علم ورزش تبلت cla چیست؟ مکمل cla چه فواید و عوارضی دارد؟


در این مقاله چه می خوانید

CLA یک مکمل خوراکی است که به اختصار “لینولئیک اسید مزدوج” نامیده می شود. این مکمل نوعی اسید چرب اشباع نشده است که به گروه اسیدهای چرب ضروری تعلق دارد. این ماده به طور طبیعی در گوشت گاو و محصولات لبنی یافت می شود و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که باعث سوزاندن چربی می شود. در واقع ، مکمل Cla یکی از محبوب ترین مکمل های چربی سوز در جهان است ، برخی معتقدند که این مکمل ممکن است دارای خواص سالم دیگری از چربی ها باشد. این مقاله به طور مفصل در مورد Cla و تأثیرات آن بر وزن و سلامت کلی شما صحبت می کند.

مکمل CLA چیست؟

Cla در حال حاضر توجه خود را در صنعت ورزش و تناسب اندام جلب می کند. اما آیا این مکمل لاغری به همان اندازه که محبوب است م effectiveثر است؟ آیا برای بدن مفید است؟ آیا می تواند مکمل خوبی برای کاهش وزن باشد؟ مصرف مکمل CLA چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟ سایر عوارض جانبی چیست؟ در واقع ، پاسخ این س questionsالات در این واقعیت نهفته است که تفاوت هایی بین Cla طبیعی در غذا و Cla در مکمل وجود دارد.

لینولئیک اسید رایج ترین امگا 6 است که در روغن های گیاهی یافت می شود و همچنین در غذاهای دیگر مانند گوشت گوسفند و گوشت گاو یا محصولات لبنی یافت می شود. اما مکمل های تولید شده در صنایع صنعتی از روغن های گیاهی ناسالم استفاده می کنند. از آنجا که این ترکیب حاوی چربی های ترانس غیر اشباع (پیوندهای دوگانه در اسیدهای چرب) است ، مصرف روغن های ترانس صنعتی ، که در غذاهای با منشاء حیوانی یافت نمی شوند اما در این مکمل ها وجود دارد ، می تواند مضر باشد.

منابع Cla (میلی گرم Cla در هر گرم چربی)

منابع حیوانی و محصولات آنها / مقدار Cla موجود (میلی گرم Cla در گرم چربی)

  • یک تکه گوشت گاو بدون چربی تازه / 4.2
  • ران گوشت گاو – 5.6
  • مرغ – 0.9
  • شیرگون – 1.2
  • پنیر – 4.5
  • پنیر چدار – 3.6

مزایای مصرف cla

CLA چیست؟  مکمل cla چه فواید و عوارضی دارد؟

دلیل محبوبیت Cla به عنوان یک مکمل غذایی ارتباط آن با کاهش وزن و لاغری است. مصرف این مکمل می تواند باعث کاهش وزن و سوزاندن چربی از طریق مجموعه ای از واکنش های بیوشیمیایی شود که به نوبه خود میزان متابولیسم پایه را افزایش می دهد. افزایش میزان متابولیسم پایه به این معنی است که شما برای انجام فعالیت باید کالری بیشتری بسوزانید.

میزان متابولیسم پایه حداقل مقدار انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت است. Cla در تغییر مجموعه ای از واکنشهای متابولیکی که فعالیت سلولهای چربی بدن را تنظیم می کند ، نقش دارد. اعتقاد بر این است که با افزایش CLA ، TMB می تواند درصد چربی عضلات را کاهش داده و مصرف انرژی را افزایش دهد.

طبق مطالعه ای که در سال 1998 روی موش انجام شد. (این آزمایش به مدت 6 هفته انجام شد ، هنگامی که Cla به گروهی از موش ها تزریق شد و مکمل آن برای بقیه هوش استفاده نشد.) میزان رشد و توده چربی بدن کاهش یافت. این داده ها نشان می دهد که CLA باعث افزایش متابولیسم در موش ها و کاهش چربی بدن در موش ها می شود.

از سوی دیگر ، این مکمل لاغری باعث افزایش رشد ماهیچه ها می شود. از آنجا که ماهیچه ها از نظر متابولیک فعال هستند ، افزایش توده بدون چربی (ماهیچه) به این معنی است که بدن کالری بیشتری می سوزاند. مصرف مکمل های کلسترول بد ، مقاومت به انسولین و سطح قند خون را کاهش می دهد. این مکمل همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

لازم به ذکر است که مصرف مکمل “به طور کلی ، هر مکمل” با ورزش و رژیم غذایی مناسب و منظم تأثیر بیشتری بر بدن دارد. اگرچه ورزش بیش از حد سیستم ایمنی را سرکوب می کند ، اما مطالعات نشان می دهد که با مصرف این مکمل و تغذیه مناسب ، نه تنها می توانید از سرکوب سیستم ایمنی جلوگیری کنید ، بلکه آن را تقویت کنید.

قرص cla چه عوارضی دارد؟

اگر بیش از حد از این مکمل استفاده می کنید ، احتمالاً باید منتظر عوارض جانبی CLA باشید (مشابه سایر مکمل های غذایی دیگر). این موارد شامل درد شکم ، اسهال ، تهوع و نفخ و همچنین افزایش خطر بیماری هایی مانند دیابت در افراد چاق است. Cla می تواند برای جنین و نوزاد خطرناک باشد ، بنابراین مادران باردار باید از مصرف این مکمل خودداری کنند.

تاثیر CLA بر کبد

این مکمل همچنین می تواند باعث تجمع چربی در کبد شود (بیماری کبد چرب). البته ، اگر Cla به مقدار کم با تغذیه کافی و کافی مصرف شود یا به طور طبیعی از غذاهای با منشاء حیوانی استفاده شود ، برای سلامت عمومی فرد مفید است و مزایایی را که در بدن ذکر شده است ، به همراه خواهد داشت.

نحوه استفاده از CLA و زمان مصرف قرص های CLA

دوزهای متفاوتی برای این مکمل پیشنهاد شده است. به عبارت دیگر ، برای کمک به کاهش توده چربی بدن ، مصرف شما باید بین 1.8 تا 7 گرم CLA در روز باشد. مکمل های لینولئیک اسید عموماً به شکل کپسول ژلاتین جامد یا به صورت پودر در اشکال و غلظت های مختلف موجود هستند.

برای نتیجه بهتر ، توصیه می کنیم 2 کپسول ژلاتین را با 1 تا 3 وعده غذایی در روز مصرف کنید. شما باید از انواع محصولات Cla که 80٪ Cla دارند ، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مصرف این مکمل با غذاهای غنی از پروتئین مانند شیر ، بروز بیماری هایی مانند اسهال و حالت تهوع را کاهش می دهد.

نکاتی که می توانید در خانه استفاده کنید

اگرچه مصرف Cla هنگامی که با غذاهای غنی از پروتئین و رژیم غذایی مناسب و مناسب و ورزش منظم ترکیب شود ، بر وزن بدن تأثیر بیشتری می گذارد ، اما تضمین کننده کاهش وزن شما نیست. با وجود تأثیر قابل توجه آن در کاهش توده چربی ، Cla باعث رشد توده یا ماهیچه بدون چربی می شود.

اگر Cla را با منابع غذایی متعدد مصرف کرده اید و هنوز مطمئن نیستید که چگونه یا چگونه باید این مکمل را مصرف کنید ، با مربی یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. یا اگر تمرینات مقاومتی بسیار شدید انجام می دهید ، مکمل CLA می تواند به شما در رسیدن به هدف تناسب اندام و افزایش وزن دلخواه کمک کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: healthline + livestrong + myprotein


دیدگاهتان را بنویسید