غذای نوجوان

تغذیه در طول سال های نوجوانی برای رشد موفقیت آمیز آنها بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که سعی می کنید برخی از غذاهای اساسی غیر سالم مانند نمک، شکر، چربی و کالری های خالی را حذف کنید. اکنون که از شر مضر ترین جنبه های غذای خود خلاص شده اید، باید غذاهایی را که به تازگی از شر آنها خلاص شده اید با غذاهای سالم تری جایگزین کنید. سعی کنید جایگزین های خوشمزه ای مانند چوب شور به جای باسن سیب زمینی، یا ذرت بو داده هوا به جای پاپ کورن های چرب و کره ای پیدا کنید. از امتحان کردن ترکیبات غذایی جدید و امتحان چند دستور العمل جدید در آشپزخانه نترسید. یادگیری تغذیه سالم می تواند سرگرم کننده و خوشمزه باشد.

یک نکته این است که میوه ها و سبزیجات را تکه یا تکه کنید زیرا نوجوانان دوست دارند غذاهایی بخورند که بتوانند با دست خود بگیرند و در حال حرکت بخورند. اسموتی به جای میلک شیک و ماست یخ زده به جای بستنی دو جایگزین خوشمزه هستند که می توان از آنها به عنوان سرو میوه نیز استفاده کرد. وقتی هوا گرم است، می‌توانید برخی از غذاها را فریز کنید تا سرگرم‌کننده‌تر شوند، مانند تکه‌های هندوانه، تمشک، زغال اخته و انگور. برای تهیه میان وعده های ترد و خوشمزه می توانید دانه ها یا آجیل های خود را تفت دهید، اما به خاطر داشته باشید که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا آجیل ها می توانند چرب باشند. به جای نوشیدن نوشابه، باید به نوجوانان خود آب گازدار یا چای بدون کافئین بدهید. آبمیوه ها نیز می توانند سالم باشند، اما باید مراقب میزان قند آن ها باشید. جایگزین چیپس های چرب و سیب زمینی سرخ شده چرب، چیپس ترتیلای دست ساز و سیب زمینی سرخ شده در فر هستند.

فریب دادن چشم نیز می تواند ترفند خوبی باشد. اگر غذا را، مانند تنقلات، در یک کاسه سرو کنید، به نظر می رسد که مقدار آن بزرگتر از آنچه هست باشد. همچنین غذاهایتان را به آرامی بخورید، زیرا چند دقیقه طول می‌کشد تا بدن شما سیری را ثبت کند. کابینت‌ها و یخچال را با غذاهای سالمی که می‌دانید نوجوانانتان دوست دارند بخورند، نگهداری کنید، تا زمانی که گرسنه هستند به سراغ چیزهای اشتباه نروند. میان وعده های خود را از قبل برنامه ریزی کنید، تا در نهایت دچار مشکلی نشوید که تنها چیزی که می توانید به آنها فکر کنید یک خوراکی یا میان وعده ناسالم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر