عمر طولانی تر با یک رژیم غذایی سالم

«کسی که سلامتی دارد امید دارد و آن که امید دارد همه چیز دارد».

(توماس کارلایل)

سلامتی به مراتب بهتر از ثروت است. سلامتی بهتر برای خوشبختی و رفاه انسان ضروری است. افرادی که از نظر جسمی و روحی سالم هستند نیز نقش بسیار حیاتی در رشد اقتصادی کشور خود دارند زیرا بهره وری بیشتری دارند و عمر طولانی تری دارند.

سالم بودن یک فرآیند پویا در نظر گرفته می شود زیرا سلامت ما با گذشت زمان تغییر می کند. هر یک از ما مواقعی داریم که احساس تناسب اندام و سلامتی می کنیم و سپس مواقعی داریم که احساس بیماری و ناخوشی می کنیم.

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت فردی ایفا می کند، می توان آن را به عنوان یک الگوی غذا خوردن توصیف کرد و رژیم غذایی متعادل مواد مغذی را فراهم می کند که برای حفظ سلامت ما ضروری است. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی یکی از منابعی است که از طریق آن می توان از بیماری هایی مانند سرطان، بیماری عروق کرونر قلب، نقایص مادرزادی و آب مروارید پیشگیری کرد.

مواد غذایی زیادی وجود دارد که توسط پزشکان و متخصصان پیشنهاد می شود که سالم به حساب می آیند و باید در هر وعده غذایی گنجانده شوند. برخی از این مواد غذایی عبارتند از: چای سبز، جو دوسر، کشک، روغن زیتون، سالاد و غیره.

ما همچنین می توانیم با تنظیم برخی از برنامه های غذایی و عادات غذایی خود وزن کم کنیم.

در زیر چند نکته رژیم غذایی برای کاهش وزن و حفظ سلامتی ذکر شده است:

غذاهای تازه و ارگانیک بخورید. تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده‌اند که آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در غذا و سبزیجات یکی از دلایل بزرگ چاقی و افزایش وزن هستند.

به آرامی گاز بگیرید و بجوید. این نکته بسیار مفید است زیرا مغز شما این پیام را دریافت می کند که شما بیشتر از آنچه که هستید می خورید. باید از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر برای غذا خوردن استفاده کنید، زیرا این یکی از راه های فریب دادن مغز شما به این باور است که بیشتر خورده اید.

آب یک عنصر ضروری بسیار مهم در بدن انسان است. فرد باید حداقل ۸-۱۰ لیوان آب در روز بنوشد. یک لیوان آب ۱۵ دقیقه قبل از صرف غذا بنوشید زیرا بدون خوردن هیچ نوع غذایی احساس سیری می کنید.

پپسی نوشابه ننوشید. کولا و غیره زیرا پر از مواد شیمیایی و قند هستند. یک بطری پپسی حاوی حداقل ۲۰ قاشق غذاخوری شکر است، بنابراین نوشیدن هیچ یک از اینها بی فایده است.

موارد دیگری که می تواند به شما کمک کند بدون از دست دادن سلامتی خود وزن کم کنید عبارتند از:

۱- غذای مورد علاقه خود را هر ۱۵ روز یک بار بخورید، به شما کمک می کند روزهای آینده را از نو شروع کنید و احساس کمبود نخواهید کرد.

۲- در هر وعده غذایی خود از سالاد و سبزیجات استفاده کنید.

۳- روزانه و به طور مداوم ورزش کنید. اگر با فاصله ورزش کنید، شما را به جایی نمی رساند. در عوض، احساس ناامیدی خواهید کرد.

تغذیه سالم مهم است، اما نباید معنای دقیق این جمله را نادیده گرفت. خوردن برای سالم ماندن به معنای سرکوب اشتهای شما نیست. به معنای “هوشمندانه” خوردن است. یک برنامه غذایی مناسب و متعادل نیز می تواند به شما کمک کند تا وزن خود را بدون از دست دادن سلامت خود کاهش دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر