علوم ورزشی چه مکمل های ورزشی را نمی توان همزمان مصرف کرد؟


در این مقاله چه می خوانید

بسیاری از مکمل ها توسط شرکت های مختلف با اهداف مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع پیشرفت خود از این مکمل ها استفاده می کنند بدون اینکه نحوه استفاده و ترکیب آنها را بدانند. در این مقاله سعی شده است اطلاعات کامل و مفیدی در این زمینه ارائه شود استفاده همزمان از مکمل ها مواردی را جمع آوری کنید که نباید با هم مصرف شوند.

دو دسته مکمل وجود دارد که نباید به طور همزمان مصرف شوند: اول ، مکمل هایی که نباید همزمان مصرف شوند زیرا تمام عملکرد آنها مختل شده است ، و دوم ، مکمل هایی که به دلیل مصرف همزمان آنها نباید مصرف شوند. احتمال وجود دارد برخی از عوارض جانبی.

علم می گوید بسیاری از مواد وجود دارد که به خوبی با هم کار نمی کنند (مواد معدنی ، ویتامین ها ، اسیدهای آمینه که برای جذب بهتر با یکدیگر رقابت می کنند). اما در این مقاله ، مجله علوم ورزشی بر اساس حقایق علمی به مواد حیاتی تر یا اجزای مکمل برای اجتناب از آنها می پردازد. بیایید با دسته اول مکمل ها شروع کنیم.

کدام مکمل های ورزشی را نباید با هم مصرف کرد؟

مصرف همزمان کراتین و کافئین را متوقف کنید. تیمی از محققان بلژیکی تاثیر مصرف کوکراتین و کافئین را مورد مطالعه قرار دادند. محققان 9 مرد را که به طور منظم ورزش می کردند ، به کار گرفتند ، اما این افراد در سطح حرفه ای نبودند. هر مرد به طور تصادفی به سه رژیم غذایی در هفته اختصاص داده شد. برنامه زمان بندی به شرح زیر بود:

  • 1. کراتین را به مدت 6 روز بارگیری کنید ، 0.5 گرم کراتین مونوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید.
  • 2. به مدت 6 روز قرص دارونما مصرف کنید. کراتین به مدت 6 روز به همراه دوز کافئین در صبحانه در 3 روز آخر بارگیری کراتین.
  • دوز کافئین 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بود (برای مرد 70 کیلوگرمی ، 3 فنجان قهوه سنگین یا 7 فنجان چای).

سطح کراتین فسفات (cpماهیچه ها قبل و بعد از هر رژیم غذایی اندازه گیری می شوند. علاوه بر این ، یک سری آزمایشات برای اندازه گیری قدرت عضلانی افراد با استفاده از تمرینات باز کردن زانو انجام شد. هنگام استفاده از مکمل کراتین قدرت عضلات زانو به میزان قابل توجهی افزایش یافت ، اما حدس بزنید استفاده همزمان از کراتین و کافئین چه شد؟ اگر چه سطح کراتین-کافئین cp افزایش توده عضلانی نسبت به دارونما ، بدون افزایش عملکرد در افراد نسبت به مصرف کراتین.

راه حل: اگر بعد از صبحانه تمرینات با وزنه انجام می دهید ، بهتر است در این زمان کافئین را فراموش کنید. اگر بعد از ظهر ورزش می کنید از کافئین خودداری کنید. سعی کنید 4-5 ساعت بین کراتین و کافئین وقت بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. (کافئین بیشتر از سایر محرک ها در بدن باقی می ماند. نیمی از یک فنجان کافئین که می نوشید ساعاتی پس از مصرف در عروق بدن شما قرار دارد). بنابراین در مرحله بارگیری کراتین ، مصرف کافئین را به مدت 4-5 روز فراموش کنید.

برای به روز رسانی: تحقیقات با این موضوع موافق نیستند ، برخی استفاده همزمان را مشکل دار و برخی دیگر استفاده همزمان را مشکل دار می دانند ، اما باید احتیاط کرد. بهتر است آن را در فواصل زمانی یا مثلا کافئین قبل از تمرین و کراتین بعد از تمرین مصرف کنید.

مصرف همزمان گلوتامین با کراتین

چه مکمل های ورزشی را نمی توان همزمان مصرف کرد؟

در گذشته تصور می شد که مصرف گلوتامین با کراتین اشتباه است زیرا آنها به حامل ها و حامل های یکسانی در بدن تکیه می کردند ، و هنگامی که این دو مکمل با هم مصرف شدند برای برقراری ارتباط با حاملان رقابت کردند ، یکی برنده شد و دیگری. از دست دادن. بودن.

راه حل پیشنهادی این بود که شما به سادگی می توانید این دو مکمل را با فاصله 2 ساعت مصرف کنید. بسیاری از بدنسازان ال گلوتامین و کراتین را قبل از ورزش و هنگام خواب صبح و بعد از ورزش مصرف می کنند. این روش به بدن زمان کافی می دهد تا هر مکمل را به طور جداگانه جذب کند.

برای به روز رسانی: هیچ تحقیق جامعی در این مورد وجود ندارد ، بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که این دو مکمل با یکدیگر همپوشانی دارند. بنابراین مشکلی برای مصرف همزمان کراتین و گلوتامین وجود ندارد.

استفاده همزمان از کراتین و اسیدهای آمینه

در مطالعه نتایج تحقیق در مورد استفاده همزمان از کراتین و آمینو اسیدها یا استفاده همزمان از کراتین و BCAE ، هیچ گزارشی در مورد تداخل یا خطرناک بودن مخلوط این مکمل ها گزارش نشده است. بنابراین مصرف آنها با هم مشکلی ندارد.

مصرف همزمان کراتین و چربی سوز

قبلاً ذکر شد که نباید کراتین و کافئین را همزمان مصرف کنید ، اما یک مسئله مهمتر از این وجود دارد. به یکی از تاثیرات مهم کراتین بر بدن فکر کنید. کراتین به حفظ آب در سلول های ماهیچه ای کمک می کند. اکنون به یکی از عملکردهای مهم کافئین فکر کنید. کافئین باعث تکرر ادرار می شود. از یک سو ، شما باید مقدار زیادی آب برای مصرف کراتین بنوشید ، اما از سوی دیگر ، برای مصرف کافئین ، باید در طول روز ادرار زیادی انجام دهید. نتیجه نهایی کم آبی و گرفتگی عضلات است.

کلسیم ، روی + منیزیم

کلسیم جذب روی و منیزیم را متوقف می کند ، بنابراین مصرف همزمان آنها در جذب اختلال ایجاد می کند. می توانید بگویید که ما کلسیم مصرف نمی کنیم ، بنابراین این چه ربطی به ما دارد؟ اما حقیقت این است که تمام پروتئین ، پروتئین سویا و پروتئین شیر موجود در بازار حدود 100 تا 200 میلی گرم کلسیم در هر وعده دارند و اگر آنها را با شیر مخلوط کنید ، حدود 500 میلی گرم کلسیم دریافت می کنید. بنابراین ، بهتر است هنگام خوردن آخرین وعده غذایی پروتئینی قبل از خواب ، از مصرف روی و منیزیم خودداری کنید.

برای حل این مشکل می توانید 1 تا 2 ساعت قبل از خواب یک وعده غذایی پروتئینی بخورید یا پروتئین تخم مرغ را جایگزین پروتئین خود کنید. پروتئین تخم مرغ حاوی کلسیم نیست. بنابراین ، می توانید با خیال راحت پروتئین تخم مرغ را با آب یا آب میوه مصرف کنید و بعد از 10-15 دقیقه قرص منیزیم روی مصرف کنید.

ویتامین من و آهن

آهن ، ویتامین ها من از بین رفتن. بنابراین مصرف این دو مکمل را به طور همزمان قطع کنید.

مس و روی

دو ماده معدنی دیگر که نباید با هم مصرف شوند مس و روی هستند. وقتی این دو مکمل با هم مصرف شوند ، روی با مس رقابت می کند. بنابراین این دو ماده معدنی را جداگانه مصرف کنید.

چه مکمل های ورزشی نباید در یک دوره مصرف شود؟

توجه داشته باشید که در این بخش درباره مکمل هایی که هنگام مصرف خوب کار نمی کنند بحث نمی شود ، بلکه مکمل هایی هستند که اگر با هم مصرف شوند ، سلامت بدن را به خطر می اندازند.

1. مصرف همزمان E / C / A + Yohimbe

RCT حاوی افدرین ، کافئین و آسپرین است. این ترکیبات برای کاهش وزن و به عنوان محرک استفاده می شود. در مطالعه ای در سال 1998 ، از افراد چاق و دارای اضافه وزن خواسته شد که ترکیبی از افدرین ، کافئین و یوهیمبه در فعالیتهای ورزشی شرکت کنید. محققان دریافتند که فقط 10 میلی گرم اضافه می شود یوهیمبه فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و کارایی قلب را برای پمپاژ خون کاهش می دهد.

این ترکیب بار قلب را در حین فعالیت یا ورزش افزایش می دهد و در نهایت منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی می شود. اما افدرین و کافئین به تنهایی چنین عوارضی را ایجاد نکرده اند. در نتیجه ، برای حفظ سلامتی ، هیچ مکمل موجود در بازار که حاوی این مواد به طور همزمان باشد یا ترکیبی مانند این مواد مصرف نکنید.

2. مصرف همزمان E / C / A + L-carnitine

وقتی افدرین یا RCT بدن شما به جای ذخیره کالری به عنوان چربی ، آنها را به گرما تبدیل می کند. کافئین به تنهایی باعث افزایش سطح آدرنالین در خون می شود که به نوبه خود منجر به افزایش لیپولیز (تجزیه چربی ها) می شود. اما برای اینکه بدن این روند را آغاز کند ، کافئین باید ضربان قلب را افزایش دهد. به همین دلیل است که افراد دارای مشکلات قلبی یا فشار خون بالا نباید از محصولات حاوی افدر استفاده کنند.

ال کارنیتین همچنین ضربان قلب را برای انتقال اسیدهای چرب از طریق غشای سلولی به میتوکندری افزایش می دهد ، جایی که آنها برای انرژی استفاده می شوند. بنابراین ، اگر این مکمل ها را در یک دوره زمانی مصرف کنید ، خطر حمله قلبی را افزایش می دهید. کاهش چربی بدن خوب است ، اما از دست دادن سلامتی وحشتناک است. بنابراین ، بهتر است از این مواد در کنار هم استفاده نکنید.

3 + ال کارنیتین یوهیمبه

همانطور که در بالا ذکر شد ، ال کارنیتین ضربان قلب را افزایش می دهد. دیگه چی یوهیمبه این اثر مهمی بر سطح نوراپی نفرین در خون دارد. حدس بزنید منظورش چیست؟ یوهیمبه این سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و این باعث افزایش ضربان قلب در حالت استراحت می شود. بنابراین ما در مورد دو ماده صحبت می کنیم که تأثیر زیادی بر ضربان قلب دارند. بنابراین هرگز آنها را همزمان با هم نگیرید.

4. پرو هورمون + تهویه مطبوع / تهویه مطبوع (یا هر نوع محصول چربی سوزی)

در این بخش می خواهیم در مورد یکی از خطرناک ترین ترکیبات صحبت کنیم. RCT یا هر محصولی که حاوی کافئین ، ال کارنیتین یا یوهیمبه ضربان قلب خود را افزایش دهید. پرو هورمون ها چطور؟ وقتی پرو هورمون مصرف می کنید ، به دلیل افزایش سطح تستوسترون دوست دارید بیشتر کار کنید. یکی از عوارض جانبی مصرف پرو هورمون ها رفتار پرخاشگرانه است.

عملکرد اصلی پروهورمون ها افزایش تستوسترون است. چربی سوز ضربان قلب شما را افزایش می دهد. نتیجه نهایی چیست؟ دو یا چند مکمل که ضربان قلب شما را همزمان افزایش می دهد ، مصرف کنید. کارشناسان به شما توصیه می کنند که این مکمل ها را با هم مصرف نکنید. هرگز دو ماده را که ضربان قلب را افزایش می دهند همزمان مصرف نکنید. بهتر است این مواد را در دو دوره یا دوره مختلف مصرف کنید.

اهداف را مشخص کنید. اگر اولین هدف شما چربی سوزی است ، در اولین دوره چربی بخورید و در دوره دوم مکمل های عضله سازی را در نظر بگیرید. اگر هدف شما عضله سازی است ، در دوره اول از مکمل عضله سازی و در دوره دوم از چربی سوز استفاده کنید. به مکمل ها یا منابعی که ادعا می کنند در هنگام چربی سوزی عضله سازی می کنند ، اعتقاد نداشته باشید. نکته مهم در این زمینه این است که هرگز سلامت خود را به خطر نیندازید.

به روز شده: 15 مرداد 1397

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:

https://www.bodybuilding.com/fun/glutamine-creatine-old-dogs-can-learn-new-tricks.htm

https://www.livestrong.com/article/498455-can-glutamine-creatine-be-taken-at-the-same-time-time

https://gasparinutrition.com/blogs/fitness-facts/can-you-mix-creatine-and-bcaa


دیدگاهتان را بنویسید