چگونه با کمبود مواد معدنی در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله مبارزه کنیم؟

نگرانی اصلی والدین شاغل، به ویژه مادران، این است که آیا او در سنین پیش از نوجوانی بزرگ شده است یا نوجوانی که غذای سالم می خورد یا خیر. مادران شاغل اغلب این گناه را تحمل می کنند.

در حالی که تمام تلاش ها برای اطمینان از ایجاد عادات غذایی سالم در کودک انجام می شود، چیزی که والدین تمایل دارند فراموش کنند این است که کودکان از طریق تقلید یاد می گیرند. آنها چیزهایی را که در اطراف خود می بینند انجام می دهند و می گویند.

بنابراین، اگر شما سالم غذا نمی خورید، فرزندتان به طور جادویی شروع به خوردن نمی کند. هیچ جادویی در کار نیست. الان مشکل رو دیدی؟ من مطمئن هستم که شما انجام دادید. بیایید قدم به قدم پیش برویم.

ناحیه مشکل: مشکل را شناسایی کنید!

ترکیب خانواده هسته ای، والدین شاغل، فرزندان بزرگ شده توسط پرستار بچه ها – همه این مشکل را تشدید می کنند.

دلایل: زیاد! از سن کودک گرفته تا پرستار بچه هایی که زیاد اهمیت نمی دهند.

تقویم: نوجوانان در حال رشد این را فرصتی برای لذت بردن از غذاهایی می دانند که سرشار از همه چیز هستند – از نمک و شکر گرفته تا روغن.

راه حل: راهی سالم برای غذاهای خوشمزه و مقوی!

در اینجا کار خوب برای متعادل کردن تغذیه و اشتها لازم است. از آنجایی که یک رژیم غذایی ناسالم می تواند منجر به کمبودهای مختلف در رشد کودکان شود، در اینجا به طور خاص در مورد کمبود مواد معدنی در کودکان صحبت خواهیم کرد.

کمبود مواد معدنی در کودکان در حال رشد به خصوص در این سن شایع است.

چرا؟

گزینه های غذایی ناسالم …

اما قبل از بررسی کمبودها، بیایید بیشتر در مورد مواد معدنی و چرایی اهمیت آنها برای سلامت کلی ما مطالعه کنیم.

فلزات – تعریف و اهمیت!

فلزطبق تعریف مؤسسه ملی بهداشت، دفتر مکمل های غذایی، آنها عناصر روی زمین و در غذای ما هستند که بدن ما برای رشد و عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد.

بیایید نگاهی به مواد معدنی بیاندازیم که در درجه اول مسئول سلامت کلی کودک شما هستند.

مواد معدنی عبارتند از – آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، کلرید، منیزیم، روی، ید، کروم، فلوراید، منگنز و غیره..

چه غذاهایی سرشار از مواد معدنی هستند؟ در حالی که مواد معدنی و عناصر کمیاب در بسیاری از غذاها یافت می شوند – مواد معدنی عمدتاً در این غذاها یافت می شوند.

  • گوشت

  • ماهی

  • غلات

  • شیر و لبنیات

  • میوه ها و سبزیجات

  • آجیل

به اندازه کافی جالب توجه است که کمبود مواد معدنی تنها به دلیل عادات غذایی ناسالم نیست. یکی دیگر از دلایل اصلی کمبود مواد معدنی در کودکان در حال رشد این است که اکثر خانواده ها یا گیاهخوار هستند یا وگان. در حالی که گیاهخواری یا وگان بودن از جهاتی چیز خوبی است، اما می تواند به کمبودهایی نیز منجر شود.

اما چرا مواد معدنی برای رشد ما مهم هستند؟ مواد معدنی سه عملکرد اساسی در بدن ما دارند:

  1. مواد معدنی به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند.

  2. مواد معدنی همچنین به تبدیل غذایی که می خورید به انرژی کمک می کنند.

  3. آخرین اما نه کم اهمیت، مواد معدنی مایعات بدن را در داخل و خارج سلول ها کنترل می کنند.

ما یاد گرفتیم که مواد معدنی چیست و اهمیت آنها چیست، حالا بیایید بفهمیم کمبود مواد معدنی چیست و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

قبل از اینکه جلوتر برویم، درک این نکته مهم است که هر گونه کمبود مواد معدنی یا ویتامین ها در یک دوره زمانی رخ می دهد. علت ممکن است – برخی از دلایل رایج عبارتند از – مشکل در جذب مواد معدنی از غذایی که می خورید، کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی، و افزایش نیاز به این ماده معدنی.

چطور توانستی کمبود مواد معدنی را تعیین کنید در فرزندان شما؟

برخی از مشکلات رایج سلامتی ناشی از کمبود مواد معدنی عبارتند از – خستگی شدید یا خستگی. ایمنی پایین و استخوان های ضعیف.

وقتی فرزندتان با شکایت از خستگی بزرگ شد، آن را بهانه ای برای بیرون نرفتن برای بازی نادیده نگیرید. ممکن است کمبود مواد معدنی در بازی وجود داشته باشد.

همچنین درک این نکته مهم است که کمبود مواد معدنی به پنج دسته اصلی تقسیم می شود و هر دسته علائمی دارد که به پزشک کمک می کند کمبود مواد معدنی صحیح را تعیین کند. دسته بندی ها شامل –

  1. کلسیم

  2. پتاسیم

  3. اهن

  4. منیزیم

  5. فلز روی

در حالی که علائم ممکن است بسته به کمبود یک ماده معدنی خاص متفاوت باشد، شدت علائم نیز بسته به میزان کمبود متفاوت است. برخی از علائم رایج کمبود مواد معدنی عبارتند از:

  1. نفخ یا بیشتر به عنوان درد شکم یا یبوست شناخته می شود

  2. همچنین ممکن است اسهال یا حرکت شل را تجربه کنید

  3. ضعف ایمنی یکی دیگر از علائم رایج کمبود مواد معدنی است

  4. بی اشتهایی را نباید ساده انگاشت، زیرا این یکی از علائم رایج هر نوع کمبود مواد معدنی است.

  5. گرفتگی عضلات، بی حسی یا گزگز در اندام ها از دیگر علائم رایج کمبود مواد معدنی است.

علائم دیگر شامل ضعف، خستگی، حالت تهوع و استفراغ و همچنین تمرکز ضعیف است.

با مکمل کردن رژیم غذایی ناسالم او با یک رژیم غذایی سالم با کمبود مواد معدنی در کودک در حال رشد خود مبارزه کنید.

  1. به جای نوشابه یا کولا، به آنها آب میوه ها – سبزیجات و میوه ها – بدهید که به راحتی آماده می شوند، سالم و خوشمزه هستند.

  2. به‌جای آب‌میوه‌های کنسرو شده، میوه‌های تازه بدهید یا می‌توانید بستنی‌هایی را با میوه‌های تازه درست کنید – بچه‌ها صرف نظر از سن آنها را دوست دارند.

  3. سبزیجات دارای برگ سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید – سبزیجات سبز نخورید – همه سبزیجات را بپزید و در خمیر ورز دهید و پارانتا یا حتی روتیس درست کنید.

  4. آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. می توانید آجیل ها را خرد کرده و در اسموتی های خود استفاده کنید.

  5. از جو و گندم شکسته فرنی درست کنید و با آجیل و خشکبار وزن کنید.

  6. با جایگزین کردن آن با عسل یا دمنوش در مقادیر محدود، مصرف قند خود را کاهش دهید.

با این چند مرحله، می توانید از کمبود مواد معدنی در کودک در حال رشد خود جلوگیری کنید، با این حال، اگر علائم شدید هستند، برای راهنمایی آگاهانه به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر