فرهنگ مجازات

از آنجایی که در تمام زندگی ام درگیر تناسب اندام هستم و در عین حال دارای مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی مدرسه هستم، تمایل دارم دنیای تناسب اندام و تغییر رفتار را یکی ببینم. از این گذشته، تلاش برای کاهش وزن به همان اندازه که یک تغییر رفتاری است، یک تغییر رژیم غذایی است. هر دوی آنها در مشکلات وزنی فرد نقش دارند.

ما به عنوان پدر و مادر و به عنوان کودک به این باور رسیده ایم که تنبیه دیگران و همچنین خودمان رفتار افراد را تغییر می دهد. با این حال، این به سادگی مورد نیست و بارها و بارها ثابت شده است. تنبیه در افزایش رفتار مورد نظر یا “هدف” که واقعاً به دنبال آن هستیم کمک چندانی نمی کند. وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، ما همیشه روی موارد منفی تمرکز می‌کنیم. ما به جای افزایش رفتار مطلوب از طریق پاداش، بر کاهش رفتار ناخواسته از طریق تنبیه تمرکز می کنیم.

این ممکن است خود را در یک چرخه معیوب برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند به نمایش بگذارد. رفتار ناخواسته که معمولاً پرخوری و/یا انتخاب رژیم غذایی ضعیف است. سپس، برای اینکه اوضاع را دوباره درست کنیم، خود را از طریق ورزش با تلاش برای کاهش وزن تنبیه می کنیم. در ابتدا، رفتار مورد نظر (ورزش) ممکن است افزایش یابد، اما این مدت طولانی نخواهد بود. همانطور که احساسات ایجاد می شود و چرخه خود را تکرار می کند، متوجه می شوید که از ورزش ناراحت می شوید در حالی که بیشتر و بیشتر به رفتار ناخواسته (پرخوری/ انتخاب های غذایی ضعیف) تسلیم می شوید.

یک راه جایگزین برای نزدیک شدن به این معضل، تمرکز بر روی رفتار مورد نظر یا “هدفی” است که می خواهید افزایش دهید. در این مورد ممکن است دو رفتار باشد، انتخاب رژیم غذایی سالم و افزایش ورزش. برای اینکه این کار عمل کند باید یک پاداش فوری وجود داشته باشد که شما برای آن ارزش قائل هستید. لزوماً نباید پولی نیز باشد. پاداش می تواند اندک باشد و به صورت اختصاص دادن زمان برای خود برای خواندن یک کتاب، اظهارات مثبت بیشتر و/یا نوشتن یک هدف هفتگی جدید که شامل چیزی است که شما آن را پاداش دهنده می دانید. باز هم از پاداش های گزاف اجتناب کنید. بسیاری از اوقات هر چه پاداش کوچکتر باشد، رفتار بزرگتر تغییر می کند.

همه چیز در مورد ایجاد حرکت مثبت رو به جلو است. این اجتناب ناپذیر است که شما دچار لغزش شوید. با این حال، هنگامی که انجام می دهید، قبل از اینکه خود را به خاطر سکندری مجازات کنید، حتما جلوی خود را بگیرید. انجام این کار بسیار سخت است، اما اگر می‌دانید که همه ما در ابتدا تمایل داریم به تنبیه متوسل شویم، ممکن است شانس بیشتری در انتخاب خود پس از مرتکب یک اشتباه غذایی و حرکت در جهت مثبت داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر