای سرطانی را با فرآیند گلیکولیز مرتبط میدانند که در آن بدن گلوکز را به انرژی تبدیل میکند.از آنجایی که رژیم کتو بدن را به حالت کتوز میبرد (که در آن کبد سلولهای چربی را به انرژی تبدیل میکند)، فرآیند گلیکولیز بهصورت جانبی انجام شده و بدن بهجای گلوکز برای تامین انرژی، چربی میسوزاند. 6. داروها: از عوارض جانبی برخی از داروها که برای بیماریها تجویز میشود افزایش وزن است. اگرچه برخی از افراد ممکن است در یک رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول را ببینند، اما این کاهش سریع وزن، چه وزن آب چه چربی بدن، می تواند منجر به افزایش موقتی و کوتاه مدت کلسترول LDL شود. چه مدت است که کاهش وزن شما با توقف رو به رو شده است؟ با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد.

نرسیدن به وضعیت کتوزیس: فرد در رژیم کتوژنیک باید تلاش کند تنها ۵ تا ۱۰ درصد از کالری روزانهاش از کربوهیدراتها تامین شود، این مقدار معادل ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز است. مصرف غذاهای فرآوری شده و فاقد مواد مغذی هر چند که به لحاظ داشتن کربوهیدرات اصول رژیم را نیز رعایت کنند موجب استپ وزن در رژیم کتوژنیک خواهد شد. در مقابل غذاهای کم کربوهیدرات و غنی از مواد مغذی به شما کمک میکنند ساعتها احساس سیری کنید و همچنین انسولین را پایین نگه دارید. دلیل اینکه دربارهی زمان صحبت کردیم این است که اگر هر روز روی ترازو میروید و تغییرات وزنی خود را نگاه کرده و احساس پیشرفت نمیکنید باید بدانید که در اشتباه هستید. اگر دچار هر یک بیماریهای یاد شده هستید ناامید نشوید چرا که با مدیریت و مصرف داروهای درست میتوانید روند رژیم و کاهش وزن خود را ادامه دهید. اگر دچار این حالت شوید بدن شما با سطح انرژی بسیار کم سازگار شده است. مکملهایی همچون روغن MCT یا کتونها میتواند بسیار کمک کننده باشد.