چه نوع پروتئینی باید بخورید؟

پروتئین یک ماده مغذی مهم برای بدن استاکثر مردم پروتئین را از طریق لبنیات و فرآورده های گوشتی مصرف می کنند و اگرچه منابع خوبی هستند، اما عوارض جانبی خاصی مانند افزایش وزن، سطح کلسترول و گرمای بدن در طول تابستان دارند. بدن شما برای حفظ و ترمیم بافت ها به پروتئین نیاز دارد، در این میان کودکان برای رشد به پروتئین نیاز دارند، پروتئین برای حفظ و ترمیم بافت های بدن ضروری است و همچنین ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند و انواع غذاها غذاهای پروتئینی مانند عدس را تامین می کنند. یک انتخاب خوب برای گیاهخواران و گیاهخواران مطالعات نشان می دهد که خوردن پروتئین می تواند به کاهش وزن و چربی شکم و افزایش توده عضلانی و قدرت کمک کند. مردان، با این حال، بسیاری از کارشناسان سلامت و تناسب اندام بر این باورند که برای کار بهینه باید به سادگی بیشتر غذا بخورید.
عکس
چه غذاهایی سرشار از پروتئین هستند؟غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از تخم مرغ، گوشت و پنیر. این نوع غذاها کربوهیدرات ندارند. با این حال، برخی از غذاها حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند، مانند لوبیا، مغزها، دانه ها، کره بادام زمینی، کره بادام، هر نوع کره آجیل و شیر. این نوع غذاها حاوی کربوهیدرات و پروتئین هستند. گوشت پخته نیز حاوی کربوهیدرات و پروتئین است.
عکس
چه نوع پروتئینی باید بخورید؟شما باید بیشتر انتخاب کنید مانند سینه بوقلمون یا مرغ بدون پوست، تخم مرغ، هفت زرده در هفته مجاز است. ماهی یا صدف سرخ نشده، آجیل و کره آجیل، گوشت گاو بدون چربی مانند فیله یا فیله، گوشت چرخ کرده بدون چربی ۹۰ درصد یا بالاتر، پنیر کم چرب، بوقلمون، بیکن یا سوسیس و دانه های سویا.
از چه نوع گوشتی باید اجتناب کرد؟یک غذای پروتئینی اگر به صورت سرخ شده مصرف شود، سالم نیست. بال یا پای مرغ یا بوقلمون با پوست، ماهی یا صدف سرخ شده، پنیر پر چرب، همبرگر ۸۵ درصد بدون چربی یا کمتر، سالامی، بولونیا، پپرونی، بیکن، سوسیس و دنده. چند درصد پروتئین می خورید؟ متوجه خواهید شد که در هماهنگی با بشقاب، چند چهارم یا یک چهارم بشقاب باید مملو از پروتئین بدون چربی باشد.
پروتئین چگونه بر قند خون تأثیر می گذارد؟می بینید که پروتئین تاثیر زیادی روی قند خون ندارد. با این حال، خوردن مقدار زیادی، مانند گوشت های چرب یا گوشت سرخ شده، ممکن است قند خون را دیرتر افزایش دهد، اما پروتئین معمولا قند خون را زیاد افزایش نمی دهد. برای اجتناب از دوز انسولین، پروتئین نباید به عنوان یک وعده غذایی یا میان وعده مصرف شود. خوردن مقادیر زیاد گوشت، تخم مرغ و پنیر می تواند منجر به افزایش وزن شود و برای قلب شما مفید نیست.
عکس
برخی از سبزیجات سرشار از پروتئین:
لوبیا:در منوی رژیم غذایی تابستانی همه گنجانده شده است، منبعی غنی از پروتئین و فیبر است و به کاهش کلسترول و گرمای بدن کمک می کند.کوینو، این غلات فوق العاده محبوب ترین غذای گیاهی غنی از پروتئین است. حاوی ۹ اسید آمینه ضروری است و باید به منوی غذاهای سالم تابستانی اضافه شود.کلم بروکلی اویک رژیم گیاهخواری با پروتئین بالا در تابستان. گل کلم، ذرت شیرین، اسفناج ونخود فرنگینخود فرنگی منبع بالایی از پروتئین و فیبر غذایی است که به رنگ زرد و سبز یافت می شود. همچنین به کاهش سطح کلسترول و دمای بدن کمک می کند. شیر سویا از آسیاب کردن و جوشاندن دانه های سویا با آب تولید می شود زیرا به طور طبیعی حاوی سطوح بالایی از پروتئین و فیبر است و به عملکرد بدن شما در سطح مطلوب کمک می کند.
عکس
یک وعده شیک پروتئینیحدود ۲۱ گرم پروتئین به شما می دهد که عالی است. این به این دلیل است که اگر مبتدی هستید یا مدتی است که ورزش کرده اید، بدن شما به راحتی می تواند ۲۱ گرم پروتئین را در یک وعده جذب کند. علاوه بر این، یک وعده شیک پروتئینی که شامل موز و شیر یا هر میوه دلخواه شما باشد سرشار از پروتئین است و کمی بیش از ۴۰ گرم کربوهیدرات دارد که کربوهیدرات ها و پروتئین ها را نزدیک به ۲:۱ می کند، این نسبت برای عضله سازی و همچنین برای کاهش وزن مفید است. افرادی که سفیده تخم مرغ خام را به نوشیدنی پروتئینی اضافه می کنند تا محتوای پروتئین را افزایش دهند. تخم مرغ خام حاوی باکتری به نام سالمونلا است. ممکن است باعث مسمومیت غذایی شود که منجر به کم آبی و اسهال شود. بنابراین اگر می خواهید پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید، می توانید ۲ تا ۳ عدد سفیده تخم مرغ آب پز شده را با آن مصرف کنید.
کره بادام زمینی خانگی.اگر کره بادام زمینی که منبع بسیار خوبی از پروتئین است ندارید، می توانید از یک مشت بادام زمینی بدون نمک بو داده، بادام، بادام هندی یا هر مغز دیگری استفاده کنید و به شیک پروتئینی خود اضافه کنید و نوش جان کنید.




رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/