کتاب جدید خواستار جایگزینی دومینو با رژیم غذایی است

کری کسل، متخصص تغذیه و مربی معتبر زندگی، در کتاب جدید خود با عنوان «رژیم غذایی دومینو: چگونه از درون به بیرون درمان کنیم» دیدگاه جدیدی در مورد کاهش وزن به خوانندگان ارائه می دهد. این امر مستلزم دیدگاهی آگاهانه تر در مورد کاهش وزن و سلامت کلی است که کمتر بر کالری و رژیم غذایی متمرکز است و بیشتر بر تصویر بزرگ درمان خود در سطوح مختلف متمرکز است. به جای تسلیم شدن در برابر تأثیرات رژیم یویو که در آن چند پوند وزن کم می‌کنید، دوباره آن را اضافه می‌کنید و دوباره تلاش می‌کنید، کاسل توصیه می‌کند از فرمول رژیم غذایی دومینو استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند در بسیاری از زمینه‌های زندگی خود هماهنگ شوید. وقتی از همه این مناطق مراقبت شود، مانند یک اثر دومینو در جای خود قرار می گیرند.

همانطور که کری توضیح می دهد، دلیل اینکه رژیم گرفتن اغلب جواب نمی دهد این است که وقتی وزن را رها می کنیم، ضمیر ناخودآگاه ما ممکن است سعی کند دوباره آن را پیدا کند و در نتیجه رژیم یویو به پایداری اجتناب ناپذیر و موفقیت اندک منجر شود. با این حال، وقتی یویو را با دومینو عوض کنیم، بسیار موفق تر خواهیم بود. ما درمان را از درون به بیرون شروع می کنیم، موارد و تشخیص ها را برای سلامتی بهتر رها می کنیم. همانطور که کری به ما یادآوری می کند، در کمتر از ۱۲۰ روز، می توانیم در یک سطح سلولی بهینه بازسازی شویم. فرمول رژیم غذایی دومینو به شما این امکان را می دهد که آنچه را که برای ایجاد یک زندگی جدید و سالم تر برای شما آزار می دهد، آزاد کنید.

رژیم دومینو به شش بخش تقسیم می‌شود که هر کدام روی یک قطعه یا ناحیه خاصی از دومینو است که برای به دست آوردن و حفظ وزن مناسب بدن و حفظ سلامت باید تنظیم شود. دومینو افکار، احساسات و هورمون های ما را درگیر می کند. کری ما را از طریق کاوش در شش دومینو راهنمایی می کند و نتیجه نهایی این است که وقتی آنها را به درستی ردیف کنیم، به آزادی دست خواهیم یافت – نه فقط رهایی از پوندهای اضافی، بلکه آزادی از ناملایمات بسیاری که سایر بخش های زندگی ما را رنج می دهد.

رژیم دومینو بسیار بیشتر از یک کتاب در مورد رژیم است. در واقع، کاری به سرعت به مشکل اکثر رژیم‌ها اشاره می‌کند. به عنوان یک متخصص تغذیه، او می‌داند که معقول است که محدوده‌ای برای دریافت کالری بر اساس روزهای فعال در مقابل روزهای غیرفعال با رویکرد کالری ثابت پیشنهاد کند. به هر حال، همانطور که او اشاره کرد، ما در دنیای ایستا زندگی نمی کنیم. علاوه بر این، باید آنچه را که ترازو حمام به ما می‌گوید، دوباره تفسیر کنیم. کری می‌گوید به طور کلی، رژیم‌های محدودکننده برای بهبودی واقعی اثر معکوس دارند و «زمان آن رسیده که ذهنیت خود را در مورد رژیم غذایی خود از دست بدهید و به فکر درمان باشید».

یکی از راه‌های اصلی بهبودی این است که چرا غذا می‌خوریم. اگر به دلیل گرسنگی غذا نمی خوریم، احتمالاً درگیر غذا خوردن احساسی هستیم. ما باید شکست ها، گناه، هرج و مرج، و احساسات ماندگاری را که الگوهای غذا خوردن عاطفی ما را شکل می دهند، بررسی کنیم. ما همچنین باید احساس خود را نسبت به بدن خود تغییر دهیم. تحقیقات نشان می دهد که ۸۰ درصد زنان و تقریباً بسیاری از مردان از بدن خود ناراضی هستند. کری از ما می خواهد که با تغییر افکارمان رابطه خود را با بدنمان تغییر دهیم. او جملات تاکیدی مثبتی را در سراسر کتاب ارائه می‌کند که می‌توانیم از آن‌ها برای قدردانی از تمام کارهایی که بدنمان برای ما انجام می‌دهد استفاده کنیم و در عین حال ذهن را از جایی که همه چیز شروع می‌شود بالا ببریم.

من از برخی از راه هایی که می توانیم به کاهش وزن دست یابیم که کری واقعاً نشان می دهد شگفت زده شده ام. یک مثال بحث او در مورد اهمیت تنفس است. او می‌گوید: «با ترکیبی از تنفس عمیق (برای دریافت اکسیژن بیشتر و خروج CO2) و خواب مناسب، کاهش وزن می‌تواند در رویاهای شما اتفاق بیفتد. او همچنین توصیه می کند نگاهی به نحوه و مکان غذا خوردنمان بیندازیم. بسیاری از ما در حین تماشای اخبار غذا می خوریم، که معمولاً یک خبر بد در مقابل «جویدن خوب» است. این باعث ایجاد یک محیط غذایی پر استرس می شود و استرس باعث افزایش وزن می شود. با گام‌های عملی که با مثال‌هایی مانند «قدرت مکث قبل از غذا خوردن» شما را در کتاب راهنمایی می‌کند، «استراحت، هضم» خواهید کرد و دوباره از غذا لذت خواهید برد.

ما همچنین باید دلایل روانشناختی پشت انتخاب غذایی خود را در نظر بگیریم. ما در جامعه‌ای با فراوانی زندگی می‌کنیم، اما فقط یکی دو نسل پیش، اینطور نبود. پدربزرگ و مادربزرگ ما در دوران رکود بزرگ و جیره بندی غذا در جنگ جهانی دوم زندگی می کردند. آنها همیشه به اندازه کافی برای خوردن نداشتند، و این باعث شد که به راحتی تسلیم استراتژی های بازاریابی شوند که به آنها یاد می داد دو تا را به قیمت یکی بخرند، اساساً غذا ذخیره کنند و این رفتارها را به ما منتقل کنند. ما باید خود را با عصر مدرن تطبیق دهیم و این باورها را کنار بگذاریم که باید همه چیز را در بشقاب خود بخوریم یا در زمان فروش آن را ذخیره کنیم زیرا ممکن است بعداً به اندازه کافی نباشد. شاید دیدگاه مورد علاقه من در کل کتاب زمانی بود که کری گفت باید بازیگری را کنار بگذاریم، زیرا هر وعده غذایی «شام آخر» است. وقت آن است که از کمبود فکر خلاص شوید و فراوانی و بدون گناه را در آغوش بگیرید!

موضوع دیگری که من هرگز به آن توجه نکرده ام، تأثیرات یائسگی و «یائسگی» بر عادات غذایی ما است. کری پیشنهاد می کند که خودمان را دوباره آموزش دهیم تا این دوره را به عنوان یک بحران میانسالی در نظر نگیریم، بلکه به عنوان یک بیداری میانسالی فکر کنیم. او می‌گوید که بیدار نشدن در میانسالی غیرطبیعی است، بنابراین باید این زمان را جشن بگیریم، نه اینکه فقط از آن سر در بیاوریم.

عوامل دیگری که بر وزن ما تأثیر می گذارد عبارتند از: کینه توزی. همانطور که کری می گوید، “بخشش مانند یک سبزی است – دوست داشته باشید یا نخواهید، برای شما خوب است.” علاوه بر این، ما ممکن است از وزنی که می خواهیم بترسیم – به طور خلاصه، از موفقیت می ترسیم. ما سناریوهای ترسناکی ایجاد می کنیم مانند اینکه فکر می کنیم اگر به یک برنامه بهداشتی پایبند باشیم، دیگر هرگز به تفریح ​​نخواهیم پرداخت، و اگر وزن کم کنیم مجبوریم یکسری پولی را که نداریم برای لباس های جدید خرج کنیم. کری توضیح می دهد که ما هنوز هم می توانیم خوش بگذرانیم. ما فقط به کمی اعتدال نیاز داریم: “این همه یا هیچ نیست. درباره کریسمس نیست. یک ماه در مورد کریسمس است، برای یک فصل کمپینگ و برای زندگی جمعه است.”

اینها تنها چند نمونه از رژیم دومینو هستند. کری به سبکی واقع گرایانه، صادقانه، سرگرم کننده و روشنگر می نویسد، همراه با بازتاب ها، تاکیدات و نقل قول های فوق العاده ای که به شما انگیزه می دهد تا تغییرات لازم را برای تجربه شادی کامل از احساس سلامت ذهنی و جسمی ایجاد کنید. امیدوارم این کتاب را بخوانید و دومینوهای خود را پشت سر هم بگیرید تا به نتایجی که دوست دارید برسید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر