هر آنچه باید در مورد عادات خواب سالم بدانید

خواب یک فرآیند منحصر به فرد است. حتی با وجود تمام این تحقیقات، دانشمندان امروزه نمی توانند به درستی بگویند که چرا موجودات زنده می خوابند یا چه چیزی باعث خوابیدن می شود. آیورودا تاکید زیادی بر خواب دارد و دستورالعمل هایی برای عادات خواب سالم به شما می دهد.

کیفیت و کمیت خواب نیز به همان اندازه مهم است. انتخاب ساعات خواب شما نیز مهم است.

چقدر به خواب نیاز دارید

یک فرد بالغ سالم به ۶-۷ ساعت خواب نیاز دارد. داشتن یک الگوی خواب ثابت نیز مهم است. کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری می توانند بیش از هفت ساعت بخوابند.

کی میخوابی

خوابیدن زیر ماه برای سلامتی مفید است در حالی که خوابیدن زیر آفتاب مضر است. بدون خواب فقط در طول شب. افرادی که از فعالیت بدنی، رابطه جنسی، بیماری ها و غیره خسته شده اند، می توانند در طول روز نیز بخوابند. بهترین زمان برای خواب بین ۱۰:۳۰ شب تا ۵:۳۰ صبح است.

بیشتر در مورد خواب در طول روز

خوابیدن در طول روز برای افراد سالم مضر است، در حالی که برای افرادی که از رابطه جنسی، فعالیت بدنی، صحبت کردن، سفر طولانی، نوشیدن مشروبات الکلی، عصبانیت، ترس، غم و … خسته شده اند توصیه می شود. افراد مبتلا به اسهال، افراد مسن، کودکان، افراد ضعیف. افرادی که تشنه، گرسنه، درد دارند و غیره می توانند در طول روز بخوابند.

خوابیدن در طول روز در مکانی ناسالم برای افراد چاق؛ افرادی که روزانه غذاهای چرب می خورند؛ افرادی که از سموم رنج می برند. و کسانی که بیماری گلو دارند.

بی قراری یا بی خوابی

دمای بالای اتمسفر، افزایش سن، بیماری ها، اختلالات روانی و … باعث بی خوابی می شود. می تواند باعث سایر مشکلات سلامتی مانند خستگی شود.

برای یک خواب خوب

استفاده از روغن نارگیل یا کنجد به کل سر و بدن قبل از دوش گرفتن برای بهبود خواب مفید است. قبل از خواب کف پاهای خود را با روغن کنجد ماساژ دهید – می تواند خواب را تقویت کند و سردرد را درمان کند.

در مورد مصرف قرص های خواب آور

آیورودا هرگز استفاده از قرص های خواب را توصیه نمی کند. به جای قرص های خواب آور، می توانید یوگا، مدیتیشن، سفر به مکان های ساکت و تکنیک هایی را امتحان کنید تا ذهن خود را تحت کنترل درآورید.

پیروی از یک سبک زندگی متعادل می تواند به شما کمک کند ساعات خواب منظمی داشته باشید. استرس باعث بی خوابی می شود که منجر به چندین مشکل دیگر می شود. بنابراین، خواب خوب برای سلامت ذهن و بدن مهم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر