چرا مهم است که برنج، روغن و شکر را در رژیم غذایی خود بگنجانید؟

چه کسی می تواند در برابر بوی قیمه خالصی که روی برنج داغ ریخته شده و با پاشیدن پودر قند ارگانیک دال می شود مقاومت کند؟ امروزه تحقیقات با پشتوانه اظهارات علمی مردم را بدون هیچ گناهی به سمت رژیم غذایی مادربزرگ های ما هدایت می کند. با شکستن افسانه ها و باورهای غلط در مورد عادات غذایی سالم و ناسالم، سیستم “Satvik” در هند باستان مورد تحسین قرار می گیرد. برنج، روغن و شکر ارگانیک قبلاً به عنوان “غذاهای چرب” در نظر گرفته می شدند و ثابت شده است که آنها انرژی ما را تامین می کنند. آنها به تنظیم متابولیسم، کاهش سرعت پیری کمک می کنند و اکنون در رژیم غذایی روزانه شما ضروری هستند.

برنج، اوریزا ساتیوا نوعی علف است که بسیاری از مواد معدنی ضروری، ویتامین B، سدیم، روی و غیره را تامین می کند. این غلات بدون گلوتن که پر از فیبر است، منبع اسیدهای چرب حیاتی است. برنج قهوه ای از نظر مواد مغذی غنی تر است زیرا فقط لایه های بیرونی یا پوسته آن جدا می شود. این به حفظ وزن سالم بدن کمک می کند.

برنج مملو از فنل است که مملو از آنتی اکسیدان های قوی است که در طول هضم ترشح می شود. یک فنجان برنج در روز فواید تغذیه ای و سلامتی زیادی دارد. برخی از آنها در زیر آورده شده است:

• کلسترول را کاهش می دهد

· از بیماری قلبی جلوگیری می کند

عملکرد کلسیم را برای تنظیم هماهنگی عضلات متعادل می کند

• سندرم متابولیک را کاهش می دهد

میگرن و سردرد را کاهش می دهد

دفعات حملات آسم را کاهش می دهد

خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد

این محصول غلات بخشی از بسیاری از غذاهای فرهنگی است و غذای اصلی در سراسر جهان است.

Ghee یا “gow gritha” در سانسکریت، به این معنی که قیمه از شیر گاو باید در وعده های غذایی روزانه فرد گنجانده شود. ترجیحاً روغن گاو خالص را روی برنج، دال و روتی بریزید تا مواد مغذی کاملی برای شما فراهم شود. قیمه تهیه شده از شیر گاو که از علف و سبزیجات ارگانیک تغذیه می شود مفیدترین است. چربی ها انرژی فوری بدن را تامین می کنند و برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری هستند.

۱ گرم چربی تقریباً ۹ کالری دارد که تقریباً دو برابر کربوهیدرات ها یا پروتئین ها انرژی دارد.

از این رو، حدود ۲ قاشق غذاخوری گیلاس در روز تمام فواید تغذیه ای این غذای فوق العاده را به شما می دهد. یکی از چربی‌هایی که اشتباه گرفته شده است، گیلاس یک ماده تسکین‌دهنده است که نه تنها به پوست درخشندگی می‌دهد، بلکه فواید دیگری نیز دارد که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

جذب ویتامین های ضروری را تسهیل می کند

به تشکیل بافت اسفنجی کمک می کند که مفاصل ما را محافظت می کند

مواد زائد بافت بدن را حل کرده و سموم را دفع می کند

اثر درمانی بر روی سیستم غذایی دارد

زخم معده یا ورم معده را تسکین می دهد

حاوی اسید لینولئیک است که با رسوبات چربی مبارزه می کند

حافظه را افزایش می دهد

۱ قاشق چای خوری گیلاس مخلوط با آب داغ که هنگام خواب مصرف شود بهترین ملین شناخته شده است. با شهرت یافتن گیلاس در غرب، ما هندی ها باید به مصرف این غذای اصلی به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود ادامه دهیم.

شکر ارگانیک شکر تصفیه نشده ای است که از نیشکر خام تهیه می شود و به دلیل اینکه کمتر فرآوری شده است، مواد مغذی بیشتری دارد. سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها است و شکر ارگانیک یا شکر خام باید به مقدار متوسط ​​در رژیم غذایی گنجانده شود. بهتر از شکر سفید تصفیه شده، مقادیر کم قند ارگانیک در رژیم غذایی شما انرژی شما را افزایش می دهد.

خوردن برنج، روغن زیتون و مقادیر متوسط ​​قند به عنوان بخشی از رژیم غذایی، بدن شما را سالم نگه می دارد، ذهن شما را هوشیار نگه می دارد و تمام اندام های شما را به طور پیوسته کار می کند. این غذاها خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهند و شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این غذاهای سنتی علاوه بر رفع هوس گرسنگی، فواید زیادی برای بدن ما دارند و بنابراین باید در رژیم غذایی روزانه ما گنجانده شوند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر