غلبه بر هوس های غذایی و پرخوری

برای غلبه بر هوس غذایی و پرخوری، درک این موضوع مفید است.

وقتی در مورد هوس غذایی صحبت می کنیم، در مورد اجبار به خوردن برخی غذاها صحبت می کنیم. پرخوری به یک عادت تبدیل می شود. کاری که همیشه به انجام آن عادت می کنیم و خودکار می شود.

ما از طریق تکرار عادت ها را شکل می دهیم. ما کارها را بارها و بارها انجام می دهیم تا زمانی که آنقدر در ناخودآگاه ما جا بیفتند و ما حتی متوجه انجام آن ها نشویم.

بسیاری از افرادی که پرخوری می کنند، تا زمانی که شخص دیگری به آن اشاره نکند، متوجه نمی شوند که پرخوری می کنند. “وای، میخوای همش رو بخوری؟” حتی اگر به خاطر آن اضافه وزن داشته باشند، ارتباطی بین وزن و غذا ایجاد نمی کنند. این به این دلیل است که آنها ناخودآگاه غذا می خورند.

ما همچنین محرک‌های قدرتمندی را به غذا متصل می‌کنیم که ترک عادات را دشوار می‌کند، مگر اینکه آموزش ذهنی کافی داشته باشید. تلویزیون یکی از آنهاست. آیا کسی را می شناسید که نمی تواند روی کاناپه بنشیند و فیلمی را تماشا کند بدون اینکه یک بسته کلوچه را از بین ببرد؟ آن‌ها آنقدر این کار را انجام داده‌اند که در ذهنشان، تلویزیون برابر با زمان شکلات، یا وقت پاپ کورن یا هر زمان غذای ناسالم است.

به همین دلیل است که بیشتر و بیشتر به ما گفته می‌شود که به حالت قبل برگردیم. غذای خود را سر میز آشپزخانه، بدون هیچ حواس پرتی بخورید، تا بتوانید به آنچه می خورید و مقدار غذایی که می خورید توجه کنید. بنابراین به خود اجازه می دهید از خوردن غذاهای مغذی لذت ببرید و متوجه شوید که چه زمانی سیر شده اید و بعد از خوردن غذاهای سالم چقدر احساس خوبی دارید. وقتی این کار را انجام می دهید، خیلی تعجب نکنید که متوجه شوید غذا را در بشقاب خود جا گذاشته اید.

بسیاری از افرادی که عادات غذایی بدی دارند به نوعی راهی برای رهایی از کاری که می دانند باید انجام دهند پیدا می کنند. “من باید سالم غذا بخورم، اما این آخر هفته اتفاق نمی‌افتد، چون به مهمانی می‌روم. از دوشنبه شروع می‌کنم” آیا این زنگ به صدا در می‌آید؟ بنابراین، روز دوشنبه سعی می‌کنند این عادت را از طریق قدرت اراده ترک کنند. تا پنجشنبه، آنها بهانه جدیدی برای رهایی از آن پیدا کردند. سپس آنها ناامید می شوند زیرا “این کار نمی کند”. این اتفاق می افتد، زیرا قدرت برای اکثر مردم کار نخواهد کرد.

وقتی در مورد هوس ها فکر می کنید، فکر کنید که خواسته های قوی دیگری دارید که به آنها عمل نمی کنید. مثل وقتی که در صف اداره پست ایستاده اید و آنقدر کند حرکت می کند که فقط می خواهید سر کسی فریاد بزنید، اما این کار را نمی کنید. گاهی دلت میخواهد به کسی سیلی بدی بزنی اما این کار را نمیکنی. این بدان معنی است که شما می توانید خواسته های خود را کنترل کنید.

اگر می خواهید بتوانید خواسته های خود را در مورد غذا کنترل کنید و عادات سالم تری بسازید، به آمادگی ذهنی مناسب نیاز دارید. شما باید دارایی های جدید مفیدتر و خواسته های قوی تر بسازید. شما باید مصمم تر شوید. و برای اینکه این امر موثر و ماندگار باشد، باید در سطح ناخودآگاه اتفاق بیفتد.

ببینید، قدرت اراده ربطی به آن ندارد. و تخیل شما با آن ارتباط دارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر