غلبه بر پرخوری

استرس های زندگی روزمره همه ما را به چالش می کشد. نگرانی در مورد از دست دادن شغل احتمالی، مسائل مالی، روابط، و بسیاری از مسائل دیگر هر روز به ما حمله می کند. یکی از علائم استرس که اغلب نادیده گرفته می شود اما بیشتر از همه تاثیر می گذارد افزایش وزن است. این چیزی است که برای من اتفاق افتاد، من یک شغل در بخش فناوری دارم که طبق تعریف استرس زا است، هرگز اضافه وزن نداشتم اما بعد از چند ماه کار متوجه شدم که شلوارم در حال تنگ شدن است. مشکلی نیست، فکر کردم، فقط یک مدت کم می کنم. اما آنقدرها هم آسان نبود و به نظر نمی رسید که بتوانم وزنم را کم کنم و سپس آن را حفظ کنم. به نظر می رسید مهم نبود که چقدر رژیم می گرفتم یا چقدر ورزش می کردم، به نظر می رسید وزن همیشه برمی گردد. بالاخره یکی از دوستان روانشناس به من در مورد رابطه استرس و غذا گفت.

اصطلاحی که او به کار برد «غذا خوردن احساسی» بود. این یک اختلال پرخوری است که در آن به دلایلی غیر از گرسنگی جسمی غذا می خورید. در عوض به دلیل وضعیت عاطفی خود غذا می خورید. خوردن احساسی ممکن است نتیجه یک روز کاری چالش برانگیز، مشاجره خانوادگی یا نادیده گرفتن یک دوست باشد. نکته پایانی این است که در پاسخ به استرس، خورندگان احساسی از غذا و خوردن به عنوان مکانیزم کاهش استرس ناخودآگاه استفاده می کنند. به همین دلیل است که برای افرادی که احساس می کنند، رژیم ها و برنامه های ورزشی نتایج محدودی دارند. در حالی که آنها می توانند در ابتدا وزن را کاهش دهند، این روش ها در وهله اول هیچ کمکی به درمان علل زمینه ای پرخوری نمی کنند.

برای ما افرادی که احساساتی می خورند، کلید غلبه بر پرخوری این است که به طرز وحشیانه ای با خود در مورد نحوه ارتباط خود با تمام استرس های زندگی خود صادق باشیم. برای اینکه در نهایت بر هوس خوردن بی‌معنایی و شکر غلبه کنید، ابتدا باید احساس خود را بشناسید و یاد بگیرید که با آن احساسات متفاوت کنار بیایید. اگر این کار را نکنید، تمام نکات و مقالات کاهش وزن در مورد خوردن وعده های غذایی کوچکتر، ورزش و تعادل هیچ معنایی نخواهد داشت. واقعیت این است که ما افرادی که احساساتی می‌خوریم منتظر نمی‌مانیم تا معده‌مان زمان صرف غذا را نشان دهد. ما برای فرار از واقعیت، مبارزه با کسالت، عزاداری، معاشرت یا حتی جشن گرفتن چیزی می خوریم.

زمانی که این خودآزمایی را انجام دادم، متوجه شدم که به چیزی نیاز دارم که به من کمک کند یاد بگیرم چگونه با موفقیت با اختلال خوردن اجباری کنار بیایم. من می‌توانستم مسیر درمانی را طی کنم، اما این بسیار گران است و زمان زیادی طول می‌کشد. بعد از نگاه کردن به اطراف، برنامه ای را پیدا کردم که هم ارزان بود و هم خیلی سریع به من نتیجه داد. نه تنها وزنم را کم کردم و آن را حفظ کردم، بلکه خواب بهتری هم داشتم و انرژی بیشتری داشتم.

اولین قدم این است که بپذیرید که بیشتر از چیزی که قرص های لاغری و ورزش می توانند به شما کمک کنند به کمک نیاز دارید. هنگامی که به خودتان اعتراف کردید که پرخوری شما تلاشی برای ایجاد احساس بهتر در مورد چیزی است، می‌توانید گام‌هایی را بردارید تا در نهایت وزن خود را طولانی مدت کنترل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر