کوله پشتی – بهترین دوست ستون فقرات شما نیست

افسوس، سال تحصیلی جدید فرا رسیده است! در بالای لیست وسایل مدرسه هر کودک یک کوله پشتی جدید قرار دارد. در حالی که کوله پشتی ها از نظر سبک، رنگ و اندازه متفاوت هستند، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند: آنها برای سلامت ستون فقرات کودک شما مضر هستند. طبق مقاله ای در نسخه ۱۹۹۸ مجله علمی معتبر Spine، زمانی که یک جوان از دبیرستان فارغ التحصیل شده است، حداقل یک قسمت از کمردرد را تجربه کرده است که تا حدی به دلیل استفاده نادرست از کوله پشتی بوده است.

کودکان وزن زیادی را روی پشت خود حمل می کنند. در واقع یک کوله پشتی به راحتی می تواند تا ۲۰ پوند وزن داشته باشد. این نوع فشار بر پشت کودک در اوایل نوجوانی می تواند منجر به تحلیل رفتن زودرس ستون فقرات شود. اما چگونه کوله پشتی ها این همه آسیب می بینند؟ کوله پشتی باعث جابجایی وضعیتی می شود که ممکن است منجر به جابجایی در تراز ستون فقرات شود. به جابجایی مهره های ستون فقرات، سابلوکساسیون مهره (معروف به کمپلکس سابلوکساسیون مهره) می گویند. سابلوکساسیون مهره ها می تواند منجر به کمردرد و گردن، تنش عضلانی، عدم تعادل/عدم تقارن عضلانی، کاهش دامنه حرکتی و انحطاط اولیه و تغییرات آرتروز ستون فقرات شود.

وقتی کودکی با یک کوله پشتی که از یک شانه آویزان است (مثلا سمت راست) راه می رود، با خم شدن به سمت مخالف آن را جبران می کند. در نتیجه سایر نواحی بدن نیز عدم تعادل وزن را جبران می کنند. جبران بیشتر باعث می شود که عضلات در یک طرف بدن نسبت به طرف دیگر سخت تر کار کنند. این سناریو را در نظر بگیرید و آن را به صورت هفتگی، روزانه یا ماهانه تکرار کنید، و به راحتی می توانید ببینید که چگونه این وضعیت می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. به همین ترتیب، در حالی که کودک کوله پشتی خود را بسته است، از پهلو به او نگاه کنید. شما به سرعت متوجه خواهید شد که چگونه سر آنها به سمت جلو جابجا می شود، و باری دیگر برای جبران بار بیش از حدی که روی ستون فقرات آنها وارد می شود.

به عنوان کایروپراکتیک که بر اصلاح ساختاری ستون فقرات تمرکز می‌کنیم، اکنون شاهد شیوع بیشتر کودکان و بزرگسالان جوان با درد شدید گردن و کمر هستیم. چیزی که والدین اغلب متوجه نمی شوند این است که ستون فقرات کودک هنوز در مراحل رشد خود است. با توجه به اینکه ستون فقرات انسان در اواسط تا سالهای نوجوانی به مراتب پایدارتر می شود، به راحتی می توان درک کرد که چگونه فشار غیرضروری به ستون فقرات در دوران پیش از نوجوانی و نوجوانی می تواند یک اسکار دائمی به جای بگذارد (هیچ تفاوتی با باقی گذاشتن رد پا در سیمان مرطوب ). متأسفانه، آسیب به ستون فقرات در چنین سنین جوانی به احتمال زیاد منجر به درد ناتوان کننده و تغییرات اولیه آرتروز می شود که در سال های بعد آشکارتر خواهد شد.

بنابراین چگونه می توانیم از آسیب به ستون فقرات که ممکن است در اثر استفاده از کوله پشتی ایجاد شود جلوگیری کنیم؟ توصیه هایی مطابق با Backpack Safety America® شامل توصیه هایی برای خرید کوله پشتی و تکنیک های صحیح بلند کردن است:

۱. مطمئن شوید که کوله پشتی دارای تسمه است. یک بند کمربند زمانی که به دور کمر بسته می شود به عنوان وسیله ای برای ثبات عمل می کند.

۲. کوله پشتی باید دارای یک پایه ساختاری تقویت شده باشد. این امر از افتادگی غیرضروری که معمولاً در مدل‌های ارزان‌تر یافت می‌شود، جلوگیری می‌کند.

۳. زمانی که کودک آماده می‌شود کوله‌پشتی را ببندد، وقتی کوله‌پشتی را روی شانه‌های خود می‌برند، از او بخواهید که رو به روی آن باشد.

۴. سپس از آنها بخواهید تا زانوها خم شوند، چمباتمه بزنند و از پاهای خود (نه پشت خود) برای بلند کردن کوله پشتی خود استفاده کنند (همیشه با پاها را بلند کنید).

۵. از کودک بخواهید یکی یکی بازوی خود را زیر تسمه‌ها بلغزد و هر دو بند را به راحتی در اطراف شانه‌ها محکم کنید.

۶. در نهایت اطمینان حاصل کنید که تمام بندها به گونه ای تنظیم شده اند که کوله پشتی به بدنه چسبیده باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، کمپلکس سابلوکساسیون مهره ای (vsc) وضعیتی است که در آن ستون فقرات از تراز طبیعی خود خارج شده است. عواقب آن بسیار فراتر از درد گردن و کمر است. به هر کتاب آناتومی نگاه کنید، خواهید دید که مغز و نخاع (سیستم عصبی مرکزی) از طریق اعصابی که از ستون فقرات خارج می شوند، با هر سلول، بافت، غده و اندام بدن ارتباط برقرار می کنند. نیازی نیست که یک دانشمند موشکی باشید تا متوجه شوید که تغییرات در راستای ستون فقرات می تواند به راحتی در عملکرد بهینه سیستم عصبی اختلال ایجاد کند.

شرکت کوله پشتی مورد علاقه من Airpacks است. آنها شیک هستند و به دلیل بالشتک اضافی و جیب های هوا در تسمه ها و قسمت پایین کمر، روی ستون فقرات بسیار بهتر هستند و تنش و وزن را از روی ستون فقرات کاهش می دهند.

کایروپراکتیک‌هایی که بر اصلاح ساختاری ستون فقرات و کمپلکس سابلوکساسیون مهره‌ای (vsc) تمرکز می‌کنند، یک تکنیک کایروپراکتیک به نام بیومکانیک بالینی وضعیت بدن را انجام می‌دهند. CBP یک تکنیک اصلاحی است که بخشی از برنامه درسی استاندارد در هیچ کالج کایروپراکتیک در سراسر جهان نیست. پزشکان CBP خود را متعهد به انجام مطالعات تکمیلی گسترده در زمینه‌های بیومکانیک ستون فقرات و بیوفیزیک می‌دانند. CBP بیشتر از هر تکنیک کایروپراکتیک دیگری توسط تحقیقات مورد بررسی در مجلات علمی (پزشکی) پشتیبانی می شود.

هنگامی که والدین فرزندان خود را به بسیاری از روش‌های کایروپراکتیک می‌آورند، یک ارزیابی ساختاری بسیار کامل انجام می‌دهند. علاوه بر ارائه مراقبت‌های اصلاحی ساختاری، آنها با ارائه آموزش‌هایی که به خانواده‌ها کمک می‌کند تا عادات وضعیتی مناسبی را اجرا کنند که از آسیب بیشتر به ستون فقرات آن‌ها جلوگیری می‌کند و از توسعه کمپلکس سابلوکساسیون مهره‌ها جلوگیری می‌کند، پیشرفت بیشتری می‌کنند. در عمل ما بر این باوریم که بزرگترین هدیه ای که هر والدینی می تواند به فرزند خود بدهد، هدیه سلامتی است. از آنجایی که سلامت و تندرستی به عملکرد صحیح سیستم عصبی وابسته است، درک مزایای مراقبت های اصلاحی ساختاری کایروپراکتیک آسان است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر