نکات تخصصی کاهش وزن برای زنان بالای ۴۰ سال

مشتریان بالای ۴۰ سال من دائماً به من می گویند که نمی توانند تمام اتفاقاتی که در بدنشان می گذرد را باور کنند و هیچ کس به آنها هشدار نداده است. اولین شکایت افزایش وزن است که زمانی رخ می دهد که در طول سال ها هیچ چیز زیادی در رژیم غذایی یا برنامه ورزشی آنها تغییر نکرده است، اما به طور ناگهانی وزن اضافه می کنند و به نظر می رسد بیشتر در قسمت میانی ظاهر می شود.

دو دلیل اصلی برای اضافه وزن زنان بالای ۴۰ سال وجود دارد:

۱. کاهش سرعت متابولیسم.

۲. هورمون ها.

با بالا رفتن سن هر یک از ما، سوخت و ساز بدنمان کند می شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، چیزی که از نظر رژیم غذایی و ورزش نکردن عادت داریم حذف کنیم، ناگهان به سراغمان می‌آید. این ممکن است برای بسیاری تعجب آور نباشد، اما چیزی که ممکن است تعجب آور باشد این است که پاسخ معمول به این معضل احتمالاً یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. بسیاری از زنان به سادگی وعده های غذایی خود را حذف می کنند و از خوردن غذا در هنگام گرسنگی اجتناب می کنند تا سعی کنند افزایش وزن ناشی از متابولیسم پایین را معکوس کنند. این برای متابولیسم شما شوکه کننده است و به کاهش وزن دائمی کمک نمی کند.

چرای مقدار کمی از اقلام سالم مانند سبزیجات و پروتئین های بدون چربی در طول روز به بدن شما اجازه می دهد تا با سرعت متابولیک مطلوب خود کار کند. وقتی به خود گرسنگی می‌کشید، متابولیسم بدن شما حتی بیشتر کند می‌شود، زیرا کاری که انجام دادید این بود که آن را در حالت بقا قرار دادید. او هر چیزی را که به دست می‌آورد احتکار می‌کند، زیرا مطمئن نیست که چه زمانی قرار است یک لقمه دیگر انرژی بگیرد. وقتی به طور مکرر در طول روز به او غذا می دهید، او دقیقا برعکس عمل می کند. همه چیز را می سوزاند زیرا مکرراً انرژی می گیرد.

یکی دیگر از دلایل افزایش وزن زنان بعد از ۴۰ سالگی تعادل هورمونی است.

مراحل مهم زیادی در زندگی یک زن وجود دارد که به نظر می رسد ما در مورد آنها زیاد صحبت می کنیم. سال های نوجوانی و بچه دار شدن و البته بعد از آن گرگرفتگی یائسگی. اما چه چیزی بین بچه دار شدن و یائسگی وجود دارد؟ این دوران جهنمی که پیش از یائسگی نامیده می شود، اکنون توسط جامعه پزشکی به عنوان مرحله پیش از یائسگی شناخته شده است که در آن علائم شدید و قابل توجهی وجود دارد که شایسته توجه است. افزایش وزن، ریزش مو، نوسانات شدید خلق و خو، تحریک پذیری، اضطراب و ناتوانی در تمرکز برخی از علائم زیبای مرتبط با این دوران در زندگی یک زن است که می تواند از چند ماه تا چندین سال قبل از یائسگی واقعی ادامه یابد.

چرا؟ خب، کاملا رک و پوست کنده، این روشی است که بدن به شما می گوید یک لحظه بایستید و به مراقبت از خود توجه کنید! گزینه های پزشکی بسیار خوبی برای درمان علائم قبل از یائسگی وجود ندارد و این تنها در صورتی است که در وهله اول از کسی بخواهید به شما گوش دهد و به شما کمک کند. کاری که می توانید انجام دهید، کاری که می توانید به تنهایی انجام دهید، مراقبت از خود است. تغذیه مناسب و ورزش بزرگترین دفاع شما در برابر علائم پیش از یائسگی است. ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها اجزای اصلی هورمون ها در بدن هستند و زمانی که بدن شما تغذیه کافی دریافت نمی کند، عدم تعادل بیشتر اجتناب ناپذیر است. شما در رژیم غذایی خود به انواع سبزیجات نیاز دارید، اگر دوست دارید رنگین کمان داشته باشید.

ورزش نه تنها به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می کند، بلکه باور کنید راه خوبی برای مقابله و بهبود خلق و خوی بد است. بیشتر و بیشتر افراد بالای ۴۰ سال به باشگاه می روند و مربیان شخصی مانند من را استخدام می کنند تا به اهداف کاهش وزن و سطح استرس خود کمک کنند.

این همه چیز را حل نمی کند، اما خوردن انواع سبزیجات و پروتئین بدون چربی و ورزش منظم قطعاً بر سلامت کلی، تعادل هورمونی و کاهش وزن شما تأثیر می گذارد.

در اینجا حقایق جالب دیگری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • با افزایش سن، حداکثر ضربان قلب سالانه یک ضربه کاهش می یابد
  • با افزایش سن، برون ده قلبی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد
  • ۴۰ درصد از فیبرهای عضلانی بین اوایل بلوغ تا ۸۰ سالگی از بین می روند
  • قدرت و بی حرکتی با افزایش سن به سرعت کاهش می یابد
  • با افزایش سن، تراکم استخوان کاهش می یابد
  • به ویژه زنان به دلیل سطوح پایین استروژن در مراحل پس از یائسگی مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند.
  • دژنراسیون مفاصل معمولاً در گروه سنی بالای ۵۵ سال به دلیل وضعیت بدنی نامناسب و عدم تحرک رخ می دهد. استئوآرتریت بی حرکت است و می تواند دامنه حرکتی را تحت تاثیر قرار دهد.

نکات تناسب اندام سایمون برای افراد بالای ۴۰ سال

  • با افزایش سن، دلایل بیشتری برای شروع یک برنامه تناسب اندام وجود دارد، از حفظ قلب گرفته تا حفظ تراکم استخوان، قدرت عضلانی و عزت نفس، این لیست ادامه دارد. پس از فردا شروع کن!
  • برای کمک به کاهش افتادگی پوست و افزایش سلامت قلب و عروق، یک برنامه تمرینی ساختار یافته با وزنه را با یک مربی شخصی شروع کنید.
  • به یک کلاس ورزشی محلی بپیوندید که یک صحنه اجتماعی عالی به همراه مزایای جلسات ساختاریافته را به شما می دهد – واقعاً سرگرم کننده است!
  • قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.
  • چالش های کوچکی برای خود تعیین کنید و سعی کنید در طول زمان نتایج خود را تقویت کنید. بیشتر راه بروید، سریع‌تر باشید، وزنه‌های کمی سنگین‌تر بلند کنید و غیره. به این ترتیب نتایج را سریعتر مشاهده خواهید کرد و حس موفقیت را به دست خواهید آورد.
  • اگر احساس درد یا ناراحتی کردید، سرعت خود را کم کنید. اجازه دهید بدنتان به شما بگوید که زمان کاهش شدت یا توقف آن است.
  • همیشه هیدراته بمانید – این کار نه تنها از کم آبی بدن جلوگیری می کند، بلکه سموم را از بدن شما خارج می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر