کمردرد – شروعی سالم


مشکلات کمردرد

اگر تا به حال با یک کمردرد ناگهانی از خواب بیدار شده اید، یا چرخشی را تجربه کرده اید که عملاً ساعت ها شما را بی حرکت و عذاب آور کرده است، می دانید که چگونه این وضعیت می تواند باعث توقف ناگهانی زندگی شود. کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی است و در سال های اخیر باعث غیبت های زیادی شده است.

بسیاری از افراد ساعات کار خود را از دست می دهند و برای برخی افراد ممکن است غلبه بر مشکلات غیرممکن باشد. اگر چه ممکن است برای برخی ناخوشایند به نظر برسد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به کاهش احتمال ابتلا به انواع خاصی از آسیب ها کمک کنید. همچنین چندین نوع مختلف تمرین و درمانی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. اگر به خواندن این مقاله ادامه دهید، نکاتی برای مدیریت پیدا خواهید کرد درد پایین کمر همچنین درد را تا حد زیادی کاهش می دهد.

کمردرد چه تاثیری بر حرکت شما دارد؟

کمر شما و سلامت کمر شما می تواند بر حرکات شما تأثیر بگذارد به گونه ای که تا زمانی که آنها را تجربه نکنید هرگز فکر نمی کنید. این به این دلیل است که این قسمت از کمر شما بخش بزرگی از وزن شما را تحمل می کند و با اندام ها و بافت های پیچیده پر شده است.

همچنین قسمت حساسی از سیستم عصبی شما در پشت شما وجود دارد. ستون فقرات شما مانند یک بزرگراه فیبری است که دائما اطلاعات را بالا و پایین می فرستد. هر گونه آسیب در آن منطقه می تواند زندگی را تغییر دهد. اینکه بتوانید به درستی خم شوید و بپیچید بسیار مهم است، و ممکن است مجبور شوید خود را طوری آموزش دهید که در شرایط خاص مراقب باشید.

ستون فقرات شما دائما در حال انتقال اطلاعات به قسمت های مختلف بدن شماست

۱. علائم

اگرچه برخی از چیزها در مورد کمردرد به خودی خود قابل توضیح هستند، همیشه ایده خوبی است که با جزئیات بیشتر فکر کنید تا میزان مواردی که می‌توانند باعث درد شوند را محدود کنید. در اینجا برخی از علائم خاص وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

● درد عضلانی دارید

● دردهای تیراندازی ناگهانی دارید

● درد دارید که به پاهایتان سرایت می کند

● دردی دارید که با انجام هر نوع فعالیتی بدتر می شود

● دردی دارید که با خم شدن به عقب از بین می رود

اگر یکی یا همه این علائم را تجربه کردید، احتمالاً اطلاعات زیر در مورد شما صدق می کند.

۲. دلایل

کمردرد می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما شایع ترین عوامل در اینجا مورد بحث قرار خواهند گرفت. در بیشتر موارد، پزشک می‌تواند محل آسیب را ببیند و برای تعیین علت اصلی احتمالی از شما سؤال بپرسد. برخی از دلایل ممکن است:

شما یک عضله یا رباط را تحت فشار قرار می دهید.اگر حرکات ناگهانی و نامتعادل انجام دهید یا حرکات خاصی را تکرار کنید، ممکن است خود را در معرض آسیب قرار دهید. عدم تناسب اندام می تواند به دلیل فشار مداومی که بر روی بافت های شکننده ستون فقرات وارد می شود، ترمیم این نوع آسیب ها را دشوارتر کند. حرکت اشتباه می تواند احساسات بسیار ناخوشایندی را ایجاد کند که بدن شما را پاره کند.

آسیب به مهره های شما یا بافت نرم بین آنها. با بالا رفتن سن افراد، بافت های نرمی که اغلب به آنها دیسک گفته می شود، آسیب می بینند. وقتی این اتفاق می افتد، وزن بالای بدن شما می تواند به استخوان ها فشار وارد کند و باعث برخورد آنها با یکدیگر شود. بدیهی است که این چیزی است که بسیار دردناک خواهد بود، بنابراین مهم است که فوراً به آن نگاه کنید.

آرتروز. آرتریت یکی از شایع ترین علل کمردرد است. هنگامی که به حالت عادی باز می گردد، می تواند برخی از مسیرهای مورد نیاز برای بازگشت عملکردی سالم را کاهش دهد.

ناهنجاری های اسکلتی. انواع مختلفی از مشکلات رشد وجود دارد که می تواند بر ستون فقرات شما تأثیر بگذارد. اگر در ستون فقرات خود انحنا پیدا کنید، به راحتی می تواند باعث ایجاد درد مختل کننده زندگی شود.

پوکی استخوان. این می تواند باعث ایجاد ترک های ریز در ستون فقرات و شکستگی های خط مو شود که می تواند باعث درد شما شود.

۳. تشخیص

چه متوجه شده باشید که کمردرد دقیقاً از کجا نشأت می‌گیرد یا نه، مهم است که یک تشخیص درست از پزشک بگیرید. این می تواند به رد سایر علل بالقوه کمک کند و کار را برای مدیریت درد آغاز کند. آنها چند راه دارند که به آنها امکان می دهد محل آسیب شما را نیز پیدا کنند. تعداد کمی از آنها عبارتند از:

اشعه ایکس. این روش همیشه برای این نوع صدمات خوب بوده است، زیرا می تواند به پزشک اجازه دهد اسکلت شما را ببیند و اینکه آیا اخیراً آسیب دیده است یا خیر. این همچنین می تواند به آنها کمک کند تا مسائلی را پیدا کنند که ممکن است تا به حال از آنها آگاه نبوده باشید.

پزشکان می توانند ستون فقرات شما را با اشعه ایکس و سایر اسکن ها مشاهده کنند.

اسکن های ام آر آی. MRI می تواند به ایجاد تصویر دقیق تری از آنچه در داخل بدن شما می گذرد نسبت به اشعه ایکس کمک کند. آنها حتی می توانند به پایانه های عصبی و رگ های خونی شما نگاه کنند تا ببینند آیا مشکلات مربوط به آن قسمت های کوچک بدن شما است یا خیر.

الکترومیوگرافی (EMG). الکترومیوگرام (EMG) سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط اعصاب را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند نحوه تأثیرگذاری عضلات را ردیابی کند. این نوع آزمایش ها برای تشخیص انواع آسیب های ناشی از مشکلات عصبی مهم هستند. آنها همچنین می توانند زمان فشرده شدن دیسک ها را تشخیص دهند.

درمان های کمردرد

فقط به این دلیل که درد دارید به این معنی نیست که باید با آن زندگی کنید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید کمی تسکین پیدا کنید، و در برخی موارد ممکن است برای بهبودی کاملا ضروری باشد. پزشک شما ممکن است به شما کمک کند درمانی پیدا کنید که به تسکین کمردرد کمک می کند و برخی از مواردی که ممکن است پیشنهاد کند به شرح زیر است:

دارو

مواد مخدر داروهای نسبتا قوی ممکن است برای مدت کوتاهی مفید باشند. اگر برای شما مواد افیونی تجویز می شود، به دلیل ماهیت اعتیادآور دارو، تحت نظارت یک متخصص پزشکی خواهید بود.

تسکین درد بدون نسخه. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن از رایج ترین روش هایی هستند که افراد برای مقابله با این نوع دردها از آنها استفاده می کنند. اگرچه خطرات مرتبط با آن کمتر از خطرات مواد مخدر است، مصرف بیش از حد آن می تواند به طور جدی بر سلامت شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که دوزها را در مقادیر مجاز نگه دارید.

مسکن های موضعی درد کرم های کاهش دهنده درد دومین راه رایج برای کاهش کمردرد هستند. آنها با مالش مستقیم محل درد استفاده می شوند.

درمان های طبیعی

وضعیت بدن خود را بهبود بخشید

وضعیت بدنی بد یکی از دلایل اصلی کمردرد نیز می باشد. اگر برای مدت طولانی نادرست بنشینید، می توانید عضلات متصل به ستون فقرات خود را تحت فشار قرار دهید. اگر هر دو طرف را به درستی متعادل نکنید و خیلی سریع از جای خود بلند شوید، خطر زیادی وجود دارد که چیزی کشیده شود. هنگام مطالعه یا انجام هر نوع فعالیت متمرکز، راست بنشینید.

تمرین اولیه

تمرینات اصلی یکی از نادیده گرفته ترین بخش های سلامت کمر هستند. هنگامی که شما یک هسته قوی دارید، ماهیچه های شما چیزها را می پوشانند و محافظت می کنند. آنها همچنین به نگه داشتن اندام ها و بافت های شما در جای خود کمک می کنند تا کمتر در معرض آسیب، له شدن یا فشار بین استخوان ها قرار گیرند.

ماساژ بگیرید

ماساژ یک هنر باستانی است که به بهبود سلامت عضلات و گردش خون کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که یک ماساژ در هفته می تواند به میزان قابل توجهی درد بدن شما را کاهش دهد. حتی می توانید افرادی را بیابید که در اصلاح ناهنجاری های ستون فقرات از طریق دستکاری آموزش دیده اند. بسیاری از بیماران پس از جلسات دستکاری ستون فقرات افزایش تحرک را گزارش می دهند.

ماساژ می تواند کمردرد را کاهش دهد.

بهتر بخوابید

خواب نیز بخش مهمی از سلامت کمر شماست. یافتن یک موقعیت خواب مناسب که برای شما مفید باشد زمان می برد، اما خوابیدن به پهلو یکی از بهترین راه ها برای خوابیدن است. مراقب باشید که فشار هنگام خواب کجاست و مطمئن شوید که هر چیزی که باعث آن شده است را اصلاح کنید.

اگر تشخیص داده شده‌اید یا فکر می‌کنید ممکن است نوعی کمردرد به نام سیاتیک داشته باشید، در زیر بیاموزید که چگونه می‌توانید از شر آن درد خلاص شوید و دوباره زندگی بدون درد خود را شروع کنید.

چگونه به سرعت از شر درد سیاتیک خلاص شویم؟


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/