مدیریت استرس از طریق تغذیه

در اخبار در مورد استرس و تأثیر آن بر سلامتی ما چیزهای زیادی می شنویم. این یک واقعیت پذیرفته شده است که استرس مزمن منجر به بیماری می شود. صرف نظر از جنبه روانشناختی استرس، استرس بر وضعیت تغذیه ای بدن نیز تأثیر می گذارد، به طوری که طعمه بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس می شویم. تکمیل رژیم غذایی ما با این مواد مغذی که به دلیل استرس کاهش می یابد، نه تنها خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با استرس را کاهش می دهد، بلکه به ما انرژی و نشاط بیشتری می دهد، به طوری که می توانیم به طور موثرتری با استرس مقابله کنیم.

استرس از دو بخش بر وضعیت تغذیه ما تأثیر می گذارد خاص مواد و روش ها:

اولینبر نحوه عملکرد ما تأثیر می گذارد و نیازهای تغذیه ای ما را افزایش می دهد.

دومااین عادات غذایی ما را تحت تأثیر قرار می دهد و مصرف مواد مغذی ما را تغییر می دهد.

هنگامی که تحت استرس هستیم، بدن ما منابع خود را برای دفاع از خود بسیج می کند.مبارزه یا پرواز). ضربان قلب را افزایش می دهد، فشار خون را افزایش می دهد و خون را از اندام های داخلی (معده) به عضلات برای آمادگی برای فعالیت بدنی توزیع می کند. افزایش چربی ها و قندها در خون (برای سوخت رسانی به ماهیچه ها) و افزایش در انتقال دهنده های عصبی خاص در مغز برای تشدید واکنش های ما.

در همین حال، سایر عملکردهای بدن به حالت تعلیق در می آیند: ترمیم بافت به تأخیر می افتد، هضم کند می شود و فعالیت سیستم ایمنی نیز به تأخیر می افتد. در حالی که این یک پاسخ کوتاه مدت مناسب است، استرس مزمن در نهایت منجر به خستگی می شود. این مانند این است که ماشین خود را در حالت خنثی با موتورهای مسابقه ای پارک کنید. موتور شما احتمالاً اگر به این روش کار کنید زیاد دوام نخواهد آورد، و به همین ترتیب اگر «سوخت مسابقه» با کیفیت بالا را به آن عرضه نکنید، همانطور که در زیر نشان خواهم داد، بدن شما دوام زیادی نخواهد داشت، این حالت هیجان شدید منجر می شود. کاهش برخی از مواد مغذی در حالی که نیاز به برخی دیگر را افزایش می دهد خاص مواد مغذی.

با این حال، از آنجایی که این مشکل را تشدید می کند، یک فرد استرس زا اغلب عادات غذایی خود را تغییر می دهد که وضعیت تغذیه او را بدتر می کند. ما تمایل داریم که وعده های غذایی را حذف کنیم و «غذاهای ناسالم» را که سرشار از چربی، شکر و نمک هستند می خوریم. استرس باعث ورزش کمتر (کمبود زمان) و مصرف بیشتر محرک ها مانند قهوه، الکل و تنباکو می شود. این عادات کاهش مواد مغذی حیاتی را افزایش می دهد.

چگونه می توانیم مصرف مواد غذایی خود را بهبود بخشیم؟

۱. استرس متابولیسم ما را افزایش می دهد و وضعیت تغذیه ما را کاهش می دهد و باعث می شود بدن ویتامین ها و مواد معدنی محلول در آب را تخلیه کند. بنابراین باید مصرف ویتامین‌های محلول در آب، B و C را افزایش دهیم. کمبود ویتامین B باعث می‌شود شما احساس خستگی و بی‌حالی کنید، اما نسبت به استرس واکنش‌پذیرتر می‌شوید. مواد معدنی به ویژه پتاسیم، منیزیم و روی نیز در هنگام استرس تخلیه می شوند. یک برنامه مکمل مولتی ویتامین اساسی ضروری است. بسیاری از فرمول های “استرس” موجود در بازار وجود دارد. بهترین فرمول ها از مواد غذایی کامل ساخته می شوند و نه از ترکیب داروهای مصنوعی. عاقلانه انتخاب کنید.

۲. استرس باعث افزایش رادیکال های آزاد می شود، بنابراین آنتی اکسیدان ها در کاهش آسیب اکسیداتیو در سراسر بدن و به ویژه در مغز که استرس به آسیب مغزی و پیری زودرس کمک می کند بسیار مهم می شود. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ حاوی عوامل آنتی اکسیدانی معروف به کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند. ما باید هر روز ۵ تا ۸ وعده میوه و سبزیجات بخوریم تا این آنتی اکسیدان های قوی را تامین کنیم.

۳. استرس غدد آدرنال را فعال می کند و به مرور زمان منجر به خستگی آدرنال می شود. اسیدهای چرب ضروری موجود در غلات کامل، مواد خام مورد نیاز برای ساخت هورمون های مورد نیاز برای حفظ حداکثر کارایی غدد فوق کلیوی را فراهم می کند. خستگی آدرنال نیز ممکن است به سندرم خستگی مزمن کمک کند.

۴. از آنجایی که سیستم ایمنی بدن در شرایط استرس ضعیف می شود، بسیاری از عوامل عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کنند. اینها شامل اسیدهای چرب ضروری و به ویژه اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ هستند. همچنین نشان داده شده است که کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها به طور قابل توجهی عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می دهند.

۵. عادات غذایی نادرست، مصرف غذاهای پرچرب و قند، و افزایش مصرف کافئین و الکل منجر به تغییرات قابل توجهی در قند خون می شود که همراه با تغییراتی در خلق و خو، رفتار و سطح انرژی است. یک مکمل پروتئینی با هضم آسان به تثبیت قند خون و تامین اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ترمیم و جایگزینی سلول های آسیب دیده از استرس کمک می کند.

۶. در نهایت، استرس بر هضم غذای ما تأثیر می گذارد و توانایی ما برای استخراج مواد مغذی ضروری از غذایی که می خوریم را کاهش می دهد. برای جذب و جذب کاملتر مواد مغذی ضروری، ممکن است نیاز به افزودن مکمل های گوارشی برای تقویت هضم داشته باشیم.

استراتژی‌های مکمل‌سازی فوق، مواد مغذی خاصی را در اختیار بدن ما قرار می‌دهد که در هنگام استرس از بین می‌روند. این باعث می شود فرد نسبت به استرس واکنش کمتری نشان دهد و همچنین خطر ابتلا به سایر بیماری ها و بیماری های مرتبط با استرس را کاهش می دهد.

اگر برای انتخاب یک مکمل غذایی با کیفیت بالا از منابع غذایی کامل نیاز به کمک دارید، من با چندین شرکت تغذیه کار کرده‌ام و آن‌هایی را انتخاب کرده‌ام که معتقدم مؤثرترین مکمل‌ها هستند تا ما را قادر می‌سازند بهتر با استرس امروزی خود مقابله کنیم. سبک زندگی غربی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر