مواد مغذی ضروری در میوه ها و سبزیجات


عکس
یاد بگیرید چگونه برای سلامتی بهتر میوه و سبزیجات را پر کنید. ما در مورد فواید خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات صحبت خواهیم کرد. هر بار که این گروه غذایی شگفت انگیز را در رژیم غذایی خود قرار می دهید، فوراً سلامت خود را بهبود می بخشید. میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی و کم کالری هستند که ترکیبی عالی است. آنها مملو از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال ها هستند و سرشار از فیبر هستند که به این معنی است که می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن، مقدار زیادی غذا بخورید.

میوه ها و سبزیجات منابع چندین ماده مغذی ضروری هستند:از جمله پتاسیم، فیبر غذایی، ویتامین C و اسید فولیک. رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند فشار خون را کاهش دهد، خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد، در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند، خطر ابتلا به مشکلات چشمی و گوارشی را کاهش دهد و تأثیر مثبتی بر قند خون داشته باشد که می تواند اشتها را کاهش دهد. کنترل. کنترل شما باید تا حد امکان میوه و سبزیجات مصرف کنید.

بیایید نگاهی به بهترین بازیکن میوه و سبزیجات بیندازیم:مواد شیمیایی خاص، فیتوکمیکال هایی هستند که خاصیت محافظتی و پیشگیری از بیماری دارند. گیاهان این مواد شیمیایی را برای محافظت از خود تولید می کنند و معلوم می شود که می توانند از انسان در برابر بیماری نیز محافظت کنند. رسوراترول در فلاونول های شراب قرمز موجود در شکلات تلخ و فلاونوئیدها در میوه ها یافت می شود.این MVP های میوه حاوی مواد شیمیایی گیاهی مبارزه کننده با بیماری از انواع توت ها، آلو گیلاس، مرکبات کامل، طالبی، انگور قرمز، سیب، گلابی، کیوی و زردآلو هستند.

هرچه غذا رنگارنگ تر باشد: هرچه بیشتر پر از مواد مغذی ارزشمند باشند. هر روز مقدار کمی از هر رنگ را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که رنگ به معنای سلامتی است، هر چه رنگ عمیق تر و غنی تر باشد، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری در غذا وجود دارد.
عکس
بسته سبزی با برگ تیره:مواد مغذی در واحد کالری نسبت به هر غذای دیگری بیشتر است، پس ادامه دهید و بشقاب خود را با این سبزیجات رنگ آمیزی کنید. MVPs سبزیجات چلیپایی، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، هویج، سیر، پیاز، تره فرنگی، گوجه فرنگی، مارچوبه، سیب زمینی شیرین، و سبزیجات با برگ های تیره سالاد مانند فلفل دلمه ای و اسفناج.

این عادت ساده و فوق العاده سالم را بپذیرید: با افزودن گیاهان و ادویه ها به غذای خود. آنها تقریباً به هر غذایی طعم می دهند، به این معنی که ما می توانیم چربی ها، سس ها و نمک اضافه شده را کاهش دهیم، و آنها مملو از مواد شیمیایی گیاهی مفید هستند.

جعفری مورد علاقه ما. ویتامین A، کلسیم، پتاسیم، ویتامین C، و می تواند فلاونوئیدهای بیشتری نسبت به هر ماده غذایی دیگری داشته باشد.

رزماری:این می تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد که به متابولیسم سالم ترجمه می شود. گشنیز به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی علیه سالمونلا عمل می کند.

ادویه ها:دارای قدرت آنتی اکسیدانی تا ۴۰ برابر بیشتر از اپل. سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و آن را به چاشنی عالی برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می کند. دارچین می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و متابولیسم کلسترول و گلوکز را بهبود بخشد.

زنجبیل:سرشار از خواص ضد التهابی است و ثابت شده است که ایمنی را تقویت کرده و حالت تهوع را کاهش می دهد.

کاری و زردچوبه:پر از یکی از قوی ترین ضدالتهاب های طبیعی که تاکنون شناسایی شده است. و فلفل تند می تواند خلق و خو را تقویت کند.

آیا می دانستید که افزودن تنها یک وعده از محصول به رژیم غذایی شما تفاوت ایجاد می کند و ثابت شده است که یک وعده اضافی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا ۱۴ درصد کاهش می دهد؟

برای بهترین نتیجه، سعی کنید هفت وعده یا بیشتر بخورید:مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات، خوردن مقدار توصیه شده میوه و سبزیجات آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید بتوانید نصف فنجان میوه به غلات خود اضافه کنید.
عکس
از ½ فنجان پاپریکا لذت ببرید:برای یک میان وعده صبح، یک سالاد سالم برای ناهار بخورید و یک وعده دیگر از سبزیجات مورد علاقه خود را برای شام بخورید.

لیکوپن به گوجه فرنگی رنگ قرمز پر جنب و جوش آنها را می دهد:این یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هایی است که تاکنون به عنوان یک عامل ضد سرطان شناسایی شده است. به نظر می رسد لیکوپن به شدت از پروستات محافظت می کند.تحقیقات نشان داده است که قدرت محافظتی لیکوپن هنگام فرآوری و پختن گوجه فرنگی افزایش می یابد، بنابراین از سس کچاپ، رب گوجه فرنگی و سس مارینارا لذت ببرید.

سایر انواع توت های قرمز، آبی و بنفش تیره:برای طبقه بندی مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین ها شکل می گیرد. آنتوسیانین ها دارای قدرت آنتی اکسیدانی قدرتمندی هستند، به خصوص در مورد مبارزه با التهاب.وقتی توت ها را به طور منظم همراه با سایر غذاهای غنی از آنتوسیانین مانند گیلاس، کلم قرمز و پیاز قرمز مصرف می کنید، بدن خود را در برابر برخی از شایع ترین و کشنده ترین بیماری های شناخته شده برای انسان محافظت می کنید.

فلورا فاین یکی از قوی ترین عوامل ضد سرطان است:در دسترس بودن ماهیت ترکیبات.قدرت ویژه آن در مبارزه با سرطان تا حد زیادی به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم آنزیمی سم زدایی بدن است.

کلم بروکلی بخورید:در ترکیب با سایر سبزیجات چلیپایی از جمله کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم، سیستم آنزیمی ضد سرطان شما را تا دو برابر سرعت سم زدایی می کند.

عکس
آیا می‌دانستید که برخی از همان رنگ‌هایی که به غذاهای گیاهی رنگ غنی و عمیق می‌دهند، می‌توانند فاکتور SPF را برای پوست شما فراهم کنند؟ حتی شکلات تلخ؟ بهترین استراتژی تغذیه این است که تا حد امکان میوه و سبزیجات مصرف کنید.

این نکات استراتژیک را دنبال کنید و هدفتان این باشد که هفت وعده (حدود چهار فنجان میوه و سبزیجات) در روز بخورید. غذاهای جانبی میوه و سبزیجات را دو برابر کنید. میوه ها و سبزیجات را به عنوان میان وعده مصرف کنید. به یاد داشته باشید که رنگ به معنای سلامتی است.


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/