عوامل موثر بر دریافت کالری روزانه

کالری مورد نیاز به شش عامل اصلی که بر آن تأثیر می گذارد بستگی دارد. این عوامل عبارتند از جنسیت، سن، وزن، میزان متابولیسم پایه، توده بدون چربی بدن و فعالیت های روزانه. تعیین عواملی که بر میزان کالری دریافتی روزانه تأثیر می گذارد، به شما ایده روشنی از میزان کالری مورد نیاز روزانه شما می دهد. نمودارهای عمومی که سن، جنسیت، وزن و سطوح فعالیت را نشان می دهد، تقریبی از میزان کالری دریافتی روزانه شماست. آنها مفید هستند، اما برای رسیدن به سطح بالاتری از دقت، میزان متابولیسم پایه و توده بدون چربی بدن نیز باید در ترکیب گنجانده شوند.

نرخ متابولیسم پایه (BMR) کل انرژی مورد استفاده برای عملکردهای اساسی بدن است. این منحصر به فعالیت های بدنی مانند ورزش است. مسئول هضم، گردش خون، تنفس، تنظیم دما، ساخت سلول و سایر فرآیندهای بدن است. BMR دو سوم یا تقریباً شصت درصد از کل کالری مصرفی روزانه را تشکیل می دهد. به سادگی، BMR شما کل کالری مورد نیاز برای زنده ماندن را تشکیل می دهد. BMR متفاوت است و تحت تأثیر ژنتیک است. برخی از آنها دارای BMR بالا هستند، در حالی که برخی دیگر در کنار هم هستند. زمانی که فرد در خواب است به پایین ترین حد خود می رسد. این زمانی است که بدن چیزی را هضم نمی کند.

هنگام محاسبه نیازهای کالری روزانه باید فعالیت های بدنی در نظر گرفته شود. در کنار BMR، فعالیت های بدنی مهم ترین عامل تعیین کننده کالری روزانه هستند. این شامل ورزش و تمام فعالیت های دیگری است که روز شما را تشکیل می دهد. انتظار می رود یک فرد کم تحرک کالری کمتری برای فعالیت های بدنی داشته باشد. فعالیت بیشتر به معنای مصرف کالری بیشتر است. وزن یکی دیگر از عوامل قابل توجه است. وزن سنگین تر به معنای سلول های بیشتری برای تغذیه است و بنابراین نیاز به کالری بیشتری دریافت می کند. همچنین به همین دلیل است که افرادی که وزن بیشتری دارند نسبت به افرادی که وزن کمتری دارند در حین ورزش کالری بیشتری مصرف می کنند.

توده بدون چربی بدن (LBM) روش دقیق تری برای تعیین نیازهای کالری شما است. LBM بالا یعنی BMR بالا. تعیین توده لاغر بدن به سادگی جدا کردن اعضای لاغر بدن از چربی است. ماهیچه ها بافت فعالی هستند و برای عملکرد صحیح به کالری بیشتری نیاز دارند. سن و جنسیت بر میزان متابولیسم تأثیر می گذارد و بنابراین بر کالری دریافتی روزانه تأثیر می گذارد. مردان ماهیچه های بیشتری دارند و به کالری بیشتری نیاز دارند. میزان متابولیسم افراد مسن‌تر از افراد جوان‌تر است. همچنین، افراد سالخورده به احتمال زیاد فعالیت بدنی روزانه کمتری دارند.

خوردن مقادیر مناسب غذا یکی از راه های اطمینان از حفظ وزن سالم است. انتخاب انواع مواد غذایی مناسب برای تامین کالری مورد نیاز روزانه شما نه تنها وزن را تنظیم می کند. همچنین مواد مغذی حیاتی را برای افزایش سلامت به شما می دهد. تطبیق نیازهای کالری خود حول عوامل مؤثر بر آن به شما این امکان را می دهد که آنچه را که دریافت می کنید و آنچه را که خرج می کنید متعادل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر