گیاهخواران باید به برخی از مشکلات سلامتی توجه کنند

در زندگی مدرن، افراد بیشتری می دانند که برای سلامتی خود، باید گوشت چرب و چرب کمتری مصرف کنند، اما بیشتر سبزیجات و میوه های تازه مصرف کنند. بنابراین، تعداد گیاهخواران بیشتر و بیشتر می شود که زنان بخش عمده آن را تشکیل می دهند. این گیاهخواران تمایل دارند روزانه بیش از نیاز واقعی خود سبزیجات مصرف کنند، اما به ندرت یا هرگز گوشت نمی خورند. در این زمینه کارشناسان تغذیه اشاره می کنند که برای سلامتی مفید نیست.

نمی توان انکار کرد که سبزیجات حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و همچنین فیبر رژیمی هستند. بنابراین مصرف مقدار مناسب سبزیجات می تواند باعث تقویت پریستالسیس مجرای روده و حرکات روده شود، ریزمغذی های لازم را در اختیار بدن انسان قرار دهد، نقش آنتی اکسیدان را ایفا کند و عملکرد طبیعی اندام های انسان را تضمین کند. با این حال، مصرف بیش از حد سبزیجات ممکن است آسیب هایی به بدن وارد کند.

اولا، بیشتر سبزیجات قلیایی هستند. برای بیمارانی که قبلاً از سنگ فسفات کلسیم رنج می‌برند، اگر در رژیم غذایی روزانه خود مقدار زیادی سبزیجات قلیایی مصرف کنند، ممکن است تشکیل سنگ‌ها را افزایش داده و دفع آن‌ها از بدن را سخت کند.

ثانیاً، برخی از سبزیجات حاوی مقدار زیادی اسید اگزالیک هستند که به راحتی با کلسیم موجود در مواد غذایی دیگر ترکیب می شود و اگزالات کلسیم را تشکیل می دهد و در نتیجه منجر به ایجاد جرم می شود. این یکی از دلایلی است که بسیاری از زنان گیاهخوار به راحتی از حساب دیفرانسیل رنج می برند. این گونه سبزیجات عبارتند از اسفناج، کلم، کرفس، گوجه فرنگی و غیره.

ثالثاً سبزیجاتی که حاوی مقدار زیادی فیبر خام هستند، هضم سختی دارند، مانند کرفس، شاخه های بامبو و غیره. بنابراین بیماران مبتلا به بیماری های گوارشی نباید زیاد از این نوع غذا استفاده کنند. علاوه بر این، آنها برای بیماران سیروز کبدی مناسب نیستند، در غیر این صورت به راحتی باعث خونریزی معده یا خونریزی واریس مری می شود که ممکن است بیماری را بسیار جدی تر کند.

رابعاً برای نوجوانانی که در مرحله رشد و نمو هستند، اگر سبزی زیاد مصرف کنند، مانع جذب کلسیم و روی در بدن می شود و در نتیجه رشد ذهنی و استخوانی کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد.

به منظور “کاهش وزن”، زنان بیشتر و بیشتر از تعداد زیادی سبزیجات استفاده می کنند، و خوردن هر گونه گوشت و ماهی را کاهش یا رد می کنند. با این حال، تعداد کمی از آنها متوجه می شوند که چنین عادتی نه تنها بر دریافت و جذب اسیدهای چرب ضروری و پروتئین با کیفیت بدن تأثیر می گذارد و در نتیجه باعث سوء تغذیه پروتئین می شود، بلکه از جذب مواد مغذی غنی مانند کلسیم، آهن و روی نیز جلوگیری می کند. از این رژیم های گوشتی در نتیجه زنان باید توجه ویژه ای به پرهیز از کم خونی ناشی از فقر آهن و کمبود کلسیم ناشی از مصرف زیاد غذاهای گیاهی داشته باشند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر