کاهش وزن پایدار – آیا کیک شما را خوشحال می کند؟ چرا رژیم های غذایی شما را برای همیشه شاد یا لاغر نمی کند؟

اگر خوردن کیک باعث خوشحالی شما می شود، پس دستورالعملی برای جلوگیری از خوردن کیک توسط هرکسی معادل این است که از شما بخواهد شاد بودن را رها کنید. این برای هیچ کس چندان سرگرم کننده به نظر نمی رسد، و به طور خلاصه توضیح می دهد که چرا رژیم گرفتن و کاهش وزن برای مردم سخت است. دستورالعملی برای حرکت بدون اینکه هیچ چیزی باعث ایجاد شبکه ای از پاسخ های ناسازگار با نتیجه مثبتی شود که شخص برای رسیدن به آن تصمیم گرفته است. ناخودآگاه این یک دستورالعمل اساسی برای رفتن به حالت اضطراری است، و این به این معنی است که هر کاری را انجام دهید تا هر چیزی را که می‌خواهید متوقف کنید، نگه دارید. تا زمانی که مفاهیمی را که به غذا نسبت داده اید که باعث ایجاد اضافه وزن می شوند، باز نکنید، فقط اراده و اراده است که به شما نتیجه خوبی می دهد. نتیجه فقط تا زمانی که قدرت اراده باقی می ماند. غذا و نوشیدنی برای همه شبکه ای از واکنش های احساسی دارد. تنها با درک اینکه چرا می خورید، چه زمانی می خورید و چه می خورید است که می توانید برای همیشه بر مشکلات وزن غلبه کنید.

“چرا می خوری؟” اخیراً از بخشی از مشتریانم پرسیدم. همه آنها نسبتاً بی حوصله به من نگاه کردند، و مطمئنم که برای یک دقیقه فکر کردم کاملاً دیوانه هستم. بعد از اینکه به آنها اطمینان دادند که من عصبانی نیستم، اکثر آنها پاسخی را در امتداد این جمله ارائه کردند که “چون اگر این کار را نکنم میمیرم”. نکته عادلانه! چرا می خوریم؟ ما غذا می خوریم تا زنده بمانیم، زیرا غذا سوختی برای حفظ سلامت بدن، تامین انرژی و تمرکز برای زنده ماندن است. بنابراین غذا سوخت است، هر چیز دیگری معنایی است که ما به آن غذا داده ایم.

این از کجا آمده؟

بین سنین ۰ تا ۱۲ سالگی مغز مانند یک اسفنج است و اطلاعاتی را که به ما ارائه می شود جذب می کند. این ممکن است بر اساس اعمال و گفتار اطرافیانمان باشد. خانواده، دوستان، بازدیدکنندگان، تلویزیون، همه تأثیرات اولیه ما بخشی از معانی هستند که ما پیرامون چیزها می سازیم. نمونه ای از این شکلات است. برای بسیاری از شکلات به عنوان یک سیستم پاداش استفاده شده است. “اگر سبزیجات خود را می خورید، می توانید بعد از آن مقداری شکلات بخورید”. اینها ذهن را خیلی زود برنامه ریزی می کنند تا شکلات را در بخش پاداش ضمیر ناخودآگاه فهرست کند. بعداً در زندگی، زمانی که آن فرد احساس می‌کند به پاداشی نیاز دارد یا فاقد آن است، ناخودآگاه دستور مصرف شکلات را باز می‌گرداند. بدون شکلات، بدون پاداش و بدون انتشار مواد شیمیایی شاد که برای این عامل احساس خوب ضروری هستند. پرداخت بزرگ. اگر والدین به بچه‌هایشان جایزه می‌دادند «اگر شکلاتت را تمام کنی، پس می‌توانی هویج بخوری»، می‌بینیم که مردم وقتی می‌خواهند به خودشان پاداش بدهند، هویج می‌خواهند. مهم است که به یاد داشته باشید که رفتار ما شبکه ای از عادات است که همه آنها را می توان در یک لحظه تغییر داد و جایگزین کرد.

چگونه آن را تغییر دهم؟

یک جایزه جایگزین انتخاب کنید، احساس خوبی داشته باشید و با آن یک عادت جدید ایجاد کنید

صادق باش – غذاهای خاص چه احساساتی را برای شما ایجاد می کنند؟ آنها را فهرست کنید و سعی کنید به خاطر بیاورید که اولین بار چه زمانی آنها را داشتید و چه معنایی برای شما دارند. به جای آن چه عادت های جدیدی می توانید ایجاد کنید تا احساس شادی کنید، به خودتان پاداش دهید، خود را شاد کنید، خوش بگذرانید و با دیگران احساس راحتی کنید.

هنگام غذا خوردن روی غذا خوردن تمرکز کنید – بدون هیچ مزاحمتی غذا بخورید. وقتی غذا می خورید به آرامی بنشینید و روی چیزی که می خورید تمرکز کنید

غذای خود را بجوید – فقط با آهسته غذا خوردن می توانید وزن کم کنید. به طور متوسط ​​هر لقمه را ۱۵ بار بجوید و به معده خود فرصت دهید تا ورود غذا را ثبت کند.

دست از خوردن بردارید – یاد بگیرید که به بدن خود گوش دهید و بدنتان پر شده است و سپس غذا خوردن را متوقف کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر