عادات غلطی که باعث بزرگ شدن شکم می شود – دکتر رویا خادمیان


مرد چاق با استفاده از نوار اندازه گیری شکم خود 9083 1924 - عادات اشتباه باعث بزرگ شدن شکم می شود

عادات نادرست که باعث بزرگ شدن شکم می شود

برخی از عادات روزانه مانند نخوابیدن کافی ، عدم نوشیدن آب کافی و … باعث تجمع چربی شکمی و بزرگ شدن شکم می شود. چربی شکمی خطرناک ترین نوع چربی است زیرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و برخی مشکلات جدی سلامتی را افزایش می دهد. برخی عادات بد در زندگی انسان منجر به بزرگ شدن شکم می شود و ادامه این موارد می تواند احتمال بروز این مشکل در بدن را افزایش دهد.

1. خواب کافی ندارید

به گفته محققان ، افرادی که به مدت پنج ساعت یا کمتر در طول روز استراحت می کنند ، دو برابر بیشتر در معرض چربی شکمی هستند.

2. در مجالس بزرگ خانوادگی غذا بخورید

وقتی در کنار دیگر افراد یا در مجالس بزرگ خانوادگی هستیم ، به طور متوسط ​​44 درصد غذا می خوریم ، اما تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که یک وعده غذایی ، وقتی با غذای دیگر خورده می شود ، 33 درصد بزرگتر از یک وعده غذایی به تنهایی است.

3. در ظروف بزرگ غذا نخورید.

تحقیقات نشان می دهد که 98.6 درصد از افراد چاق از بشقاب های بزرگ استفاده می کنند ، برای مثال: غذای بیشتر ، کالری بیشتر و چربی شکم بیشتر.

4. آهسته غذا بخورید

خوردن آگاهانه یک رژیم غذایی نیست ، بلکه یک روش موفق برای کاهش وزن است ، بنابراین به آرامی بجوید تا بافت ، عطر و پیچیدگی طعم ها را احساس کنید و بعد از جویدن غذا را به طور کامل ببلعید ، اما سعی کنید بعد از تمام این مراحل یک جرعه آب بنوشید.

5. حواس پرت نشوید

وقتی پشت میز یا جلوی تلویزیون غذا می خورید و روی چیز دیگری تمرکز می کنید ، متوجه نمی شوید که غذا خورده اید یا غذا خوب بوده یا نه ، متأسفانه این منجر به پرخوری می شود ، بنابراین سعی کنید با آرامش کامل غذا بخورید. به ذهن و تمرکز

6. سریع غذا نخورید

20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز دستور دهد تا پر شود ، بنابراین فست فودها 66 کالری بیشتر در هر وعده جذب می کنند و حذف این میزان معادل 9 کیلوگرم کاهش وزن در سال است.

7. آب کافی بنوشید

مصرف آب کافی برای تمام عملکردهای بدن ضروری است و هرچه آب بیشتری بنوشید ، احتمال از بین رفتن چربی شکم نیز بیشتر می شود. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است افرادی که قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب می نوشند ، 30 درصد وزن بیشتری از دست می دهند.

8. خواب زیاد

اگرچه کمبود خواب با افزایش وزن ارتباط دارد ، اما محققان Wake Forest دریافتند افرادی که بیش از هشت ساعت در شب می خوابند ، چربی شکم بیشتری دارند.

9. شام دیر

مطالعات نشان می دهد که غذاخوری بیرون می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند ، بنابراین افراد باید با خوردن غذاهای سریع غذای بیشتری بسوزانند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید