رژیم لاغری سریع

فعالیت های تقویت کننده مغز … حافظه خود را تقویت کنید – شروعی سالم


فعالیت های تقویت مغز

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های جالبی در فضای مجازی رخ داده است که سعی دارد به افراد کمک کند تا سرعت عملکرد مغز را افزایش دهند. بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار برنامه هایی ایجاد کرده اند که فعالیت های تقویت کننده مغز را نشان می دهد و قول می دهد افراد را باهوش تر کند. با این حال، با استفاده از دانش مد قدیمی خود، علاقه مند خواهید بود که در این مقاله راه هایی برای استفاده از آن بیابید فعالیت های تقویت کننده مغز همچنین کمک خواهد کرد حافظه خود را تقویت کنید و تمرکز و توجه خود را افزایش دهید

با بازی مغز خود را به چالش بکشید و تحریک کنید

بازی های فکری در ۱۰ سال گذشته بسیار محبوب و رایج شده اند. اگر علاقه مند به بهبود عملکرد مغز خود هستید، ممکن است بخواهید برخی از برنامه هایی را که در طول سال ها محبوبیت داشته اند را بررسی کنید. مطالعات نشان داده است که مغز می تواند تیزتر شود از طریق استفاده از این نوع آموزش. مشخص شده است که بسیاری از زمینه های رشد از جمله حافظه و شناخت جهانی را بهبود می بخشد و حتی نشان داده شده است که تأثیر اختلالات شناختی ناشی از بیماری را کاهش می دهد.

به بازی های استراتژیک بپیوندید

آیا تا به حال به بازی های استراتژیک علاقه داشته اید؟ انواع مختلفی از بازی های استراتژیک به صورت رایگان در دسترس هستند. اینها به شما کمک می کند تا به تفکر و توانایی خود تمرین خوبی بدهید، که می تواند به شما در حل انواع مشکلات کمک کند. این به این دلیل است که شما باید راه حلی موفق و بالقوه برای مانعی که توسط حریف ارائه می شود ارائه دهید. به علاوه آنها فقط هستند سرگرمی ساده

در اینجا ۷ بازی استراتژیک برای شروع کار آورده شده است ذهن خود را تقویت کنید و به شما کمک کنید حافظه خود را تیز کنید

  • شطرنج: پادشاه بازی ها. …
  • Nine Men’s Morris: Mel بازی است.
  • برو: ساخت آسیا. …
  • شوگی: ژاپنی شطرنج. …
  • اتصال چهار: برد عمودی
  • چکرز: بپرید و بدزدید. ..
  • تیک تاک پا: دایره یا مربع؟ ..

خواندن

خواندن یک راه عالی برای تحریک بسیاری از نواحی مغز است و دانشمندان توانسته‌اند پیشرفت‌ها را در افرادی که شروع به صرف زمان خواندن می‌کنند اندازه‌گیری و پیگیری کنند. به نظر می رسد این افراد نسبت به افرادی که کمتر مطالعه می کنند می توانند مهارت های اجتماعی پیچیده ای را سریعتر توسعه دهند. خواندن یک کتاب توصیفی جامد همچنین تخیل شما را درگیر می کند تا برای تجسم چیزهایی که به شما نشان داده شود نیازی نیست. این روزها می توانید کتاب های آنلاین را با قیمت مناسب پیدا کنید.

ورزش کن

در طول زندگی یک فرد، میزان تمرینی که انجام می دهد می تواند در نحوه رشد مغز او نقش داشته باشد. هنگامی که دانشمندان پس از اجرا بر روی مغز ورزشکاران مطالعه کردند، دریافتند که اسکن ها به وضوح افزایش اتصال در قشر پیشانی مغز آنها را نشان می دهد. این بخش از مغز نحوه برنامه ریزی برای آینده، انتخاب و انجام کارهای مشابه هر روز است.

پیاده روی ورزشی است که اکثر مردم می توانند انجام دهند.

قدم زدن در هوای تازه به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را پاک کنید و به شما پاسخ دهید تقویت مغز با افزایش سطح اکسیژن در هنگام راه رفتن.

محققان در ایالات متحده دریافته اند که یک پیاده روی ساده در پارک ممکن است مفید باشد تقویت مغز فواید. این نشان داده شده است با افزایش توجه و حافظه فعال بعد از پیاده روی.

پیاده روی سطح اکسیژن را در مغز شما افزایش می دهد.

مدیتیشن

وقت گذاشتن برای مدیتیشن یک راه عالی برای افزایش ضریب هوشی است زیرا به شما فرصتی می دهد تا افکار خود را در واقع سازماندهی کنید. اگر زمان کمتری را صرف تهیه فهرستی از مواردی که باید برای آن روز در نظر بگیرید، بگذرانید، متوجه خواهید شد که کارهای بیشتری انجام داده اید و می توانید واضح تر فکر کنید.

موسیقی

گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا در سال های گذشته برای کمک به کودکان دارای ناتوانی یادگیری مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات با گوش دادن منظم از طریق هدفون نشان داده است که موسیقی به ایجاد ارتباطات جدید و مسیرهای عصبی در مغز کمک می کند.

محققان کشف کرده اند که پردازش تکانه های موسیقی از نواحی حرکتی مغز استفاده می کند. این نشان می دهد که موسیقی و حرکت ارتباط نزدیکی دارند.

همچنین مشخص شد که نواحی مغز که با احساسات مرتبط هستند، در ریتم و پردازش رنگ نقش دارند.

نتایجی مانند این از استفاده از موسیقی برای ایجاد انگیزه و تقویت نواحی مغز ما.

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم

چقدر خوب اطلاعاتی را که هر روز با آنها روبرو می شوید و همچنین از گذشته به خاطر می آورید. حافظه بخش بزرگی از نحوه نگرش مردم به زندگی خود است، زیرا یادآوری وقایع تأثیر ماندگاری بر رویدادهای بعدی می گذارد. تنها چیزی که به نظر می رسد مردم بسیار فراموش می کنند این است که مغز انسان بخش شگفت انگیز و قابل آموزش بدن است و از طریق تمرینات ذهنی و بدنی می توانید ارتباطات جدیدی در مغز خود ایجاد کنید و این حتی با بالا رفتن سن ممکن است و نه فقط در کودکان خردسال آیا می توانید تصور کنید که اگر مردم سالن های بدنسازی مغز داشته باشند، چگونه می شد؟ در چند پاراگراف بعدی چند نکته و ایده در مورد نحوه انجام آن را خواهید دید حافظه خود را تیز کنید این به تحریک مغز شما برای ایجاد ارتباطات جدید کمک می کند.

صبحانه متعادل بخورید

اگرچه مردم دائماً می گویند صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، اما افراد زیادی آن را جدی نمی گیرند. صبحانه اولین چیزی است که در روز می خورید، بنابراین این مواد مغذی واقعا مهم هستند. وقتی صبحانه می خورید، مواد مغذی که از غذایی که می خورید جذب می کنید، به شروع تمام عملکردهای متابولیک بدن شما کمک می کند. اگر این وعده غذایی را حذف کنید، اساساً به بدن خود می گویید که سعی کنید بدون هیچ سوختی با ظرفیت کامل بدوید. حتی اگر یک میان وعده کوچک باشد، قبل از شروع به خوردنی ساده فکر کنید. یک صبحانه آسان و سالم مانند اسموتی ها مغز شما را در شروع یک روز شلوغ تقویت می کند.

تمام میوه ها و سبزیجات خود را در یک پردازنده بریزید، و شما آماده هستید!

طراحی و رنگ آمیزی

انجام برخی از انواع هنر می تواند توانایی شما را برای حفظ اطلاعات در حافظه خود افزایش دهد. مطالعات با استفاده از هنر نشان داده است که افرادی در گروه هایی که از چیزهایی که قرار بود به خاطر بسپارند، عکس می‌گرفتند، دو برابر بیشتر از افرادی که این کار را نمی‌کردند، موفق بودند. این احتمالاً به این دلیل است که آنها از بخش‌های مختلف مغز خود برای به خاطر سپردن و تولید اطلاعات استفاده می‌کردند.

بیشتر بخواب

شما ممکن است از طرفداران بزرگ بیدار ماندن و تماشای تلویزیون و انواع برنامه ها باشید. محققان به مردم در مورد خطرات دیر بیدار ماندن هشدار می دهند دیر رسیدن و کم خوابی. کمبود خواب می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و به حافظه آسیب برساند. درعوض، سعی کنید در بیشتر روزها، به خصوص زمانی که در حال کار هستید، زود بخوابید و شب ها را برای روزهایی که نیازی به زود بیدار شدن ندارید، رزرو کنید. خواب برای تعدادی از عملکردهای مغز مهم استاز جمله نحوه ارتباط نورون ها با یکدیگر. در حقیقت، مغز تو و بدن در حین انجام این کار بسیار فعال می ماند خوابیدن. مطالعات اخیر نشان می دهد که هنگام خواب، سموم مختلفی از مغز شما خارج می شود که در هنگام بیداری جمع می شوند. خواب خوب مهمترین چیز برای عملکرد خوب مغز است و همچنین به آن کمک می کند تیز کردن حافظه شما

تنفس عمیق عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

اگر در دهه ۸۰ و ۹۰ بزرگ شده اید، احتمالاً بسیاری از شوخی های مربوط به تکنیک های مدیریت استرس را به خاطر دارید. از جمله موارد ذکر شده، تمرینات تنفس عمیق است، و مشخص شد که تنفس عمیق واقعا برای ذهن و عملکرد بدن و ذهن شما مفید است، زیرا خونی که به مغز شما می رود باید پر از اکسیژن و اکسیژن باشد. مواد مغذی تا مغز شما بتواند در سطح مطلوبی کار کند. محققان حتی می گویند که ۱۰ دقیقه تمرین تنفسی می تواند تفاوت زیادی در توانایی های شناختی شما ایجاد کند و در نتیجه سلامت مغز شما را بهبود بخشد.


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/